Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabsperiode vs skats behandlingstid?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

 

Jeg vil lige høre, om der er en, som kan hjælpe mig?

Jeg har pt. fremsendt en anmodning til skat, mht. at få udleveret en skattekvittance. Denne skal bruges i forbindelse med lukning af selskab i henhold til ”lukning ved betalingserklæring”. Dette er naturligvis også fint nok.

Desværre er skat blevet overrumplet (har jeg fået at vide), af sådanne henvendelser. I forbindelse med skattekvittancen, skal man typisk aflevere regnskab for den afsluttende periode. Men hvordan gøres dette, da jeg ikke ved hvor lang sagsbehandlingen er hos skat? Hvis jeg for eksempel afleverer regnskab for perioden til og med i dag- hvad så hvis de først kigger på regnskabet om 1 uge eller 2 uger eller ….?

Jeg håber, at der en som kan give et råd i denne forbindelse?

.

Fra Viborg
Tilmeldt 16. Aug 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

 

Hvis du vil lukke et selskab ved betalingserklæring er der formegentlig meget lidt aktivitet, hvis overhovedet nogen.

 

Normalt skal man indsende seneste skatteregneskab, samt opdateret bogholderi for den mellemligende periode (frem til den dag du fremsender din anmodning om at modtage en skattekvitance fra Skat). Jeg vil mene det er nok at fremsende en balance, og ikke et decideret årsregnskab for mellemperioden.

 

Det burde ikke ha' nogen betydning at de først kigger på det en uge efter. Hvis de beder om noget for den mellemligende periode (1- 2 uger) kan du evt. fremsende kontoudtoget fra banken for den pågældende periode, hvor der helst ikke skulle være en voldsom aktivitet.

 

- Martin

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

martin_anker:

Hej.

 

Hvis du vil lukke et selskab ved betalingserklæring er der formegentlig meget lidt aktivitet, hvis overhovedet nogen.

 

Normalt skal man indsende seneste skatteregneskab, samt opdateret bogholderi for den mellemligende periode (frem til den dag du fremsender din anmodning om at modtage en skattekvitance fra Skat). Jeg vil mene det er nok at fremsende en balance, og ikke et decideret årsregnskab for mellemperioden.

 

Det burde ikke ha' nogen betydning at de først kigger på det en uge efter. Hvis de beder om noget for den mellemligende periode (1- 2 uger) kan du evt. fremsende kontoudtoget fra banken for den pågældende periode, hvor der helst ikke skulle være en voldsom aktivitet.

 

- Martin

 

 

Hej Martin,

Tak for din mail.

Det er korrekt. Næsten ingen aktivitet. Har kun brugt penge på revisoren i forbindelse med regnskab for 09. Der er ingen anden aktivitet.

Det lyder som en god fremgangsmåde. Jeg prøver at gøre således.  Smile

.

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Lige et spørgsmål:

Du skriver: "Normalt skal man indsende seneste skatteregneskab, samt opdateret bogholderi for den mellemligende periode (frem til den dag du fremsender din anmodning om at modtage en skattekvitance fra Skat). Jeg vil mene det er nok at fremsende en balance, og ikke et decideret årsregnskab for mellemperioden."

Betyder ovenstående at jeg blot kan fremsende regnskab for 09 med en "opdateret tilføjelse" omkring 2010? (håber det gav mening).

 

 

.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvstændig01:

Hej igen,

Lige et spørgsmål:

Du skriver: "Normalt skal man indsende seneste skatteregneskab, samt opdateret bogholderi for den mellemligende periode (frem til den dag du fremsender din anmodning om at modtage en skattekvitance fra Skat). Jeg vil mene det er nok at fremsende en balance, og ikke et decideret årsregnskab for mellemperioden."

Betyder ovenstående at jeg blot kan fremsende regnskab for 09 med en "opdateret tilføjelse" omkring 2010? (håber det gav mening).

 

 

I princippet skal du i første omgang skrive til SKAT og anmode om en skattekvittance for selskabet, husk at anføre CVR-nr.

Hvis SKAT skal bruge flere oplysninger, så bliver du kontaktet.

Du skal være opmærksom på, at du ved en betalingserklæring hæfter for eventuel gæld i selskabet, hvorfor det ofte er en ren ekspeditionssag for SKAT, idet de kun undersøger for eventuel skatte- og momsgæld i selskabet.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny,

Tak for dit input.

"Du skal være opmærksom på, at du ved en betalingserklæring hæfter for eventuel gæld i selskabet, hvorfor det ofte er en ren ekspeditionssag for SKAT, idet de kun undersøger for eventuel skatte- og momsgæld i selskabet."

Dette er også hvad jeg formoder og håber på.  Smile

Håber det snart bliver min tur. D. 5 september 2010 har jeg ventet en måned på svar fra SKAT (dette er blot til info til dem, som påtænker samme type afvikling af selskab som mig, i denne tid).

I skal have mange tak for hjælpen!  Smile

.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)