Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af elektronik fra Kina - told & parallel import.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja men mht hong kong firmaet tænkte jeg på selve salgsfirmaet - det kan vel være registreret der så kan der også afholdes told og momsen kan sættes til 0, herefter er den kunden selv der skal forholde sig til importen?

 

En anden ting, tror ikke helt jeg forstår den med jeg enten køber fra grossister i eu(Den giver sig selv) eller asien, men hvis jeg køber fra grossister i asien er det vel netop parallel import vi taler? De aftaler de har dækker vel asiatiske markeder og ikke de europæiske?

M

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Steffen Petersen:

Det er ikke helt sandt.
Alle varer koster fortoldningsafgift og ikke told.
Nogle varer har en fortoldning på 0.0% Men man skal derfor stadigvæk betale importmoms, fortodningsgebyr tillæg osv.
Men de nye regler som "åbner mere op" for varer fra tredjelande giver mere frihed ved importering af varer

Jo det er skam sandt!

Hvad er det for en omgang tågesnak.

Fortoldningsafgift og fortoldningsgebyr er så vidt jeg bekendt det samme. Vi kan også kalde det et imporgebyr, som Postdanmark gør.?

Det er noget man betaler sin kurer / speditør for at lave indfortoldningen. Fortolde man selv skal man IKKE betale.

Betale importmoms? Kan du uddybe?

Det er tydeligt at se at du IKKE har styr på reglerne.

Med venlig hilsen

Bastian

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten:

Ja men mht hong kong firmaet tænkte jeg på selve salgsfirmaet - det kan vel være registreret der så kan der også afholdes told og momsen kan sættes til 0, herefter er den kunden selv der skal forholde sig til importen?

Ja når 3 kunder har oplevet problemer, så er dit firmas ry jo derefter... Måske du skal tænke bare en smule langsigtet, da det næppe er en lille investering...

Morten:

En anden ting, tror ikke helt jeg forstår den med jeg enten køber fra grossister i eu(Den giver sig selv) eller asien, men hvis jeg køber fra grossister i asien er det vel netop parallel import vi taler? De aftaler de har dækker vel asiatiske markeder og ikke de europæiske?

Det er parallelimport, så snart varerne sælges til et andet distributionsområde...

Nu er elektronikbranchen ik min stærke side, men jeg ved da, at der findes en måske to grossister i Asien, som har lov til at sælge varer ind i både USA og EU, hvis det sker på nogle bestemte betingelser...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja er helt med på problemerne med ens ry, det er også derfor vi ikke vælger denne løsning men der findes løsningen ind mellem de to ekstremer som kan vælges.

Tak for svarene.

M

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Bastian:
Hvad er det for en omgang tågesnak.

Vil kigge med et par friske øjne imorgen, hvorfor der er at vi går forbi hinanden.
vil ikke nægte at jeg kan have taget fejl i en hurtig vending :)

 

Bastian:
Betale importmoms? Kan du uddybe?


Med hensyn til Import moms, skal man Betale moms af alle varer importeret uden for EU, og også indenfor for den sags skyld. Importmomsen er den moms som man i sit regnskab skriver som Købsmoms, altså den moms som kunden skal betale i sidste ende.

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen Petersen:

Bastian:
Hvad er det for en omgang tågesnak.

Vil kigge med et par friske øjne imorgen, hvorfor der er at vi går forbi hinanden.
vil ikke nægte at jeg kan have taget fejl i en hurtig vending :)

 

Bastian:
Betale importmoms? Kan du uddybe?


Med hensyn til Import moms, skal man Betale moms af alle varer importeret uden for EU, og også indenfor for den sags skyld. Importmomsen er den moms som man i sit regnskab skriver som Købsmoms, altså den moms som kunden skal betale i sidste ende.

Så vil det være en god idé at stoppe legen mens den er god.

Ja du skal både bogføre på moms af varer fra udlandet og købsmoms.

Importmomsen bliver jo modregnet med købsmomsen, hvilken giver 0. Du kommer derfor ikke til at betale noget.

 

Med venlig hilsen
Bastian

Tilmeldt 29. Jul 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg har også prøvet det en del, du skal vide 2 ting:

1) alt elektronik skal være CE mærker, og du skal have et CE certifikat på ale elektronik og legetøj, altså både mærke på alt elektronik og du skal have diplomet, Tolden vil til tider se diplomet. Hvis tolden ikke stopper det må du aligeveld ikke sælge det uden du har mærke på ting og har diplomet.

2) sælgere i kina er 3 grupper:

- Røvere og banditter, der tager dine penge og giver dig en finger.

- Ærlige men ikke så dygtige folk, der typisk sender dig de forkerte ting.

- Dygtige og ærlige folk, nok de eneste der kan bruges.

Lad være at lave stor order før du ved hvilken af de 3 grupper din nye partner tilhøre. start med nogle vareprøver, små bestillinger med mere. Og hop ikke på at man mindst skal købe 50.000, eller andre sælgertriks

4mobil.dk

Jim

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

først skal man være importregistreret for at importere

Så skal man vide om importmoms som skal bogføres og angives korrekt - beløbet opgives af told, men mange regnskabsprogrammer har automatik til det - 25% af værdien inkl. fragt og told bogføres som importmoms der hører til ens salgsmoms OG hvis importen er til momspligtig aktivitet, så bogføres samme beløb under købsmoms. Inden hver momsperiode skal man afstemme importmomsen der er autobogført med sammenlægning af alle tolds tal for perioden. Bod hvis ikke man gør det er risiko.

Kopivarer er en stor risiko med den slags varer og nappes ofte i tolden

Paralelimport er anden klar risiko

CE mener visse i Kina må være China Export Big Smile - og dertil kommer mange falske CE mærker, så man skal være omhyggelig med leverandøren

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/import-fra-uden-for-eu-helt-kort-basis.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)