Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dilemma - personligt selskab eller Aps

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Aminoer

Jeg vil igang med at holde foredrag.  Dog er jeg i tvivl om hvilken selskabsform ville passe mig bedst, rent administartivt - Jeg er nemlig ikke den store fan af bogføring, men kan godt lidt af det grundlæggende.

Derfor vil jeg gerne høre jeres mening, om hvad i tror ville være bedst for mit vedkomne. Ville det være at oprette et enkeltmandsselskab eller den anden løsning, som er at gå ind i mit fars Aps konsulent selskab, som han har tilbudt mig.

Derved er det samlede spørgsmål - hvilken løsning er billigst rent finansielt og arbejdsmæssigt:)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er foredragsvirksomhed ser jeg ikke den store grund til at oprette eller indgå i et ApS for at køre indtægten den vej.

Jeg vil næppe forvente at du løber en synderligt stor økonomisk risiko ved at holde foredrag, så risikoen for personlige søgsmål osv er jo nok minimal.

Så jeg ville vælge enkeltmandsvirksomheden udfra de givne forudsætninger.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er noteret:)

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Omkostningerne til revisor er noget højere ved selskabet.

Du skal tænke på hvor meget du kommer til at tjene, og om virksomhedsskatteordningen kunne være en fordel (dog dyrere rent revisormæssigt)

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer også an på hvad dine fremtidsplaner er. Hvis du går med tanker om, at starte en anden virksomhed på et tidspunkt - så er det måske smart nok at du stifter et ApS, så din likviditet kommer til at ligge derinde. Du skal kun betale selskabsskat på 25% og resten kan bruges på investeringer - det forudsætter dog, at du ikke skal bruge pengene selv  :-)

 

Når du skal have gang i et nyt projekt, stifter du blot et nyt datterselskab for dine opsparede penge :)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 01:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville tage imod dit tilbud fra din far ... så få oprettet et binavn, det virker trods alt mere troværdigt.

Din far betaler i forvejen bogføringen, og revisorregningen ... den smule mere dine aktiviteter kommer til at fylde kommer ikke til at koste ham ekstra.

Så har du mulighed for at spare op i aps'et som tidl. nævnt, du har alle fordelene af et aps men kan komme igang for 0kr.

Når butikken går strygende og der er masser af penge i kassen kan i altid vælge at udskille foredrags-forretningen i et selvstændigt aps ... hvis du har lyst.

Aps er jo kun en fordel rent markedsføringsmæssigt for dig ... tvivler på du hænger på det vilde ansvar som foredragsholder :o)

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Start en enkeltmandsvirksomhed det koster dig ikke noget og omkostninger en meget begrænset.

Du vil måske blive opkrævet et 'affalds' gebyr på kr 1022,00 fra Århus Kommune du kan dog ansøge om fritagelse herfor. Har du en omsætning under 50.000 skal du ikke betale dette gebyr.

Du kan altid omdanne din virksomhed til et ApS hvis det kommer til at gå over alt forventning under alle omstændigheder kan du opnå nogenlunde samme skattefordel i din enkeltmandsvirksomhed som et ApS hvis denne beskattes efter virksomhedsskatteordningen (VSO).

Det forslag som Mikkel kommer med kan medføre beskatning ved udskillelsen fra din fars virksomhed alt efter beløbes størrelse.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er umuligt at svare på, hvad der vil være bedst, med de få oplysninger du giver.

Følgende informationer er interessante:
- Hvad forventer du at omsætte for?
- Hvor mange penge har du behov for at trække ud af virksomheden hvert år?
- Har du behov for transport som en del af din virksomhed?
- Ønsker du at drive virksomheden i mange år fremover, eller kun i kortere tid?
- Har du søskende?
- mv.

Umiddelbart er det nemmest at administrere et personligt firma.

Hvis du indgår i din fars ApS, så slipper du sandsynligvis for det administrative, men du forærer også samtidigt din virksomhed til din far (firmaets anpartshavere). Du kommer til at leve 100% på hans nåde. Det er derfor ikke dig, som sparer op i selskabet, men din far (firmaets anpartshavere). Hvis du har søskende kan der opstå yderligere problemer med den indgangsvinkel.

Umiddelbart vil jeg mene, at du får mest ud af at starte i et enkeltmandsfirma. På den måde holder du også hele virksomheden på dine egne hænder. Hvis du får behov for at spare op i virksomheden, så kan du skifte over til at blive beskattet efter virksomhedsordningen, men du kan også benytte dig af at oprette en privat iværksætteropsparing i din bank, hvor du kan få fradrag for de penge du indskyder på kontoen.

 

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil altid fortrække et ApS (alle pengene sort ... joke), da der ikke er personlig hæftelse for noget som helst.

Venligst René

Venligst

René Buch

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)