Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købelov/Aftaleret , nogen der kan hjælpe mig med at opfriske min hukommelse ;)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Hvordan er det nu, hvis man leverer et produkt til kunden med mindre fejl og mangler - f.eks. sender jeg en pakke kiks (præcist som kunden har bestilt), men har desværre kommet til at sætte en forkert stregkode på pakken.

1. Kan kunden afvise varen, og sende den retur på min regning? Når nu selve produktet intet fejler.

2. Eller har man blot afhjælpnings pligt, dvs. jeg skal betale for om mærkning af produkterne? Nu når "skaden" ikke er større end den er.

3. Er der eventuelt andre løsninger på samme problem?

Håber nogle lige kan opfriske min hukommelse - på forhånd tak. :)

Bendtsen

 

Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Først så er der forskellige regler alt efterom du handler "professionelt" altså har det som erhverv, og dem du handler med også gør det som erhverv eller de er private forbrugere. 

Da derer strengere regler mellem handlenede, dvs. større aftale frihed. Hvorimod der er stor beskyttelse for private slutbrugere af et produkt.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej LSMagle

Der er tale om erhverv - B2B - håber du måske kunne komme det nærmere.

Bendtsen

Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Når det er B2B, så kommer det meget an på hvad i har aftalt. I kan aftale næsten hvad som helst, og er ikke rigtigt noge faste regler.

Men går ud fra i har lavet en form for skriftelig aftale, eller har nogle faste aftalevilkår som er gældende.

  

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)