Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Avance beregning

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 06:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Det ser ud tll at der hesker lidt forvirring hos nogle af vores leverandører mht. hvordan man beregner avancer. Jeg har så googlet lidt på det og det ser sandelig også ud til, at det findes flere metoder til at beregne avance på.

Hvis jeg køber en vare til kr. 10,- eksl. moms og sælger den til kr. 20,- inkl. moms, hvor mange procent avance er der så på varen (ren rå avance, ikke noget med dækningsbidrag efter husleje, fragt og andre udgifter).

Hvordan ser regnestykket ud, det helt officielle regnestykke som en professor på handenshøjskolen ville lære sine poder?

Mvh. Søren

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Søren,
jeg ved ikke hvordan professoren sætter det op, men det kan gøres på denne måde:

salgspris eksl. moms minus indkøbspris = fortjeneste divideret med salgspris eksl. moms

I dette tilfælde:

20 minus 4 = 16 minus 10 = 6 divideret med 16 = 37,5

Altså bruttoavance på 37,5 %

Fra Hedensted
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 

Hvis jeg køber en vare til kr. 10,- eksl. moms og sælger den til kr. 20,- inkl. moms, hvor mange procent avance er der så på varen (ren rå avance, ikke noget med dækningsbidrag efter husleje, fragt og andre udgifter).

Forvirringen kan skyldes at der ofte der er stor forskel, om man snakker om det beløb (avance) man lægger til købsprisen, eller om det er det beløb ((avance) man trækker fra salgsprisen for at få købsprisen.

Salgspris incl. moms kr. 20,00

Moms kr. 4,00

Salgspris uden moms kr. 16,00

Avance kr. 6,00

Købspris kr. 10,00

Avance % = hver gang du køber til kr. 10,00 og sælger til kr. 16,00 ex. moms: (6/10)x100 = 60%

Avance % = hver gang du sælger for kr. 16,00 ex. moms med en købspris kr. 10,00 ex .moms: (6/16)x100 = 37,5%

Mvh Hilbert

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej HDam

Ja, der er temmelig stor forskel på om man regner den ene eller den anden vej, men hvad er den officielt bedste metode så? Hvis min leverandør flot siger at jeg har 60% avance på hans vejl. udsalgspris, så kommer det jo helt an på hvilken beregningsmetode han benytter.

Mvh Søren

 

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Fra Hedensted
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Normalt er det ofte et spørgsmål om hvad markedet kan bære, og man sammenliger produkter / Pris med hinanden.

Hvis din leverandør siger at du har 60% avance er det nok: købspris kr. 10 salgs pris ex. moms kr.16 de tænker.

Hilsen HDam

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Larsen:

Hej HDam

Ja, der er temmelig stor forskel på om man regner den ene eller den anden vej, men hvad er den officielt bedste metode så? Hvis min leverandør flot siger at jeg har 60% avance på hans vejl. udsalgspris, så kommer det jo helt an på hvilken beregningsmetode han benytter.

Mvh Søren

 

Din leverandørs udregning går på at du har 60% avance på indkøbsprisen. Det er der kun amatører eller "smarte" sælgere, der kan finde på at bruge.

Det korrekte er at bruge bruttoavance, og den er i dette tilfælde 37,5 %

Brian

Fra Hedensted
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Så vil jeg gå ud fra at det din leverandør henviser til er at du skal beregne, indkøbspris + 60% avance + moms = salgspris.

Men som god tommelfinger regel er at se efter hvad andre udbydere tager for tilsvarende produkt.

HDam

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)