Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate under 18 år - Tradedoubler

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Feb 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er under 18 (snart 17), og jeg vil gerne tilmelde mig flere Affiliate-netværker end dem jeg allerede er tilmeldt. Jeg har været inde og læse betingelserne hos bl.a. Tradedoubler, og der står: "Såfremt affiliate er en fysisk person, skal pågældende være fyldt mindst 18 år. Såfremt affiliate ikke er fyldt 18 år, skal en af den pågældendes forældre give samtykke til tilslutningen til TradeDoublers serviceydelser. En registrering af en affiliate, som ikke er fyldt 18 år, uden en forældres samtykke er ikke gyldig."

Her forstår jeg ikke helt hvor og hvorledes jeg giver dem et samtykke fra mine forældre? Skal jeg skrive en mail til dem, oder was?

 

Tilmeldt 24. Feb 12
Indlæg ialt: 25
Fra  EuroAds Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Fatih,

Seriøse affiliate netværk kræver at man er 18 år eller har samtykke fra forældre. Det gælder selvfølgelig også TradeDoubler.

Har du prøvet at sende dem en mail, hvor du spørger hvordan denne samtykke skal gives?

Her hos EuroAds skal man også være 18 år, for at kunne være partner.
Er man under 18, skal partnerkontoen oprettes i en af forældrenes navn.
Derefter kan man benytte sig af kontoen, selvom man er under 18.

Dette gøres for at sikre kvaliteten af trafikken som kommer ind.

Her er link til vores partner oprettelse:

http://euroads.dk/default.asp?id=55458

husk også at læse betingelserne grundigt i gennem:

http://euroads.dk/dk/partner/terms/

Håber mit svar var til nytte.

Med venlig hilsen
Shayan Shojaei
Publisher Manager

EuroAds

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Shayan Shojaei:

Er man under 18, skal partnerkontoen oprettes i en af forældrenes navn.
Derefter kan man benytte sig af kontoen, selvom man er under 18.

Sådan fungerer det også i praksis hos Tradedoubler. Men det handler nu ikke om kvalitetssikring. Det handler mere om et stykke i dansk lov, der siger, at personer under 18 år ikke har fuld økonomisk myndighed Smile

Tilmeldt 24. Feb 12
Indlæg ialt: 25
Fra  EuroAds Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

BZR:

Shayan Shojaei:

Er man under 18, skal partnerkontoen oprettes i en af forældrenes navn.
Derefter kan man benytte sig af kontoen, selvom man er under 18.

Men det handler nu ikke om kvalitetssikring. Det handler mere om et stykke i dansk lov, der siger, at personer under 18 år ikke har fuld økonomisk myndighed Smile

Jeg kan da vel godt uddybe mit svar en smule, sådan at man kan gennemskue, hvorfor det alligevel handler om kvaliteten af trafikken.

Det med loven er korrekt, men hertil skal man tage højde for det faktum at der er nogle "unge" affiliatepartnere som synes at blive lidt for kreative med deres metoder at levere trafik/leads på.
Det oplever jeg dagligt. Og her handler det om at partnere skal være over 18 (myndig) så de kan blive draget til ansvar for misbrug af kampagner eller i værreste fald meldt til politiet for overtrædelse af straffeloven.

Hvilket bringer mig videre til at de nogle gange fusker med det data/trafik man sender ind på kampagnerne. Derfor skriver jeg at det handler om kvalitet

Håber det giver bedre mening nu.

Med venlig hilsen
Shayan Shojaei
Publisher Manager

EuroAds

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Shayan Shojaei:
Det med loven er korrekt, men hertil skal man tage højde for det faktum at der er nogle "unge" affiliatepartnere som synes at blive lidt for kreative med deres metoder at levere trafik/leads på.
Det oplever jeg dagligt. Og her handler det om at partnere skal være over 18 (myndig) så de kan blive draget til ansvar for misbrug af kampagner eller i værreste fald meldt til politiet for overtrædelse af straffeloven.

Hej Shayan

Jeg tror du har misforstået lovgivningen.

Det er vigtigt at skelne mellem
1) lovbrud hvor den kriminelle lavalder er 15 år (og ikke 18 år som du skriver)
2) økonomiske aftaler hvor unge under 18 år som BZR også nævner det ikke kan indgå økonomisk bindende aftaler uden accept fra forældre

Hvis en affiliate bryder loven i.f.m. sin brug af et affiliate netværk, så kan de straffes hvis de er over 15 år.

Hvis de er for 'kreative', så er det som du nævner muligt at stille dem til økonomisk ansvar ved at have en aldersgrænse.

Men det er jo så også omvendt nemt for affiliate netværket at tørre ansvaret af på affiliates og ikke gøre nok selv for at sikre kvaliteten i eget netværk. Det bliver nemt en 'sovepude' og det er til skade for de annoncører der ikke vil bruge tid på at søge erstatning.

Hvis man hele tiden sigter mod at have en god kvalitet i sit netværk, så bør der ingen problemer være med at have affiliates under 18 år. Derfor har vi bl.a. valgt ikke at at have en sådan aldersgrænse.

Mvh.
Ken Schultz
Partner-ads

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)