Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp : import fra Asien til en køber i et andet EU land.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa..

Jeg har prøvet at finde et svar på dette emne, men uden succes.

Jeg importere vare fra Asien - jeg har en aftager i en andet EU land.

Spørgsmålet er:

Kan jeg sende varene direkte fra Asien til min køber i det andet EU land eller skal varene fysisk igennem DK først for at blive videre sendt til min køber i det andet EU land, jeg tænker her specielt på momsen og de ting som skal betales af mit firma i DK for import af varene ..... måske et dummy spørgsmål, men håber en der kan svare på spørgsmålet.

Køberen er i Holland.

Med Venlig Hilsen

Johnny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johnny

Er din køber en privatperson eller en virksomhed ?

Vh
Lars

Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars.

Køber er en virksomhed (butik).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er der næsten frit valg på alle hylder:

1. Få køber til at indfortolde (eller få det gjort for din regning i hans navn)
Du kan så blot fakturere varens pris ekskl. moms, og dette er momsfrit da varen anses for overdraget uden for EU

2 Indfortold i et andet land end Holland og Danmark
De fleste større fragtfirmaer kan tilbyde en model som kaldes "point of first entry". Her indfortoldes varen i fragtfirmaets navn, og der betales told men ikke importmoms (momssystemdirektivets artikel 143, litra d).

Varen sendes videre til din kunde og du skriver en faktura ekskl. moms (du kender selvfølgelig kundens momsnummer)

3 Indfortold i Danmark
Tag varen ind omkring Danmark, indfortold den og send varen til kunden med en faktura eksl. moms.

Det var de tre muligheder jeg sådan lige kunne komme på her en fredag aften Smile - og nu kalder sofaen vist.

Vh
Lars

Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Lars Smile

Det var dejlig at få sat lidt ord på, tænkte at det er en lidt unødvendig omkostning at hente det til DK og jeg klare momsen osv. her og derefter sende det videre til Holland ..........

Så jeg kan sende det direkte til vedkomne og han så selv står for tolden ........ "point of first entry" den er noteret tak for det........ jeg kæmper lidt af en brav kamp med at finde et solidt fragtfirma der evt. kan "sende" fra Asien og "modtage" det i DK (eller i Holland eksempelvis ) Smile, syntes jeg har lidt dyre løsninger pt. men "hjulene" køre rundt og det er hovedsagen Smile

Tak for din hjælp, den lettede mine tanker om emnet en del.

Med Venlig Hilsen

Johnny

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

mookmik:
jeg kæmper lidt af en brav kamp med at finde et solidt fragtfirma der evt. kan "sende" fra Asien og "modtage" det i DK (eller i Holland eksempelvis )

Det burde da nu ike være noget problem, da den del danske firmaer som har kontorer i både asien og div. EU lande, Jeg har selv gode erfaring med Primecargo og DVS, men der findes andre store Danske firmaer på markedet.

Primecargo.

DVS.

Damco (ejet af AP Møller)

Shipco

mvh

Ravn

Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Ravn.

Primecargo kendte jeg ikke, tror jeg vil tage kontakt til dem i nærmeste fremtid, jeg har ellers et fragtfirma som Otto Hansen i tankerne, ellers har jeg taget kontakt til de lokale fragtfirma derude som jeg har snakket lidt med  .......... mit  "problem" er at jeg indtil nu har importeret i små mængder og brugt EMS hovedsagligt, men nu er efterspørgelsen vokset hurtigere end jeg har nået og få styr på det med fragten når det gælder skibsfragten.

Jeg tror det hele bliver lidt nemmere når man har været igennem det med skibsfragten 1 gang eller 2.

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mookmik

Da du åbenbart er helt uerfaren i søfragt år du lige noglebrugbare råd.

Hold dig til danske fragtfirmaer som har egne kontore i de påglædende Asiatiske lande så går tingene som helt rimeligt let hvis der skulle opstå problemer.

Bed om at få en pris på den påglædende fragt , det er vigtigt at du beder om en " all in pris" husk du skal have den skriftligt.

Det er vigtigt at du husker at tegne en transport forsikring af godset, husk de skal tegnes på det der hedder udvidede Danske betingelser, så er du dækket godt ind. Hvad mange glemmer er at de kun er på de dvidede betingelser du er dækket mod tyveri.  

Her kan du læse om hvor uoverskugelige økonomiske konsekvenser det kan få ikke at tegne en forsikring.  http://www.amino.dk/forums/t/99007.aspx.  En fragt forsikring tegner du billigst online hos de danske firmaer der har specialseret sig i transportforsikringer,  ring til forsikringsfirmaet og få vejledning i hvodan du beregner forsikringsummen.

Transportforsikrng:

www.firstmarine.dk

www.transportforsikring.dk

Her kan du se hvad forsikrigen dækker.

www.transportforsikring.dk/index.php?id=71&menuid=202 

 

Mvh

Ravn   

Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 01:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn.

Du ramte hoved på sømmet der, jeg er helt grøn hvad skibsfragt angår og for den sags skyld på et par andre områder hvad fragt angår, tingene går for hurtig, jeg oprettede mit lille import eventyr som en lille hygge ting jeg kunne tumle med i fritiden og i weekenden og stille og roligt bygge op, men jeg syntes tingene går alt for hurtig, på den gode måde at forstå Smile

Tak for dit link ang. der med hvor galt det kan gå med økonomien av av Confused

 

Jeg har taget en forspørgsel på en pris på søfragt fra BKK til CPH, jeg studser lidt over måden jeg fik svaret på, jeg laver lige en c/p af mailen jeg fik (se nedenerst).

Jeg studser specielt over måden vedkomne skriver prisen på 7,500฿/m3? hvad forståes ved dette, nogen ide ?

Jeg ringede til vedkomne idag, han sagde at jeg skule forstå det sådan at det var en standard kasse lavet af træ som mine vare bliver pakket ned i og at mine vare tilsammen mindst skal veje 20 kg i den trækasse, ok så langt så godt dvs. at man kører med en standard trækasse med standard mål, men bruger man ikke kilo pris i søfragt ? m3 er jo en volume enhed.

Jeg vil lige understrege at jeg ikke vil bruge vedkomne til at lave min fragt, da jeg ikke aner om jeg er købt eller solgt Hmm dertil vil jeg bruge et dansk fragtfirma, tror det er bedst for en nybegynder i søfragt.

--- c/p ---

We glad to emfrom you about the transport charge from BKK to Port Copenhagaen Denmark 7,500฿/m3 Transit time 40-45 day this price is include

- Local charge custome clear in thailand
- Document fee in thailand
- Packing in the wooden cate
- Sea Frcight + B/L
- and exclude
- Local charge + custome clearanes + doc fee at destination
- Fumigate (1,500฿/ship)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Mookmik

Når nu du er helt grøn mht. søfragt er det vigtigt du gør dig det klart at alt under 1-2 kubikmeter gods normalt ikke kan betale sig at sende med skib.   Hvad er vægten og volumen på din sending ?

Søfragt rater opgives pr. kubikmeter(= 1000 kg), så det du har fået en pris er hvad du skal betale for at få sendt 1 M3 fra BKK til havn KBH, den oplyste prisen kan du ikke bruge til noget da de danske havne og håndteringsomkostninger  samt samt told og speditions gebyr ikke er medregnet (den dyre del).

Med hensyn til dine vare, så pakkes de i en trækasse, men du har misforstået noget hvis du tror at de bruger en kasse på 1 Kubikmeter.  Normalt vil transittiden max være 15-20 dage fra BKK til DK så noget tyder på at de samlaster containeren med gods fra andre lande. 

Mvh

Ravn

   

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)