Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen har måske et spørgsmål som jeg ikk rigtig kan finde noget svar på, måske fordi jeg ikk kigge de rigtige steder..:) men håber på der nogen som kan hjælpe herinde??

Spørgsmålet lyder:

Hvis man importerer kopi designer møbler fra feks. Kina, og får dem bragt til Tyskland, må man så videre sælge dem til DK derfra?? Ved at man godt må bruge og købe kopivarer i Tyskland, men om man må videre sælge dem til et anden EU land, det kan jeg ikk rigtig finde nogen steder...Håber der nogen som ved mere end jeg kan finde? på forhånd tak MIke

Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 538
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Følger lige med her.

Er det lovligt at få sendt kopivarer til tyskland? :/

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 06:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Uanset hvor du køber dem, er det ulovligt at sælge kopivarer i DK.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 18. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du medbringer kopivarer fra et land udenfor EU, hvor værdien overstiger 3.250 kr./2.250 kr., eller hvis toldmyndighederne vurderer at varerne ikke er til eget brug, så risikerer du, at toldmyndighederne tilbageholder kopivarerne, og underretter rettighedshaveren om, at du har forsøgt at indføre kopivarerne til EU-området.

Hvis rettighedshaveren mener, at forsøget på at indføre kopivarerne er sket erhvervsmæssigt og dermed ulovligt, kan han vælge at anlægge en retssag imod dig og kræve konfiskation og erstatning. Ønsker rettighedshaveren ikke at anlægge retssag, får du varen udleveret igen. Det er domstolene, der vurderer om indførslen er sket erhvervsmæssigt.

 

http://www.forbrugereuropa.dk/Koeb-i-EU/Kopivarer/Er-det-ulovligt

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtigt, at der er specielle regler for køb til eget brug, men trådstarter spørger om han må sælge kopivarer, og det må han altså ikke.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

jamen hva dem, som køber kopi designer møbler fra england?? selvfølgelig til eget forbrug. Det lidt det jeg gerne vil, men det jo bare nemmere at køre til grænsen for at se, prøve og føle end lige england...Smile Hvis firmaet ligge i tyskland, så man sælger dem videre til forbruger her i DK, er det også ulovligt???

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

England har andre regler på det område, det er derfor Vogafurniture og andre udnytter det hul.... læs på Voga lidt om hvordan de gør...

 

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)