Køb et Amino Sponsorlink
MANGE tak for alle jeres input...
Nu er der sket en ny ting som jeg ikke helt ved om der kan laves noget presse omtale ud af.
I dag vandt jeg en tvist med Økonomistyrelsen (www.oes.dk) - som hele tiden siden 2005 har henvist til ISS og Post Danmark's faktura læs ind services.
Vi startede den 2. august med at vi også scanner Læs Ind fakturaer for vores kunder, så jeg bad om link på OES.dk - de har to sider hvor de henviste til Læs Ind bureauer. ( http://www.oes.dk/sw275.asp og http://www.oes.dk/sw46809.asp )
Vi fik faktisk med det samme en plads på siden og alt var vel - indtil de efter ca. en uge skrev en mail og sagde vi var pillet ned af siden igen fordi vi ikke var certificerede læs ind bureauer.
Efter lidt skriveri frem og tilbage finder vi så ud af at vi ikke kan blive certificerede - da den certificering udløb i 2009, og at vi derfor ikke kunne opnå en.
Stadig fortsatte OES dog med at henvise til Post danmark og ISS's læs ind services.
Nu gik der så et par uger hvor jeg måtte henvende mig til kommunerne og spørge til om jeg kunne blive vist sammen med deres to andre links til ISS og Post Danmark, men blev afvist gang på gang - fordi kommunerne ringede til OES's telefon support og fik at vide at vi ikke havde en certificering - og at der derfor "ikke var garanti for datasikkerheden"...
Garanti for datasikkerheden? Vi kører over 256bit kryptering, vores services er garanteret op til 150.000 USD af vores HTTPS certifkat, og vi kan ikke garantere for sikkerheden på en læs ind faktura til DKK 18.75 ??
I dag rettede jeg så henvendelse til dem telefonisk - igen - og fik at vide at nej - der var ikke nogen certificering - men at jeg da kunne vente en uge eller to inden der var nogen der kunne svare mig på hvordan jeg så opnåede den certificering (som altså ikke eksisterer).
Jeg bad dem om at finde ud af det ASAP - fordi jeg var ved at skrive en mail til nogle landsdækkende medier...
To timer senere - får jeg så denne mail:
Kære TomI forlængelse af din telefonsamtale med Jeppe Naur Jensen d.d., har du her Økonomistyrelsens svar pådin henvendelse vedrørende udstilling af navngivne Læs Ind-bureauer på Økonomistyrelsenshjemmeside. Samtidig vil jeg gerne benytte lejligheden til at beklage, at besvarelserne af dine tidligerehenvendelser til Økonomistyrelsen ikke har givet dig en tilstrækkelig klar udmelding omØkonomistyrelsens holdning til at henvise til Læs Ind-bureauer på www.oes.dk.Som det kan læses af bemærkningerne til Lov om offentlige betalinger, var Læs Ind-ordningen fra startentænkt som en overgangsordning, der først og fremmest havde til formål at sikre en glidende overgang frapapirfakturering til fuld elektronisk fakturering for virksomheder:”En forsinkelse med betaling af gælden til en kreditor, som skyldes, at de afFinansministeren udstedte regler ikke overholdes, kan ikke udløse sædvanligemisligholdelsesbeføjelser i anledning af forsinket betaling, og kan således heller ikkeindebære, at der skal betales morarenter. For at undgå, at denne bestemmelse griber ind ibestående aftaleforhold, vil der i forbindelse med gennemførelsen blive fastsat enovergangsregel. Det er dog vigtigt at være opmærksom på, at de elektroniskebetalingsordninger findes på markedet og uden nævneværdig udgift kan anvendes aferhvervsdrivende, der i øvrigt anvender papirbårne faktureringsordninger. Det må antages,at den her foreslåede fremgangsmåde vil kunne drive en teknologisk modernisering fremogså vedrørende betalingsafvikling på det private marked, hvor store indkøbere i forvejensøger at sætte standarder. De regler, der fastsættes efter § 7, stk. 2 vil derfor kunnetilvejebringe standarder, der kan anvendes uden for lovens område. Der vil formentlig kunvære behov for en overgangsordning i en ret begrænset periode.”Folketinget besluttede i forbindelse med finansloven for 2009, at det offentlige tilskud til Læs Indordningenskulle bortfalde pr. 1. juli 2009. Som en følge heraf bortfaldt administrationen aftilskudsordningen samt kontrol af og tilsyn med ordningen, der hidtil havde været varetaget af ErhvervsogSelskabsstyrelsen. Det fremgår af finansloven for 2009, at ordningen i sin helhed skulle afvikles pr. 1.juli 2009.Derfor var det ikke længere en myndighedsopgave at henvise til certificerede Læs Ind-bureauer,og henvisningerne til de to navngivne Læs Ind-bureauer burde være blevet fjernet fra Økonomistyrelsenshjemmeside i forbindelse med støtteordningens ophør i 2009, men som du har bemærket, er denneopdatering af hjemmesiden aldrig blevet udført. Vi har derfor først i dag fjernet de direkte henvisninger tilnavngivne Læs Ind-bureauer fra www.oes.dk. Jeg beklager, at denne opdatering ikke er blevet foretagettidligere.
Nu hopper jeg jo rundt og er glad og tilfreds - for vi vandt jo på sin vis over OES, selvom vi ikke lige fik det link - er der så heller ikke andre der kan...
Kan man fortælle en presse ting ud af det? :D
Med venlig hilsenTom
PHP, SQL, JQuery & SEO FreelancerNår du skal ha' tingene gjort ordentligt Fra kun DKK 349,00/timen.NU OGSÅ optimering af din Markedsføring (Site, reklamer, SEO, Adwords osv.)
Hobby projekter » Vores Byg » Lottotal lørdag, onsdagslotto & joker vindertal
Jeg ved ikke om det er noget pressen interesserer sig for.
Men jeg har selv været ude i marken for at blive læs-ind bureau. Men det hele blev for bureaukratisk og certificeringen ville koste det hvide ud af øjnene - så det skal du ikke være ked af :-)
Nu hvor støtteordningen er ophørt, så er der heller ikke meget sjov i at få certificeringen når det koster kassen, men har du en fungerende løsning kan du jo markedsføre den af andre veje.
Kommunerne skal du vel også have til
1. enten at fjerne iss / jwn data
eller
2. tilføje dig på listen
:-)
Kan du have en super aften og tak for historien.
Jeg jublede selv og holdt fest da støtteordningen ophørte - fakturaer kan håndtere på under 1 minut for scanning og datafangst hvis man gør det på en fornuftig måde - så jeg synes de 11-12kr pr. stk var overpris, hvilket gjorde ondt på mig som borger da det jo er mig der betaler gennem skatten.
man skal da ikke gå en omvej over åen efter vand og lade fakturaen scanne når fakturaprogrammet selv kan lave den OIO valide faktura og så ellers skubbe den afsted på nemhandel.dk
Det kan såvel SummaSummarum Professionel og Enterprise versionerne såfremt de forsynes med det lille ekstra EFB modul til en 500,- + moms og så skal man selvfølgelig have en brugerprofil på www.nemhandel.dk Summa fåes bl.a. hos mig på www.summasupport.dk hvor hjælp til installation/opsætning også kan fåes
Den anden mulighed som jeg vil pege på er AESIRAS EXPRESS her er funktionaliteten allerede med ved leveringen. Fåes på www.webshop-plus-aesiras.dk
men det er da noget svineri at de link har ligget der af gammel vane.... gud ved om der er nogle i OES der har høstet en god julefrokost på den konto; thi det er jo aldeles forældet al den stund at det jo netop er OES der har været initiativtager til nemhandel.dk portalen. Noget af det mest geniale de har fundet på derinde til afløsning af de scannede fakturaer, der jo blot var et misfoster af en OIO. Hele vareline-feltet blev jo leveret som et medfølgende TIFF billede som skulle manuelt behandles ude ved den offentlige myndighed. Det resultererede i en forlænget sagsbehandlingstid set i forhold til et ÆGTE OIO dokument. Den gratis mulighed burde aldrig have været en mulighed .... men misforsteret var måske en politisk nødvendighed for at få ordningen etableret hos de mindre erhvervsdrivende. Men dem der har benyttet sig af den har jo oplevet forsinkelser på cca en tre uger set i forhold til hvordan ægte OIO er blev behandlet.