Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

eTrade.dk ?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 8. Mar 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, hej med jer

 

En kammerat har lige henvendt sig til mig med henblik på etrade.dk som mange nok kender som stedet for online aktiehandel.

Systemet i sig selv er jo ganske spændende og interessant i disse mørke vinterstunder, hvor man kan sidde og hygge sig med sådan noget - men hvordan er folks erfaringer og indevendinger omkring det?

 

Nogen herinde der er bekendte med etrade.dk og evt. kan dele ud af deres gode - såvel som dårlige erfaringer?

 

Ville vi sætte meget pris på inden vi evt. selv kastede os ud i det


 

På forhånd mange tak!

 

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Personligt har jeg ikke erfaring med E*Trade. Jeg benytter selv Nordnet istedet til mine aktieinvesteringer og det fungerer upåklageligt og det er billigt i forhold til de normale banker der tager sig solidt betalt for handel med aktier - især udenlandske aktier...

E*Trade er også en god internetbank, har ikke hørt noget negativt om dem sådan lige umiddelbart, så vælg blot iblandt E*Trade, Saxo Bank, og Nordnet Bank AB, hvis aktiehandlen skal gøres billigt :)

Tilmeldt 22. Nov 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Hejsa

 

Jeg handler selv på Etrade, og har ikke haft nogle problemer.

 

Det har virket upåklageligt.

 

 

Mvh

 

Jakob Skriver

Fra København
Tilmeldt 8. Mar 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay, lyder jo super.

 

Men hvad så hvis man sætter de forskellige sider op mod hinanden, hvilken er så at foretrække hvis man tænker på kurtage etc. ?

 

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 07:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har heller ikke haft nogen problemer med etrade....

jeg mener dog at saxo er billigst.

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 07:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Umiddelbart er det softwaren hos de forskellige der er forskellig - Jeg har kun erfaring med Nordnet''s Wintrade som virker kanont, og kan også installeres på en mobiltelefon, hvis man har en der er kompatible med programmet...

Saxo Bank er vist gået over til at have de første 50 handler i måneden gratis, så de er nok billigste til de fleste

Tilmeldt 20. Jan 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Du kan læse om mine erfaringer med e*trade / etrade her.

 

Erfaringerne er absolut ikke gode. Jeg bruger nu istedet Nordnet og Skandiabanken. - Omkostningerne ligger på nogenlunde samme niveau - og så bliver det i sidste ende subjektive ting som kundeservice og værktøjer / layout, der bestemmer.

 

Ingen af stederne er helt perfekte, men dog væsentligt bedre end det jeg har oplevet hos etrade.

Fra København
Tilmeldt 8. Mar 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Okay.. det lyder lidt mystisk det der. Ikke just en god erfaring nej.

Man kan selvfølgelig tænke, at du har været yderst uheldig i denne sag.. men man kan så også stille spørgsmålstegn ved, om en sådan sag overhovedet burde kunne opstå i en branche/virksomhed som Etrade.

 

Men takker mange gange for din feedback, selvom det selvfølgelig er en yderst beklagelig en af slagsen!

 

Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg bruger selv Nordnet til aktiehandel, og det vil jeg bestemt fraråde, for det er uden sammenligning nordeuropas værst designede webside! Desuden finder jeg det død irriterende og tillige usmageligt, at deres handelsværktøj er syltet ind i reklamebannere, men det problem kan man selvfølgelig løse ved at bruge Firefox browseren sammen med en "Adblock plugin" - velkommen til det reklamefri Internet :-)

Den eneste grund til at jeg har Nordnet er at de opkøbte Stocknet, som jeg havde tidligere, og det forhold varer kun indtil jeg får solgt de aktier, som jeg har i depot dér.

Hvis Saxo Bank ellers havde en fornuftig understøttelse af Macintosh, så vile jeg nok vælge dem, men ellers har jeg E-Trade i kikkerten, også selvom vor anonyme "ainvenst" har et horn i siden på dem. Jeg kan ikke lade være med at undre mig lidt over at man kan have et depot stående i 4 år, uden overhovedet at have logget ind og holde øje med investeringerne, så noget siger mig at der nok er mere en een side af den sag.

Jeg har ellers ikke hørt noget ondt om E-trade, udover at de vist ikke er de billigste mht. til kurtagen, men til gengæld er deres handelsfunktioner lysår foran Nordnet. Men god software kommer heller ikke gratis :-)

Mht. til kurtage, så har priserne det med at skifte, så det er svært entydigt at sige, hvilken brooker der er den billigste, og spørger du mig, så har det ikke den store betydning for de fleste. Hvis man "bare" er en spare-fryns (som jeg selv) som er ude efter at få en fornuftig forrentning af sine spareskillinger, og som stadig vil have et liv ved siden af, så har man alligevel ikke tilbøjlighed til at lave en farlig masse handler.

Jeg investerer efter nogle få gode tommelfingerregler, som gør at jeg kan sove trygt om natten, og det går på:

- Invester kun penge du kan undvære (man kan godt tabe dem ;-) ) - aldrig for lånte penge.
- Spred dine investeringer, men ikke over flere aktier end du kan overskue (f.eks. en god håndfuld), og sæt pengene i solide selskaber (det kræver at man sætter sig lidt ind i lidt regnskab og nøgletal).
- Hold din bank LANGT udenfor, kurtagerne, depotgebyrerne, håndtryks-gebyrerne og gebyr-gebyrene er uhyrlige, og deres råd er rådne.

På den vis har jeg fået ganske fornuftige afkast uden at skulle sidde og overvåge mine investeringer som en anden høg - mit dårligste år til dato gav "kun" 40%. Det kunne sikkert have været gjort bedre, men det ville have krævet meget mere opmærksomhed og det havde så til gengæld gjort timelønnen mindre interessant. For det er ingen kunst at tjene penge, hvis man kaster oceaner af tid efter det.

Men kort og godt, før du vælger din "aktie pusher", så skal du gøre dig selv klart, hvilken type investor du er. Altså om du vil lave mange eller få handler, for det er jo det som afgør om hvor vidt kurtagen er af afgørende betydning.

...og husk en af livets gyldne regler, hvis noget lader til at være for billigt til at være sandt, så er det det nok også ;-) Når f.eks. Nordnet slår på tromme om deres lave kurtager og udlover til 500 kr. til folk for at lokke deres venner ind til dem, så er der nok en grund til det (og det er ikke en du vil synes om).

Held og lykke med det.

Tilmeldt 20. Jan 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmmm, - det kunne jo være, at jeg havde lukket ned for min brug af E*Trade, fordi jeg f.eks. syntes deres kurtage var for høj, og fordi (Stocknet) Nordnet kom med et bedre tilbud.

 

Jeg havde dermed kun få aktier liggende tilbage hos E*trade, som det ikke kunne betale sig at indløse. - Men det rokker nu ikke ved det principielle i, at sådanne et sted vel godt kan udvise kundevenlighed og konduite.

 

Ud over min personlige dårlige oplevelse med E*Trade skriver jeg netop, hvis du læser mit indlæg, at det bliver subjektive ting som eks. layout der kan betyde noget for valget.

 

Dine kommentarer er jo pro e*trade og layoutmæssigt subjektive - områder, som andre godt kan have andre meninger om - så lad venligst være med at "flame" ved at mistænkeliggøre andre og andres oplevelser.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)