Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opsætning af osCommerce

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jun 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer

Jeg er ved at starte en Webshop op, og har fået installeret osCommerce uden problemer.

Jeg har megen erfaring med hjemmeside programmering, men selve opsætningen af osCommerce driller godt nok meget!

Jeg har installeret osCommerce 2.2rc2a og derefter installeret en dansk sprog pakke, men der hvor jeg har problemer er opsætning af valuta og moms. Valutaerne har jeg fået lavet, så jeg produkternes priser indsættes i DKK og så kan den selv regne om til USD og Euro. Men problemet er opsætning af moms!

Jeg vil gerne have at folk fra Danmark og EU skal have priserne vist med 25% moms - altså hvis valutakursen som er valgt er DKK eller Euro. Men når folk så fra USA får vist priserne i dollars, så skal der ikke tillægges moms.

Selvfølgelig skal dette også gælde ved checkout.

Er der nogle der har en idé til hvordan dette gøres - og nogle andre guides til yderligere opsætning af osCommerce?

Med Venlig Hilsen

Thomas Jespersen

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 24. Aug 08
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 22:09

Hej !  Hvis du ikke er kommet så langt så kan det  være en god ide at tjekke ud Unique Free http://www.uniquefree.dk/ , gratis dansk osCommerce  pakke

Ang. moms så ska du forst oprette separate "afgift zoner", Danmark (og andre EU-lænde) ska du ha i en "EU-zone"  og andre lænder du sælger til ska ind i en "ex-EU zone"

I "afgift klasser" ska du skabe en "moms" klass

I "afgift satser" knytter du så "moms klassen" til forskellige zoner. 0% til ex-eu og 25% til EU-zonen

Pøj pøj med shoppen

/Aarto

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 813
Skrevet kl. 22:18

Hej,

Jeg vil godt hjælpe dig med det. Jeg har selv en webshop i oscommerce. Du kan se den her

Hilsen Mike

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jun 10
Skrevet kl. 22:42

Hej.

Inden jeg postede denne post havde jeg også haft kigget på Unique Free og tænkte at det måske skulle prøves, men igen så kunne jeg ikke se forskellen, altså hvilke ekstra pakker den indeholdte.

Men jeg tager da lige et kig og prøver at installere den!

Hvilken osCommerce version bruger du Mike? Og bruger du Unique Free?

Desuden så må du have givet designet en ordentlig overhaling, siden det kan komme til at se sådan ud - ikke sandt?

Se desuden noget af det jeg vil til at producere og sælge på http://elec.tkjweb.dk hvis i har lyst

Med Venlig Hilsen

Thomas Jespersen

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jun 10
Skrevet kl. 14:33

Hej igen.

Nu fik jeg fundet ud af det med Momsen, og det virker - men næste problem er shipping?

Priserne er jo forskellige, og jeg vil også gerne have muligheden for at folk kan vælge om de vil ha' det sendt som pakke eller brev.

Thomas

Fra Nørresundby
Tilmeldt 10. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 15:54

Du skal i Moduler >> Forsendelse og kigge på den der hedder interval, der kan du sætte forskellige fragtpriser enten efter vægt eller antal varer.

Navnet "Interval" kan ændres i includes/languages/danish/modules/shipping/item.php

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)