Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kopivarer - Efterligninger. Mangler et klart svar

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere.

 

Jeg har en webshop og handler primært fra kina. Så der skal jo bestilles varer hjem.

Vil sige med det samme, vi sælger IKKE kopivarer. Derfor tjekkede jeg hos min leverandør, og deres varer f.eks tasker fra "Louis Vuitton" har ikke logo/monogram. Selve tasken ligner, men de har ikke forsøgt at lave en kopi. Der kunne sagtens stå Lars Vinter indeni, eller slet ikke stå noget. For igen, deres hensigt er ikke en kopi.

Så har brug for hjælp til definationen af Kopi og Efterligninger.

 

Kopi = Varer som er forsøgt produceret nøjagtig som den originale

Efterligning: En vare som bærer præg af det, men har et andet navn, eller slet intet (som den org. altid har)

 

Har snakket med SKAT men der findes ikke et klart svar (Blev stillet igennem 3 gange, indtil jeg nåede pakketolden) og de oplyser at det er et personligt skøn. Skønnes det, kontakter de producenternes advokat. Når han har vurderet sagen, bliver dine varer enten destrueret (og du får et erstatningskrav) eller de bliver udleveret.

 

Kan det virkelig passe at anno 2010 Danmark ikke har nogle retningslinjer de går efter? Jeg har været nervøs for at bestille det hjem, for havde på fornemmelsen, at havde pakketolden en dårlig dag = problemer. Og fik det på en måde bekræftet.

 

Bilka har solgt et "burburry" halstørklæde men med andet navn = fuldt lovligt. Det samme vil jeg også gøre. Men men, der andre regler ved internet handel. Er reglen så at kan jeg ikke selv hente en container hjem (bilka) så nakker de min pakke i tolden da jeg er nødsaget til at bestille?

 

Har brug for et klart svar fra en der ved hvad han snakker om. Tak herfra.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)