Hej Ravn.
Du ramte hoved på sømmet der, jeg er helt grøn hvad skibsfragt angår og for den sags skyld på et par andre områder hvad fragt angår, tingene går for hurtig, jeg oprettede mit lille import eventyr som en lille hygge ting jeg kunne tumle med i fritiden og i weekenden og stille og roligt bygge op, men jeg syntes tingene går alt for hurtig, på den gode måde at forstå
Tak for dit link ang. der med hvor galt det kan gå med økonomien av av
Jeg har taget en forspørgsel på en pris på søfragt fra BKK til CPH, jeg studser lidt over måden jeg fik svaret på, jeg laver lige en c/p af mailen jeg fik (se nedenerst).
Jeg studser specielt over måden vedkomne skriver prisen på 7,500฿/m3? hvad forståes ved dette, nogen ide ?
Jeg ringede til vedkomne idag, han sagde at jeg skule forstå det sådan at det var en standard kasse lavet af træ som mine vare bliver pakket ned i og at mine vare tilsammen mindst skal veje 20 kg i den trækasse, ok så langt så godt dvs. at man kører med en standard trækasse med standard mål, men bruger man ikke kilo pris i søfragt ? m3 er jo en volume enhed.
Jeg vil lige understrege at jeg ikke vil bruge vedkomne til at lave min fragt, da jeg ikke aner om jeg er købt eller solgt dertil vil jeg bruge et dansk fragtfirma, tror det er bedst for en nybegynder i søfragt.
--- c/p ---
We glad to emfrom you about the transport charge from BKK to Port
Copenhagaen Denmark 7,500฿/m3 Transit time 40-45 day this price is
include
- Local charge custome clear in thailand
- Document fee in thailand
- Packing in the wooden cate
- and exclude
- Local charge + custome clearanes + doc fee at destination
- Fumigate (1,500฿/ship)