Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "PR, pressehåndtering & pressemeddelelser"

David vandt over Goliath

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
Amino-karma 4.095
Fra Viborg
Tilmeldt 5. jun 10
Indlæg ialt: 927
Amino Plus

MANGE tak for alle jeres input...

Nu er der sket en ny ting som jeg ikke helt ved om der kan laves noget presse omtale ud af.

I dag vandt jeg en tvist med Økonomistyrelsen (www.oes.dk) - som hele tiden siden 2005 har henvist til ISS og Post Danmark's faktura læs ind services.

Vi startede den 2. august med at vi også scanner Læs Ind fakturaer for vores kunder, så jeg bad om link på OES.dk - de har to sider hvor de henviste til Læs Ind bureauer. ( http://www.oes.dk/sw275.asp og http://www.oes.dk/sw46809.asp )

Vi fik faktisk med det samme en plads på siden og alt var vel - indtil de efter ca. en uge skrev en mail og sagde vi var pillet ned af siden igen fordi vi ikke var certificerede læs ind bureauer.

Efter lidt skriveri frem og tilbage finder vi så ud af at vi ikke kan blive certificerede - da den certificering udløb i 2009, og at vi derfor ikke kunne opnå en.

Stadig fortsatte OES dog med at henvise til Post danmark og ISS's læs ind services.

Nu gik der så et par uger hvor jeg måtte henvende mig til kommunerne og spørge til om jeg kunne blive vist sammen med deres to andre links til ISS og Post Danmark, men blev afvist gang på gang - fordi kommunerne ringede til OES's telefon support og fik at vide at vi ikke havde en certificering - og at der derfor "ikke var garanti for datasikkerheden"...

Garanti for datasikkerheden? Vi kører over 256bit kryptering, vores services er garanteret op til 150.000 USD af vores HTTPS certifkat, og vi kan ikke garantere for sikkerheden på en læs ind faktura til DKK 18.75 ??

I dag rettede jeg så henvendelse til dem telefonisk - igen - og fik at vide at nej - der var ikke nogen certificering - men at jeg da kunne vente en uge eller to inden der var nogen der kunne svare mig på hvordan jeg så opnåede den certificering (som altså ikke eksisterer).

Jeg bad dem om at finde ud af det ASAP - fordi jeg var ved at skrive en mail til nogle landsdækkende medier...

To timer senere - får jeg så denne mail:

Kære Tom

I forlængelse af din telefonsamtale med Jeppe Naur Jensen d.d., har du her Økonomistyrelsens svar på
din henvendelse vedrørende udstilling af navngivne Læs Ind-bureauer på Økonomistyrelsens
hjemmeside. Samtidig vil jeg gerne benytte lejligheden til at beklage, at besvarelserne af dine tidligere
henvendelser til Økonomistyrelsen ikke har givet dig en tilstrækkelig klar udmelding om
Økonomistyrelsens holdning til at henvise til Læs Ind-bureauer på www.oes.dk.

Som det kan læses af bemærkningerne til Lov om offentlige betalinger, var Læs Ind-ordningen fra starten
tænkt som en overgangsordning, der først og fremmest havde til formål at sikre en glidende overgang fra
papirfakturering til fuld elektronisk fakturering for virksomheder:

”En forsinkelse med betaling af gælden til en kreditor, som skyldes, at de af
Finansministeren udstedte regler ikke overholdes, kan ikke udløse sædvanlige
misligholdelsesbeføjelser i anledning af forsinket betaling, og kan således heller ikke
indebære, at der skal betales morarenter. For at undgå, at denne bestemmelse griber ind i
bestående aftaleforhold, vil der i forbindelse med gennemførelsen blive fastsat en
overgangsregel. Det er dog vigtigt at være opmærksom på, at de elektroniske
betalingsordninger findes på markedet og uden nævneværdig udgift kan anvendes af
erhvervsdrivende, der i øvrigt anvender papirbårne faktureringsordninger. Det må antages,
at den her foreslåede fremgangsmåde vil kunne drive en teknologisk modernisering frem
også vedrørende betalingsafvikling på det private marked, hvor store indkøbere i forvejen
søger at sætte standarder. De regler, der fastsættes efter § 7, stk. 2 vil derfor kunne
tilvejebringe standarder, der kan anvendes uden for lovens område. Der vil formentlig kun
være behov for en overgangsordning i en ret begrænset periode.”

Folketinget besluttede i forbindelse med finansloven for 2009, at det offentlige tilskud til Læs Indordningen
skulle bortfalde pr. 1. juli 2009. Som en følge heraf bortfaldt administrationen af
tilskudsordningen samt kontrol af og tilsyn med ordningen, der hidtil havde været varetaget af Erhvervsog
Selskabsstyrelsen. Det fremgår af finansloven for 2009, at ordningen i sin helhed skulle afvikles pr. 1.
juli 2009.

Derfor var det ikke længere en myndighedsopgave at henvise til certificerede Læs Ind-bureauer,
og henvisningerne til de to navngivne Læs Ind-bureauer burde være blevet fjernet fra Økonomistyrelsens
hjemmeside i forbindelse med støtteordningens ophør i 2009, men som du har bemærket, er denne
opdatering af hjemmesiden aldrig blevet udført. Vi har derfor først i dag fjernet de direkte henvisninger til
navngivne Læs Ind-bureauer fra www.oes.dk. Jeg beklager, at denne opdatering ikke er blevet foretaget
tidligere.

Nu hopper jeg jo rundt og er glad og tilfreds - for vi vandt jo på sin vis over OES, selvom vi ikke lige fik det link - er der så heller ikke andre der kan...

Kan man fortælle en presse ting ud af det? :D

Med venlig hilsen
Tom

PHP, SQL, JQuery & SEO Freelancer
Når du skal ha' tingene gjort ordentligt Wink Fra kun DKK 349,00/timen.
NU OGSÅ optimering af din Markedsføring (Site, reklamer, SEO, Adwords osv.)

Hobby projekter » Vores Byg » Lottotal lørdag, onsdagslotto & joker vindertal 

Amino-karma 12.007
Fra København K
Tilmeldt 22. aug 06
Indlæg ialt: 2.805
Amino Plus
Jørgen Olsen
Skrevet 28-08-2010 kl. 20:12

Jeg ved ikke om det er noget pressen interesserer sig for.

Men jeg har selv været ude i marken for at blive læs-ind bureau. Men det hele blev for bureaukratisk og certificeringen ville koste det hvide ud af øjnene - så det skal du ikke være ked af :-)

Nu hvor støtteordningen er ophørt, så er der heller ikke meget sjov i at få certificeringen når det koster kassen, men har du en fungerende løsning kan du jo markedsføre den af andre veje.

Kommunerne skal du vel også have til

1. enten at fjerne iss / jwn data

eller

2. tilføje dig på listen

:-)

Kan du have en super aften og tak for historien. 

Jeg jublede selv og holdt fest da støtteordningen ophørte - fakturaer kan håndtere på under 1 minut for scanning og datafangst hvis man gør det på en fornuftig måde - så jeg synes de 11-12kr pr. stk var overpris, hvilket gjorde ondt på mig som borger da det jo er mig der betaler gennem skatten.

Amino-karma 1.710
Fra Aalborg
Tilmeldt 20. feb 07
Indlæg ialt: 453

Ivaerksaet
Skrevet 28-08-2010 kl. 22:50

man skal  da ikke   gå  en  omvej  over  åen  efter  vand    og  lade  fakturaen  scanne   når  fakturaprogrammet  selv  kan  lave  den  OIO valide  faktura      og  så  ellers  skubbe  den  afsted  på  nemhandel.dk

Det  kan  såvel   SummaSummarum  Professionel  og  Enterprise  versionerne  såfremt  de  forsynes  med  det  lille  ekstra  EFB modul  til   en  500,- +  moms    og  så  skal  man selvfølgelig  have en brugerprofil   på   www.nemhandel.dk         Summa  fåes  bl.a. hos  mig  på  www.summasupport.dk  hvor  hjælp  til  installation/opsætning  også  kan  fåes

Den  anden mulighed som jeg vil pege på   er AESIRAS EXPRESS    her  er funktionaliteten   allerede  med  ved  leveringen.     Fåes  på   www.webshop-plus-aesiras.dk

men  det  er  da  noget  svineri  at  de  link  har  ligget  der  af  gammel vane....  gud  ved  om  der  er  nogle  i  OES  der  har  høstet  en god  julefrokost  på  den  konto;   thi  det  er  jo  aldeles  forældet  al den  stund  at  det  jo  netop  er  OES   der  har  været  initiativtager   til   nemhandel.dk  portalen.  Noget  af  det  mest geniale  de  har  fundet  på  derinde  til afløsning af  de scannede   fakturaer,  der  jo  blot  var  et  misfoster af   en  OIO.   Hele vareline-feltet  blev  jo  leveret  som  et  medfølgende  TIFF  billede   som  skulle  manuelt  behandles  ude  ved  den  offentlige  myndighed.  Det  resultererede  i en  forlænget  sagsbehandlingstid   set  i forhold til  et  ÆGTE  OIO dokument.   Den  gratis  mulighed  burde  aldrig  have  været  en mulighed  ....  men  misforsteret  var  måske  en  politisk   nødvendighed  for at  få  ordningen  etableret  hos  de  mindre  erhvervsdrivende.   Men  dem  der  har  benyttet  sig af  den har  jo  oplevet  forsinkelser  på   cca  en  tre uger  set  i  forhold til  hvordan  ægte  OIO er  blev  behandlet. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)

RSS-feed

Marketing & Salg (Ikke Internet) er venligst sponseret af: