Hej Summa-hajer :-) En af mine kunder har indbetalt 25 øre for meget på min bankkonto. I kassekladden kom jeg til at modsvare beløbet til den oprindelige faktura, selv om de to beløb ikke passede. Nu figurerer der en åben post på denne kunde, som under ikke-betalte fakturaer står med en saldo på -25 øre (dvs. at jeg skylder ham 25 øre). Hvordan får jeg udlignet kundens konto, så de 25 øre ikke længere figurerer, og saldoen går i nul? Beløbet er så småt, at han ikke ønsker det tilbageført, så han får bare tilsvarende rabat ved næste bestilling. Men det er jo irriterende rent regnskabsmæssigt, at der bliver ved at være en åben post vedr. denne indbetaling. Håber på jeres hjælp. |
altså det er jo rent fluekn...... det her men hvis det er meningen at kunden skal have den her famøse 25 øre tilbage ------ så er det eneneste rigtige sted den sår det er da på kundens kontokort.
Hvis du for pænhedens skyld vil have hans konto til at stå på nul jamen så skal du flytte de 0,25 kr. hen på en anden konto og så skal du gå og huske på at der står noget her som skal modregnes næste osv.......
Lad det da stå ...................... så har du også en undskyldning for at ringe til ham og spørge om ikke snart der skal gang i noget med en ny handel