Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Told og moms

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Århus C
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har fra skat fået følgende:

I skal også beregne en såkaldt erhvervelsesmoms på 25 pct. af toldværdien med tillæg af tolden. Denne moms skal en momsregistreret virksomhed ikke betale, men alene angive i momsangivelsen som ”Moms af varekøb mv. i udlandet”. I kan trække momsen fra under købsmoms, hvis det drejer sig om køb til brug i den momsregistrerede virksomhed.

Vil ovenstående sige at når jeg importerer varer til brug i virksomheden, skal jeg ikke betale 25 pct. erhvervelsesmoms, men må alligevel trække det fra? Umiddelbart giver det ikke nogen mening fra SKATs side, i det jeg får et større fradrag under købsmoms som jeg jo ikke har betalt?

Et andet spørgsmål omkring told. Hvis man er registreret importør kan man vælge at få told på kredit. Skal ens varer så stadigvæk gennem tolden, eller bliver varen direkte leveret til en? Jeg har læst flere steder at Post Danmark opkræver fragtafgifter for at sende ens varer videre efter de har været gennem tolden. Kan man undgå denne fragtafgift, i det jeg har betalt fragt en gang da jeg købte varerne.

Mvh.
Jacob 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Fradrag og købesmoms er lige store......Effekten er 0 kr.

MvH

Peter

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Wulff:

Hej Amino,

Jeg har fra skat fået følgende:

I skal også beregne en såkaldt erhvervelsesmoms på 25 pct. af toldværdien med tillæg af tolden. Denne moms skal en momsregistreret virksomhed ikke betale, men alene angive i momsangivelsen som ”Moms af varekøb mv. i udlandet”. I kan trække momsen fra under købsmoms, hvis det drejer sig om køb til brug i den momsregistrerede virksomhed.

Vil ovenstående sige at når jeg importerer varer til brug i virksomheden, skal jeg ikke betale 25 pct. erhvervelsesmoms, men må alligevel trække det fra? Umiddelbart giver det ikke nogen mening fra SKATs side, i det jeg får et større fradrag under købsmoms som jeg jo ikke har betalt?

Et andet spørgsmål omkring told. Hvis man er registreret importør kan man vælge at få told på kredit. Skal ens varer så stadigvæk gennem tolden, eller bliver varen direkte leveret til en? Jeg har læst flere steder at Post Danmark opkræver fragtafgifter for at sende ens varer videre efter de har været gennem tolden. Kan man undgå denne fragtafgift, i det jeg har betalt fragt en gang da jeg købte varerne.

Mvh.
Jacob 

Hej Jacob.

Ja, varer fra tredjelande skal fortoldes uanset hvad.

Erhvervelsesmoms beregnes ved køb indenfor EU. Ved tredjelande er der tale om importmoms.
Momsen bliver modregnet med købsmomsen, hvilken giver en effekt på 0.
Du kommer derfor hverken til at betale mere eller mindre i moms.

Med hensyn til fragtafgift.
Det er meget forskelligt alt efter hvilken din kurer er du benytter. Nogle steder er det med i prisen, andre steder betales det efterfølgende. Gebyret dækker det administrative arbejde med indfortoldningen.

 

Med venlig hilsen

Bastian

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

I princippet er SKAT`s grænse 50 kr.

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)