Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

check regler, indløsning.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en kunde som vil betale med check - i ved dem man brugte for 100 år siden..

Som gammel bankmand er det jo lidt flovt, men jeg kan sku ikke huske hvornår man er "sikker" på betalingen er go nok ?

Den kan jo komme retur fra banken med manglende dækning - men synes der var en frist..

Nogen der lige ved det ?  Ellers må jeg kontakte banken imorgen.

 

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Fristen på checks ligger på 20-60 dage.

20 dage er dem fra Skat og andre offentlige instancer, de fleste andre skulle være valide i 60 dage.

Givet at der er dækning for checken.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja ok, det er ikke hvad jeg mener Smile

Hvornår er jeg sikker på at den check jeg har modtaget og indsat i min bank er god nok ?

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa - jeg havde næsten helt gemt at der fandtes checks

En check forældes 20 dage efter udstedelse og det samme gælder for europæiske checks for alle andre lande er det 70 dage jf. checkloven - jo jo der er skam en check lov :-D

Men det er jo heller ikke det du spørger om.

Så vidt jeg husker og nu bliver det lidt af et gæt ud fra min hukommelse, så er du først sikker når den bank hvorfra checken kommer har clearet den - det vil sige at hæver du den i den bank som checken kommer fra er du hurtig sikker på om der er dækning. Jeg mener at der er tale om 5 til 10 bankdage før du kan være sikker på at chekken er clearet i den bank hvor den kommer fra.

For mange år siden modtog jeg en check fra en kunde og min bank satte fint pengene ind på min konto et par dage senere hævende de dem igen - ingen dækning og kunden var væk. Surt heldigvis var beløbet til at overset.

De bedste kaffe hilsner
Søren

 

 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

ja, lige nøjagtig Søren - det er nemlig den situation jeg ikke gider stå i Smile

kunne bare ikke huske antallet af dage... , men ja det er ikke ofte mere med de checks....

 

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvon du gåri banken og beder dem ringe til kundens bank om der er dækning kan dækningen være forsvundet inden banken får den clearet.

Jeg har også været ude for at en kunde får udleveret en masse varer hos mig mod betaling med en check.fredag eftermiddag. Da jeg om mandagen kom i banken sagde de at checken var trukken tilbage og svindleren kunne ikke røres idet alle deres værdier stod i konens navn.

Den eneste sikre check er en banknoteret check, (såfremt det ikke var EBH-banken  Roskilde Bank m.fl)

Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Clearing tiden på checks er 5 bank dage.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)