Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bøvler med regnskab/moms

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej; jeg sidder lige og bøvler med noget regnskab/moms og som autodidakt på det område, står jeg nu med et par åbne spørgsmål da min hotline er gået ned med stress...

1. Jeg har købt en færgebillet til Sverige, erhvervsmæssig rejse, kører i privat gulpladebil (ved ikke om det kan spille ind), kan jeg trække moms fra rejsen/er der moms på rejsen? Der står ikke angivet på kvitteringen om der er moms el. ej. og jeg ved ikke om jeg handler med DK-firma el. ej. (Stena line)

2. Jeg har købt varer fra en udlandsk leverandør med lager i DK, fakturaen er belagt med 25% dansk moms, men der er ikke angivet en dansk adr. på faktura el. cvr. nr. skal jeg blot bogføre den som var det en dansk virksomhed?

På forhånd tak til den/de venlige sjæle som kan hjælpe mig her! :)

Ha' en god dag derude..

 

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 124
Fra  OMEGA SUPPORT Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

1) Er der ikke moms angivet på billetten, så er der ikke momsfradrag. Så vidt jeg husker er der kun i meget begrænset omfang moms på færge.

 

2) Hvis du er sikker på, at det er DANSK moms, så vil der være fradrag. Er der angivet dansk CVR-NR på fakturaen?

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen;

1. tak :)

2. så vidt jeg kan se er der et SE nr., men ikke cvr. nr.

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 124
Fra  OMEGA SUPPORT Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Annette

 

Prøv at slå nummeret på på CVR.dk Findes det her, så er det et dansk CVR-NR. SE-Nr er faktisk næsten udgået. De bruges kun som undernumre til filialer o.l.

 

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

det er prøvet, og der kommer ikke noget frem på det...

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 124
Fra  OMEGA SUPPORT Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville nu trække momsen fra under alle omstændigheder. Jeg har været udsat for, at man ikke kan finde SE-numre på www.cvr.dk.

 

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen - problems solved!! jeg tog lige og tjekkede SE-nr. hos SKAT - hold da op hvor er der meget ventetid derinde!!

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 124
Fra  OMEGA SUPPORT Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

AnnetteD:
jeg tog lige og tjekkede SE-nr. hos SKAT - hold da op hvor er der meget ventetid derinde!!

 

ja det tænke jeg ikke lige påEmbarrassed

SKATs hjemmeside er absolut ikke verdens bedste, men den kører da. Det plejer at værre meget værre, når man nærmer sig frister for indberetning af moms, lønsum, e-indkomst o.l. Til tider er den helt nede.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)