Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma og bil

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg sidder og skal simpelthen have skåret det ud i pap. Jeg har en mindre virksomhed og bruger min bil 80 % i firmaet og 20% privat. Jeg overvejer at skifte til en gulplade eller papegøjeplade. Er der nogle der kan hjælpe mig med regnestykket for at sige mig om det på nogen måde er en god ide. Finansieringen kommer til at koste det samme. Jeg kører årligt 25 000 i alt.

Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Er overvældet over tavshedern J

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil du have bilen ind i firmaet, eller bare skifte din hvidplade bil ud med en papegøjeplade, eller?

Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

udskriftning til papegøjeplade (eventuelt) men jeg vil gerne have lidt styr på økonomien i de to forskellige bil typer. hvad kan trækkes fra osv.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan ikke trække noget fra som sådan.

Det du skal se på er simpelthen benzin økonimien. Det er det eneste sted du kan spare.

men hvis du køber en gulplade bil, kan du for samme finansering. få en "federe" bil eller noget i den stil. men så spare du ikke noget på økonomi delen.

Hvis det er for at spare. Så køb en polo bluemotion, på papegøjeplader. Så er din finansering billig, og din kørselsøkonomi er billig. Det er mit bud.

Morten

 

Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Så du siger altså at der ikke er nogen forskel på økonomien på en hvidplade og en papegøje i min situation ?

Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

- Altså på driften af den

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo..der er en kæmpe-forskel, idet momsen af driften kan trækkes fra.

Det kan den ikke ved en hvidpladebil.

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke den store forskel nej,

Den eneste forskel er, at du på en GP-bil skal betale en højere vægtafgigt. (misundelsesafgif). denne udgør normalvis 5040kr + den traditionelle afgift for den valgte bil.

Men hvis du bruger den privat og til erhverv, kan du få denne afgift halveret.

Men det er stadig 2500 + den alm afgift. Så det bliver jo hurtig dyrt. Så de penge skal du enten hente på benzinøkonomi eller finansering.

Derfor, vil jeg sige, at det ikke kan betale sig for dig at skifte. Hvis du ikke vælger en billigere bil.

Hvis du skal trække noget fra, skal du have en decideret gulplade bil i firmaet, som slet ikke bliver brugt til privat. Så kan du trække alle udgifter fra. Men så kræver det, at du IKKE rør bilen, til privatkørsel.

Men besparelsen er nok ikke det vilde, eftersom du skal betale for at have 2 biler.

Morten

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ahh..Morten!

Der er fuld fradrag for momsen.....også for den private del.

Så jeg tror ikke, at din teori holder sådan uden idere.

MvH

Peter

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)