Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP SØGES VEDR:TVANGSOPLØSNING

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra skanderborg
Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Derude..

 håber inderligt en eller anden kan hjælpe mig?????

Jeg er kommet i den uheldige situation at mit firma[ et aps ]er sendt til tvangsopløsning...
Sagen er den at min såkaldte venninde er selvstændig bogholder og har tilbudt mig sin hjælp med mine papirer,da jeg selv er bedst i et køkken takker jeg ja tak til dette fabelagtige tilbud...det er nu to år siden.... det meste går ok dvs jeg har haft et par opringninger fra skat om manglende indberetning af moms osv...hmm allerede der burde jeg have hørt de kæmpr ALARM klokker...men naiv som man er fortsætter man tillidsforholdet. Da jeg så i februar solgte min cafe og startede en kantine drift istedet fik hun ALLE papirer osv da jeg vidste der skulle afleveres årsregnskab den 31.05.....dette spørger jeg så løbende til om hun når det  og svaret er hver gang ja og da jeg tilbyder min hjælp er svaret nej tak der er styr på det.Da jeg så finder ud af at maan ikke nåede det til tiden er svaret at hun har ringet til E og S  og fået udsættelse....hmmm alt iorden tænker jeg så...men nej efter gentagne opringninger osv er det stadig ikke færdigt for halvanden uge siden fik jeg så besked på at det var klar til revisor...og næste morgen ligger der så et fint brev til mig fra E og S om at de vil tvangsopløse mit firma......HVAD KAN MAN GØRE i denne situation...jeg er kun interreseret i at redde mit firma og fortsætte som hidtil,jeg har læst de 2 løsninger der er men da gælden i firmaet er rimelig stor grundet 2 års knapt så go cafe drift har jeg ingen mulighed for at indfri gælden og sætte et plus på 125,000,-.
I dag ringede jeg så til Eog S og fik at vide at der var kommet en ny regel med en kapital nedsættelse på 80,000,- er der nogle der kender noget til denne og evt kan hjælpe / guide mig.
Jeg er i syv sind min nye revisor er lige taget på ferie i 2 uger...så please help me..
Venlig Hilsen Anne
Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Av Anne

Desværre er det nu sæson for tvangsopløsninger. Du kan læse om en tilsvarende sag i denne tråd 

http://www.amino.dk/forums/t/99163.aspx

(Du skal nok lige se bort fra min og Peters battel om hvad proceduren er)

Men der et bare gode links.

Men du skal have fat i din/en revisor - det kan næsten ikke lade sig gøre uden en registeret eller statsautoriseret revisors medvirken.

Hvornår skal du give møde i skifteretten?

/Søren

Fra skanderborg
Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren...

Har lige fået brev om at mødet er den 8 okt... så har da lige en 6 ugers tid...det er bare så PISSE surt når man ikke selv har haft hænderne i det...og det er jo nok også fejlen..men så lærte man det ?????

men kender du noget til den nye regel som jeg fik at vide hos E og S at der var kommet?????

Tak for din samarbejds vilje...sætter stor pris herpå

/ANNE

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anne

Jeg har selv været lidt i revision branchen uden dog at være cand.merc.aud så du må ta' det jeg siger lidt med et gran salt :-)

Ja du kan i dag gennemføre en kapitalnedsættelse til 80.000 fremfor de 125.000 men spørgsmålet er jo naturligvis om der så er 80.000 i kapital i dit selskab?

Under alle omstændigheder skal du have en god registeret revisor til at at hjælpe dig.

/S

Fra skanderborg
Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren...

P.T. er der faktisk kun gæld som jeg er ved at afdrage...men blev idag oplyst af E og S om at bare man kunne skaffe 80,000 så behøvede man ikke at indfri gælden....og jeg spurgte ordret om dette....men syntes det lød lidt forkert jeg kontakter selvfølgelig mit revisors firma som det første i morgen...

Men hvad ved du ellers om det...

 Jeg er på igen i morgen er fuldstændig færdig for i dag men er rigtig glaad for ALT den hjælp jeg måtte kunne få herigennem.....

På forhånd tusinde tak .-)

ville bare ønske der vaar lidt lys for enden af tunnelen er ved at gå fuldstændig NED,har endog også lige haft indbrud sådan lige prikken over iét

go aften til alle

knuz Anne

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anne:
ville bare ønske der vaar lidt lys for enden af tunnelen er ved at gå fuldstændig NED,har endog også lige haft indbrud sådan lige prikken over iét

Ro' på - det skal nok løse sig!

Kontakt din revisor og få den vejledning der skal til.

Opstil en køreplan skridt og skridt for at du kan nå i mål.

- og find så en anden bogholder til at lave dine regnskaber!

Du kan roligt skrive her på Amino igen der er ganske mange kompetente mennesker men rådfør dig altid med din egen revisor eller advokat specielt i en så uheldig situation som en mulig tvangsopløsning. 

Håber det hele lykkes for dig

Hej fra Søren

Fra skanderborg
Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren...

jo tak det håber jeg ...jeg tager ihvertilfald dit råd med mig...har sagt til min nu tidligere bogholder "venninde" at hun kan se sig om efter en ny venninde at fucke regnskaber op for....

 

og har kontakt med en go kompetent revisor istedetfor,for selvom det var billig hjælp er det nok blevet dyrer i det lange løb....

Jeg håber ihvertilfald på det bedste da jeg jo både har familie osv med 2 små børn 6 og 8 år som er ved at være kede af at se deres ellers så glade mor være så ked af det....men jeg hanker op i mig selv ...nu er tårene grædt og nu skal der kæmpes.......

 

Tak for alt din hjælp

og i øvrig er jeg jo vild med en go latte.... :-)Så har vi da det tilfælles :-)

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Genoptagelse af selskab sendt til tvangsopløsning:

Årsrapport, hvor egenkapitalen minimum udgør kr. 80.000,00

Revisionspåtegning uden forbehold

Ny anmeldelse til Erhvervs-og Selskabsstyrelsen med alle dokumenter, vedtægter, valg/fravalg af revisor m.v. - Fremgår af anmeldelsesblanketten.

Hvis dette godkendes af Erhvervs- og Selskabsstyrelsen bliver selskabet genoptaget og skifteretten får meddelelse om, at tvangsopløsningen tilbagekaldes.

Iøvrigt kan selskabet genoptages indenfor 3 måneder.

Hilsen

Tonny

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)