Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hold kæft hvor jeg respekterer og samtidig morer mig over...

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Michel Moore:

Hej Poul

Hvis du ikke vil hører svaret skal du lade vær med at spørge. Du spurgte hvad der var i vejen med at skrive som du gjorde, og det var det jeg svarede på. Hvis du kun vil hører det fra trådstarter så skulle du have sendt en PB om det til trådstarter.

YesWink

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig i at disse unge mennesker kan få en god hjælp herinde, og at vi kan være med til at gøre deres iværksætterdrømme lidt mere realistiske.

Jeg har selv skrevet sider af konstruktiv kritik og forslag til disse unge gutter, men efter at have besvaret det ca samme spørgsmål dagligt, eller med to dages mellemrum løber jeg hurtigt træt i det.Måske skulle nogle aminoer sætte sig sammen og lave en lille guide til de unge i hvordan de kan starte egen virksomhed, og hvad det faktisk kræver.

Det kunne måske også være en mulighed at lave iværksætter camps i skolernes sommerferie, ligesom man har fodboldskole. På en-to uger kan de unge prøve kræfter med nogle af iværksætterlivet, både det gode og det dårlige.

Men samtidigt savner jeg også en forståelse af hvad iværksætteri er hos disse unge mennesker, men ved ikke rigtigt hvordan man kan lokke dem væk fra tanken om at de bare skal sætte en webbutik op med black mask's, eller at deres ide er en million værd, og at de derfor bare skal finde en partner som gider at lægge alt arbejdet og alle pengene. Men hvordan de skal lære dette ved jeg ikke.

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 07:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Godmorgen derude....

Jeg aner ikke hvad der har været skrevet på kryds og tværs og slettet igen, for jeg var så træt at jeg faktisk smuttede til køjs efter jeg postede indlægget.

Men jeg synes bestemt at i har ret i at der skal fastholdes lidt realisme, men det kan bestemt gøres på en opløftende måde, for hvem siger ikke at nr 1000 mobil cover shop eller hvad det nu måtte være, lige er den der sparker Rumpe!!!!

Jeg er sådan set ligeglad med hvad de unge ønsker at lave, jeg synes bare det er super fedt at de gider prøve det af. Det tyder på ønske om selvstændighed, selvtænkende unge der ikke bare hænger ud på det nærmeste gadehjørne....

Jeg synes nogen, eller Martin skulle starte en Junior Amino!!!!

;O)

Værsågod!

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Det er super inspirerende når de unge går til den og lægger masser af timer i både arbejde med projekter og sideløbende lærer en masse. Jeg har flere unge aminoer på min Skype som jeg hjælper fra tid til anden og de er delt op, ca 50/50.

Gruppe1. Denne type har næsten fra starten succes med de småprojekter de laver fordi de lægger så mange timer og arbejder så hårdt og målrettet. Succes betyder i denne henseende blot at der kommer et pænt resultat, og de begynder måske at tjene lidt penge. Hovedfokus hos denne gruppe er at opbygge, arbejde og lære nye ting. Selv når de ikke har succes med et projekt har de alligevel lært en masse de kan bruge fremover.

Gruppe2. Denne gruppe er dem der gerne vil springe under gærdet. De ønsker ikke at bygge noget op og ser kun efter muligheder for at tjene penge lige nu og her. Det bedste eksempel fra min Skype er en som har brugt mere end 3 år, på at prøve at tjene lette penge. Jeg har sagt til ham mange gange, at det sværeste overhovedet er at tjene lette penge, mange prøver, næsten ingen lykkes. Denne gruppe går ikke op i hverken at lære eller arbejde for nogle langsigtede mål, så de kommer sjældent videre.

Så unge mennesker, kør på, giv den gas, og husk at gruppe1 er dem der med størst sandsynlighed kan banke en god forretning op og blive iværksættere på fuld tid i fremtiden.

Lette penge er svære at tjene, svære penge er meget lettere i længden ;)

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Frost...

Godt indlæg - jeg er helt enig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:

... Succes betyder i denne henseende blot at der kommer et pænt resultat..."

Det synes jeg faktisk er det helt centrale: At man kan se, der kommer noget målbart ud af ens anstrengelser, og at det fører til noget. Det virker motiverende, så man gerne vil fortsætte...

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Poul Madsen:

At dømme ud fra dit profil-billede kan jeg godt blive grundigt misundelig på din mand...

Poul, din gamle gris! Wink

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Volt & Volume:

Poul, din gamle gris! Wink

Tak, Thomas! Rart med lidt positivt feedback. Udover at trådstarter lader til at have tilgivet mig, har det skortet på stjerner fra andre aminoers side, når man giver en kompliment, så fem stjerner til dig...

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Frost rammer jo meget godt problemet med nogle af de unge. Nemlig gruppe to, som jeg synes vi ser mange af herinde. Men det kunne være sjovt at høre om det er lykkedes at forvandle nogle fra gruppe to til gruppe et'ere, for hvis vi kan det samtidigt med at vi hjælper gruppe et'erne godt på vej, så ser det jo godt ud. Eller om I har nogle bud på hvordan vi eventuelt gør dette.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Nemlig så var der en der har det som mig!! :D

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)