Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ewire lukket.

Side 39 ud af 49 (488 indlæg)
Fra Valby
Tilmeldt 13. Jul 11
Indlæg ialt: 123
Fra  Rush Networks Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du ser som 28% Carsten indeholder jo også folk der har Visa/Dankort og benytter Dankort delen af det. Tag et kig rundt på Amino, du vil finde mange steder hvor folk oplyser at det er imellem 2-5% af deres som er ren dankort. Det højeste jeg har set var 10%, ved et firma som formidlede medlemsskaber til små sportsklubber o.lign.

Og vi vil have en aftale når det kan betale sig for os ift. at få de sidste % af salg.

Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Visa/Dankort er kort og godt betegnelsen på et "Dobbelt" kort, det er BÅDE et dankort og et Visa kort. Forbrugerne bruger selv betegnelsen Visa/Dankort, hvis man kun oplyste Visa så ville nogle forbrugere være i tvivl om Visa/Dankortet kunne benyttes i shoppen, og det ville ikke være godt, hverken for forbrugeren eller shoppen.

De højere gebyrer som fremkommer ved brug af Visa kan shoppen vælge at betale for kunden, hvis kunden pålægges gebyret så skal det selvfølgelig oplyses inden betalingen gennemføres og så kan kunden stille og roligt annullere købet hvis denne ikke vil betale Visa gebyret.

Kilde:

http://www.nets.eu/dk-da/Om/om-virksomheden/nets-i-tal/dankorttal/Pages/default.aspx?tab=1#tab1

"Med udgangen af december 2013 var der godt 4,9 millioner Dankort. Heraf er knap 4 millioner Visa/Dankort og godt 900.000 Dankort."

Læg i øvrigt mærke til at Nets SELV betegner Visa/Dankort som et DANKORT i ovenstående - Så kan der vist ikke tæskes mere marehalm på det emne.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Soelberg Due:

Det du ser som 28% Carsten indeholder jo også folk der har Visa/Dankort og benytter Dankort delen af det. Tag et kig rundt på Amino, du vil finde mange steder hvor folk oplyser at det er imellem 2-5% af deres som er ren dankort. Det højeste jeg har set var 10%, ved et firma som formidlede medlemsskaber til små sportsklubber o.lign.

Nix... Jeg kan se om det er 'Visa/dankort' eller 'Dankort' - Så nej. Det er 28% på dankort.

Og så er der jo selvfølgelig gebyrforskellen, som man jo skal oplyse, og manglende dankortlogo... Men det har butikkerne, og indløserne selvfølgelig styr på! 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

skanse72:
"Med udgangen af december 2013 var der godt 4,9 millioner Dankort. Heraf er knap 4 millioner Visa/Dankort og godt 900.000 Dankort."

Det passer meget godt med de 28% jeg oplever... Jeg handler mest med den 'modne' del af befolkningen, og dermed sikkert også den mest konservative.

Men alt dette er i bund og grund ligegyldigt... - Kun at kunne tage Visa er jo helt fint.... Man skal bare huske at oplyse sine kunder om det. Indløserne skal huske at informere deres kunder (butikkerne) om det. - Man må ikke vise dankortlogoet. Man må ikke skrive at man modtager dankort (eller 'visa/dankort')... Og så er den historie ikke længere....

For mange har det jo slet ikke nogen betydning. - Min harme udspringer alene af indløsere der 'glemmer' at oplyse dette, og 'pynter' ved at nævne 'visa/dankort' når det de faktisk kan modtage er Visa.

skanse72:
Læg i øvrigt mærke til at Nets SELV betegner Visa/Dankort som et DANKORT i ovenstående - Så kan der vist ikke tæskes mere marehalm på det emne.

Visa/dankort ER også et dankort...... Hvis du benytter Nets som indløser, ellers er det et Visa kort!

Fra København
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 141
Fra  ScanDix Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Når man nu bare har valgt at betale gebyret eller % af beløbet så er det vel et voldsomt lille problem om kunden sidder med et Visa/Dankort. De skal betale det varen koster, ikke mere, ikke mindre. Og med den oplysning så er de fleste forbrugere vel de facto ligeglade med om det er DANKORT de vælger, bare de får varen til aftalt pris og kan regne med en sikker handel.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skal jo huske, at når man laver en aftale med Nets, så får man også retten til at benytte branded 'Dankort... - Uden en aftale med Nets har man ikke denne ret.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Johansen:
Og med den oplysning så er de fleste forbrugere vel de facto ligeglade med om det er DANKORT de vælger, bare de får varen til aftalt pris og kan regne med en sikker handel.

Det tror jeg bestemt du har ret i. - Du skal jo så bare være klar over, hvilket gebyr du 'sluger'! - Det er en del højere på Visa en d på Dankort.

Men mon det skræmmer nogen væk, at de ikke ser dankort-logoet. - Hvis du primært handler med unge mennesker tror jeg det ikke. Hvis du primært handler med den 'modne' generation, så tror jeg det har betydning.

Fra København
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 141
Fra  ScanDix Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Er der helt seriøst en nævneværdig del af befolkningen som ejer et visa/dankort som reelt ville afvise at handle med visa delen hvis man kun tager visa OG betaler gebyrer forbundet med dét? Jeg har ingen indikationer på at det skulle være et reelt problem. Jeg ved at det rene dankort eksisterer men har aldrig nogensinde set et - så hvor mange har reelt et?

Tag et kik her: Dankortet, er det ikke noget far havde i 80′erne?

Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

I øvrigt er antallet af det "rene" dankort faldende og antallet af visa/dankort stigende som nævnt i foromtalte link.

En interessant diskussion efter min mening er, hvorfor så mange betalinger skal sendes udenom danmark til udenlandske kort, fordi Nets er så svære at danse med - lange behandlingstider på op til 2 måneder, kæmpe sikkerhedsdepoter (har hørt om til 6 måneders omsætning), krav om ting nets ikke skulle blande sig i, f.eks. telefonsupport osv. Det er en stor hæmsko for opstartende online butikker og handel, noget der skulle tages op politisk efter min mening, monopol er noget skidt..    

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

enig i, at behandlingstiden er for lang. Det er sådan en sjov ting, når den i princip altid er for lang og ikke svinger voldsomt op og ned, for med en oprydning en gang for alle, er det jo lige så let at ha 1 uges behandlingstid løbende som 8 uger. Jeg synes dog jeg ser den del med 3 uger for tiden, forudsat materialet der sendes ind er OK, og 3 uger tror jeg man kan leve med

Sikkerhedsbeløb tror jeg ikke jeg er ubetinget enig i, men ved jeg nok er i modvind. Det er jo dels branche afhængigt, de der sælger noget med typisk megen svindel rammes hårdest og så er det jo omsætningsafhængigt så det skal stå i et fornuftigt forhold til den omsætning man opgiver og vel justerer.

De penge der tabes, de tabes jo, og spørgsmålet er så bare hvem der skal betale. Nogen vil mene det skal ud på alle danske bankkunder (vi kan vel være enige om at bankerne eller nets ikke tager det af deres overskud) så maren i kæret der aldrig har set et kreditkort må betale med, eller om det skal ud på alle brugere af NETS kun, eller -om det via sikkerhedsstillelse skal ramme de som får tabet og ikke har villet ha 3d secure osv (som jeg mener fjerner sikkerhedskrav)

Det kan der sikkert debateres meget om, og det er muligt at der skal ses på beløbsstørrelse og risiko osv, men overordnet er jeg ikke så meget mod sikkerhedskrav for risiko brancher/varer

Jeg kender også en del af de store brugere, webshops som slet ikke fatter diskussionen og bare mener NETS er det eneste der duer for dem, og som faktisk også mener service generelt er god nok

Det er de små nye der har de store overvejelser, og ja jeg kan forstå ventetid er grim og sikkerhed kan være det

Dankort og NETS og hvad der svarer til PBS kan ikke ligge i andet end monopol bare og HVIS dankortet udgår og monopolet på det kort ophører en gang efter 2018, så tror jeg det vil skade samlet langt mere end gavne

De kan givet stramme sig op hos NETS men de fungerer jo for rigtigt mange

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 39 ud af 49 (488 indlæg)