Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag på momsregnskabet

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Aug 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg er i gang med den sidste del af min forretningsplan for en ny Café i ørestaden. I den forbindelse har jeg nogle spørgsmål vedrørende fradrag.

Mit firma vil blive et APS for at kunne trække mest muligt fra. I forbindelse med etablering og løbende drift af min Café vil jeg have en lang række udgifter der er fradragsberettiget. Men hvad nu hvis jeg har flere fradragsberettiget end jeg har omsætning (i forhold til st kunne trække det fra) vil jeg så kunne regulere disse fradrag med f.eks momsregnskabet? eller vil fradragene bare gå til spilde?

Vh

Morten

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Vonrosenberg:
Mit firma vil blive et APS for at kunne trække mest muligt fra.

Hvad mener du med det?

Vonrosenberg:
Men hvad nu hvis jeg har flere fradragsberettiget end jeg har omsætning (i forhold til st kunne trække det fra) vil jeg så kunne regulere disse fradrag med f.eks momsregnskabet? eller vil fradragene bare gå til spilde?

Så har du jo et underskud som kan fremføres til de efterfølgende år

/S

Tilmeldt 29. Aug 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm, kan godt være jeg skal undersøge dette bedre, men mener bare da jeg undersøgte de forskellige virksomhedformer at et APS gav flere muligheder for at trække ting fra...

Så alt fradrag som ikke bliver brugt kan videreføres til de efterfølgende år?

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Vonrosenberg:

Hmm, kan godt være jeg skal undersøge dette bedre, men mener bare da jeg undersøgte de forskellige virksomhedformer at et APS gav flere muligheder for at trække ting fra...

Så alt fradrag som ikke bliver brugt kan videreføres til de efterfølgende år?

Der kan være ting som man ikke kan opnå fradrag for hvis man driver en enkeltmandsvirksomhed ,men det er mest personaleomkostninger, da der ikke er en klar adskillelse mellem dig som privatperson og firmaet.

Har du et selskab, ja så er du ansat og selskabet har dermed personaleomkostninger indenfor de gældende regler.

Ja til at at underskuddet kan fremføres til de efterfølgende regnskabsår og ikke noget med at modregne i momsen eller andet :-)

/Søren

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor skal dit firma være et ApS?

MvH

Peter

Tilmeldt 29. Aug 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Primære årsager vil nok også tildels være Ansvarsbegrænsningen samt at det vil virke mere seriøst med et APS fremfor I/S

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Vonrosenberg:

Primære årsager vil nok også tildels være Ansvarsbegrænsningen samt at det vil virke mere seriøst med et APS fremfor I/S

Der er da absolut ingen som vil tjekke hvilken virksomhedsform du kører din café som ;-)

Det er dog en god idé, for at adskille den private økonomi med forretningen.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Vonrosenberg:

Primære årsager vil nok også tildels være Ansvarsbegrænsningen samt at det vil virke mere seriøst med et APS fremfor I/S

Jeg tror heller ikke mange vi gå så meget op i om det er et I/S eller ApS men din risikobegrænsning er vigtig specielt inden for cafe drift - men det ved banken også, så du kommer ikke udenom at skulle kautionere/stille garanti personligt for et evt. banklån selvom det er et selskab du ender op med.

De bedste kaffe hilsner
Søren

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej..det lyder fornuftigt med et ApS.

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)