Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overordnet forløb/plan ved start af virksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Feb 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Med henblik på start af virksomhed har jeg forsøgt at finde en overordnet "plan" eller "to do liste" på nettet uden større held. Det jeg leder efter er en oversigt over, hvordan selve forløbet bør være. Her tænker jeg f.eks. på:

- I hvilken rækkefølge gøres de forskellige ting: Kontakt til advokat/revisor, oprettelse af selskabsform og cvr-nummer, leverandøraftaler, valg af bank etc.?

-Indkøb af inventar og maskiner før kontra efter oprettelsen af selskabet?

Altså en samlet "køreplan" for personer der ønsker at starte egen virksomhed, men ikke har det fuldstændige overblik over forløbet. Er der evt. steder på nettet, eller kan der her laves en sådan køreplan?

På forhånd tak, 

Michael

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

sådan noget kan man ikke sige - for nogen vil stifte helt uden advokat, specielt hvis det er personlig virksomhed

Start her med links til oprettelse OPRETTE CVR OSV 

Fortsæt her med overvejelse PERSONLIG VIRKSOMHED ELLER SELSKAB 

Hvis du falder for selskabsform - og hører om IVS så læs mere om IVS HER 

Vælger du selskabsform, så ville jeg råde til at lade en advokat stifte, det gøres for under 2000 kr til advokaten, men det kan du også gøre selv og i IVS linket er der underlinks til hvordan

Revisor er der ikke krav om for den type virksomhed du vil starte, men det kan være klogt at ha en eller anden på sidelinjen til at hjælpe med regskab og bogføring i begyndelsen. En økonomiperson der ikke behøver være en dyr revisor, men du kan på www.agera.dk få 3 gratis tilbud hvis du beskriver, at du vil ha lidt starthjælp f.eks.

Valg af bank - Giver ofte lidt sig selv for de fleste banker vil ofte kræve samme bank personligt som i virksomheden - men når du har bestemt om du vil stifte personlig virksomhed eller selskab, så kan du roligt med det samme kontakte en bank og få OK for en konto der, helst en erhvervskonto. HER ER LINK til forståelse for hvad banken vil kunne tænkes af forvente og her er link til at forstå forskel på ERHVERVSKONTO ELLER PERSONLIG KONTO 

Købe inventar og maskiner KAN man godt inden man har stiftet, op til max 6 mdr inden vil man ofte kunne tage tingene med i regnskabet den dag man stifter, men jo tættere på jo bedre og kun ting der er til at kunne starte virksomheden op, ikke noget du personligt kan ta i brug inden og ikke noget med at fakturere noget uden moms inden du starter. Du kan læse mere om AKTIVER INDEN STIFTELSE 

Se det kan jo ligne linkspam, men det er ting du på et eller andet tidspunkt skal ha tygget dig igennem, hvis du skal gennem alle overvejelserne

God vind med det   vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig med John. Jeg vil dog godt slå et lille slag for at der langt de fleste steder findes iværksætterhuse.

Her hvor jeg kommer fra har de været ufattelig behjælpelige. Dette er hvad jeg har fået bare ved at dukke op og efterfølgende betale dem 1000.- kr.

14 timers gratis rådgivning af en iværksætterrådgiver, herunder mega mange fif og tips til gratis markedsføring i mit lokalområde.

14 timers betalt rådgivning á 400kr pr time, eksempelvis til revisor eller advokat.

4 timers selvvalgt foredrag / kursus (skal dog vendes med dem i forhold til pris)

Super tilbud på kontorplads i det lokale væksthus (skrivebord, stol, reol, fri brug af printer, kaffemaskine, strøm og internet 100/100 for 1.500.- kr md)

Jeg vil helt klart sige at du bør undersøge om der eksisterer noget lignende i dit lokalområde, det er virkelig god hjælp at få, og man kan komme i gang og få forklaret de forskellige ting man skal være opmærksom på.

Fra Flensburg
Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 272
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville gøre lige det som john har skrevet det er en meget god måde :)

Danmarks nye eksklusive sexshop winkwink.dk. Der har et stort udvalg af sexlegetøj, og lingeri.

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 07:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er absolut enig, og de ting John skriver er lige i øjet.

Men stadig kan det være rart foruden at bruge amino at have en "sparringspartner" og de få ting man nu engang kan få som iværksætter er da bestemt også værd at tage med.

Jeg kan eksempelvis spare pengene på revisor det første år eller mere da jeg har fået de her 14 timers rådgivning. Jeg syntes det er en ret god service, og her i brønderslev var rådgiveren i hvert fald både kompetent og rigtig flink at snakke med. Hun stillede alle de rigtige spørgsmål, og havde som sagt en masse gode fif og tips i tasken som hun gerne delte ud af.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Uldal:
Jeg vil dog godt slå et lille slag for at der langt de fleste steder findes iværksætterhuse.
er jeg også helt enig i - desværre er det ret forskelligt fra sted/vækthus til væksthus, men helt klart - brug dem - brug også skats gratis møder som reglmæssigt afholdes i alle regioner - med startup hjælp om skat + told har gratis møder om vlies og toldnumre - nap alle gratis kurser - læs blogs og bøger osv

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Feb 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for de gode svar, de er helt sikkert brugbare :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)