Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af elektronik fra Kina - told & parallel import.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg ønsker at købe elektronik i Kina som eksempelvis fladskærme osv. Er der nogen her der kan hjælpe med en toldsats, har søgt på skat's system men det er umuligt?

Ligeledes hvordan med at købe eks. sony produkter fra kina, det er vel stadigvæk udelukkende told og moms der skal betales eller skal jeg være opmærksom på noget andet i den forbindelse. Bliver dette betragtet som parallel import og er det i givet fald ulovligt?

Generelt andet jeg skal være opmærksom på?

M

 

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej M.

Jeg arbejder med netop det du søger til dagligt. Jeg har en partner bosat i Kina, som opsøger de billigste virksomheder med den bedste kvalitet.
Jeg kan fortælle dig at der ikke umiddelbart er nogen Fortoldning på computere og Bærbare.
skal du evt. have hjælp til at finde/fragtet dine produkter til Danmark og hvor mange computere taler du om?

Med hensyn til kvaliteten, er der en lille forskel. Men ikke noget man ligger ydermere mærke til.
Har du nogle spørgsmål kan du gratis spørge mig. Vil du lave en handel. Kan vi også snakke det. Jeg tager KUN 15% af købssummen, for at lave alt arbejdet. Vi sender billeder af virksomheden og produktet til dig inden du overfører pengene, laver optælling af dine varer inden de afsendes osv.

Spørg du bare løs.

Mvh
Steffen Petersen
YBP.5800@Gmail.com 

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen

Mange tak for dit svar vi vil helt sikkert overveje at bruge dig, vi skal først lige have dannet os et overblik over projektet.

Du skriver at ved kvaliteten er der en forskel, hvad mener du med det. Henviser du her til Sony eksemplet for der må det formodes at være samme maskine. 

Vil lige understrege at det ikke er bærbare vi taler. Men det er altså helt lovligt at købe produkter i Kina og sælge dem her i dk uden at skulle betale yderligere told?

Morten

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten:

Jeg ønsker at købe elektronik i Kina som eksempelvis fladskærme osv. Er der nogen her der kan hjælpe med en toldsats, har søgt på skat's system men det er umuligt?

En nem oversigt ;D http://www.toldpriser.dk/toldsatser

Morten:

Ligeledes hvordan med at købe eks. sony produkter fra kina, det er vel stadigvæk udelukkende told og moms der skal betales eller skal jeg være opmærksom på noget andet i den forbindelse. Bliver dette betragtet som parallel import og er det i givet fald ulovligt?

Det er ik lovligt, med mindre du har godkendelsen fra Sony til, at importere varerne til EU...

Desuden er der problemer i forhold til stik, strømforsyninger og garantiforpligtelser...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja.
Men du skal dog betale momsen. Men igen som firma, kan du trække dette fra og lade kunden betale dette.
Derfor er momsen irrelevant.

Med kvaliteten mener jeg selvfølgelig ikke Sony. Da de i forvejen bliver produceret i Kina. Men f.eks. skal man have i øje at medmindre man køber et stort antal computere, skal man ikke regne med dansk manual og drivere. Dog er engelsk altid med. Markedet i Kina har stadigvæk et dårligt rygte, selvom det er 10 år siden at dette var aktuelt. De fleste kinesiske virksomheder har 10-14 certifikater CE-SE osv. Disse er selvfølgelig gældene i Europa også.

Du er altid velkommen til at skrive. Computere undersøger vi sjovt nok lige nu for en anden klient. Så kan få svar på en masse ting, inden du bliver aktuel.

Har du nogle spørgsmål skriver du bare og indtil videre held og lykke med projektet. 

Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 538
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Steffen :) hvad tager du for ar hjælpe med sådan en ydelse ? Skriv gerne på mail tror at vi kan hjælpe hinanden . Jb@onedrop.dk
Fra København
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fashion seller

Ja det var også min umiddelbare forestilling at dette ikke var lovligt. Men hvad betyder det i den henseende hvis min virksomhed eks. var bosat i HK hvor vi i forvejen har interesser?

Har fået nogle meget interessante priser på Sony.

Ligeledes hvordan sikrer jeg at jeg ikke jogger nogle over tæerne ved at importere uden om agenturet. Jeg mener sony og de store mærker er generelt kendt men hvad hvis det var et mindre mærke der ikke på nuværende tidspunkt var kendt i DK?

Morten

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten:

Ja det var også min umiddelbare forestilling at dette ikke var lovligt. Men hvad betyder det i den henseende hvis min virksomhed eks. var bosat i HK hvor vi i forvejen har interesser?

Det ændre ingenting, da Hong Kong ik er en del af EU... Du kan sende varerne rundt world wide, men så snart de når EU betegnes det som illegal parallelimport med dertilhørende risiko...

Morten:

Ligeledes hvordan sikrer jeg at jeg ikke jogger nogle over tæerne ved at importere uden om agenturet. Jeg mener sony og de store mærker er generelt kendt men hvad hvis det var et mindre mærke der ikke på nuværende tidspunkt var kendt i DK?

Du importere enten fra grossister i EU, eller fra firmaer i Asien, som har aftaler med de enkelte mærker...

Om mærket sælges i DK eller ej er knap så interessant. For sælges det i EU og har de trademark i EU, så vil problemerne være de samme, selvom mærket ik er repræsenteret i DK endnu...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Steffen Petersen:

Jeg kan fortælle dig at der ikke umiddelbart er nogen Fortoldning på computere og Bærbare.


Når du nu beskæftiger dig med det her til dagligt.

Bør du da vide, at alle varer som indføres fra tredjelande skal fortoldes uanset toldsatsen.

Med venlig hilsen

Bastian

 

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke helt sandt.
Alle varer koster fortoldningsafgift og ikke told.
Nogle varer har en fortoldning på 0.0% Men man skal derfor stadigvæk betale importmoms, fortodningsgebyr tillæg osv.
Men de nye regler som "åbner mere op" for varer fra tredjelande giver mere frihed ved importering af varer

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)