Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kunde løber fra aftale HJÆLP

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 24. Aug 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja så blev det min tur.

 

Jeg har lavet en aftale med en kunde som skulle købe en serviceydelse af mig. Jeg har på skrift via gemt skype chat en klar aftale om hvad der skal leveres, hvad der skal betales, og en helt klar accept fra kunden hvor han bestiller og siger jeg bare kan gå igang.

Nu dagen efter hvor jeg har arbejdet hele dagen og er blevet færdig og skriver tilbage og beder om betaling for jeg en besked om at han har skiftet mening.

 

Der ligger ingen kontrakt, men jeg har det hele gemt på skype chat. Hvordan står jeg rent jura messigt. Kan jeg tvinge ham til at betale, eller kan han bare stikke af ????

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke jurist... Men med det sagt så tror jeg ikke du kan gøre noget, med mindre du HAR leveret et produkt til ham. Men så igen - det er bare et gæt.

Tilmeldt 24. Aug 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har leveret det, men han siger han har ombestemt sig. Som sagt har jeg en bekræftelse på han bestiller.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Der skal nok en juridisk ekspert på banen til at svare på, om du kan gøre noget i denne sag. Men helt generelt: Gå ALDRIG i gang med en opgave uden en underskrevet ordrebekræftelse. ALDRIG!

Hvis den kommende kunde har den mindste betænkelighed ved at skrive under, ved du allerede der, at der er ugler i mosen.

Jeg håber, du får det løst.

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm.....

Jeg ved hvis man siger ja over telefonen hænger man på den.. vil mene dine beviser er gode,
med mindre det er en privat kunde ?

har du slet ikke noget på mail ?

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

henrik hm:

Vi har leveret det, men han siger han har ombestemt sig. Som sagt har jeg en bekræftelse på han bestiller.

Hvis det er en person herinde fra kunne du jo fortælle ham at du printer din skype samtale til PDF og offentliggør den hvis ikke han betaler ASAP.. Big Smile

Der er een ting i verden der er vigtig indenfor iværksætter branchen: Renomé...

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Der skal nok en juridisk ekspert på banen til at svare på, om du kan gøre noget i denne sag. Men helt generelt: Gå ALDRIG i gang med en opgave uden en underskrevet ordrebekræftelse. ALDRIG!

Hvis den kommende kunde har den mindste betænkelighed ved at skrive under, ved du allerede der, at der er ugler i mosen.

Jeg håber, du får det løst.

hvis du bestiller en håndværker (om der er erhverv eller privat betyder ikke noget)

og du som kunde ikke får et fast tilbud på skrift inden de går igang er du nød til at betale
hvad de forlanger.. så her syntes jeg det er kunden som har brug for at sikre sig med en kontrakt :-)

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uheldig situation og en l.... kunde.

Jeg er ikke jurist men naturligvis har du en bindende aftale med kunden og han skal som udgangspunkt betale for ydelsen. Men spørgsmålet er om det kan betale sig at gøre noget ved det - du kan forsøge at få kunden til at indse det rimelige i dette hvis dette ikke lykkes så gør op med dig selv om det kan betale sig eller den skal skrives på tabs- og lærekontoen.

Thomas Rosenstand:
Gå ALDRIG i gang med en opgave uden en underskrevet ordrebekræftelse. ALDRIG!

Det er vist mere  en teoretisk tilgang til sagen om ikke andet når det kommer til de mindre opgaver der laves ad hoc.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaffe & Co:
Det er vist mere  en teoretisk tilgang til sagen om ikke andet når det kommer til de mindre opgaver der laves ad hoc.

Alt er jo relativt. Han skriver, han har arbejdet hele dagen på opgaven. For mig er det ikke en mindre opgave. Men det er da sandt, at er det lige en time eller to, kan det være omstændeligt med en ordrebekræftelse. Så skal man bare afveje fra gang til gang. Her er det kun rigtigt gamle kunder, der kan få noget lavet uden en underskrift, og der går bogstaveligt talt år mellem, at vi har en "sag".

Det er bare et godt råd - det med ordrebekræftelsen. Og det er ikke et teoretisk af slagsen - jeg beskæftiger mig aldrig med andet end praksis :-)

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:
Alt er jo relativt.

Det er der jo nogen der påstår, men hvor jeg står er det nu mest absolute forhold der bekymre mig.

Jeg er nu helt enig med dig Thomas.

Basalt set handler det jo om at løfte 'bevisbyrden'  og afstemme forventninger - har vi en aftale eller har vi ikke en aftale og i givet fald vi har en aftale hvad skal der så til for at opfylde denne aftale.

Der er ikke mange der er ude i fremsendelse af underskeevne ordrebeskæftigelser i dagens globale verden også når det gælder de lidt større opgaver specielt når nu en simpel accept via mail og deslige er helt legitime.

Det er klart at når man bliver en af de større på et marked kan man opsætte lige så mange procedurer som man har lyst til for at sikre sig at man nemmere kan løfte bevisbyrden.

Jeg vil nu ikke forvente at jeg skulle underskive en ordrebeskæftigelse hver gang jeg entrere med min ynglings SEO pusher - men blot bede om at få udført en given opgave pr. mail. de har jo for vane at bosætte sig på de særeste steder i verden.

Selv om du har en underskeven ordrebeskæftigelse, med sejl og det hele, så kan det jo alligevel gå galt, så i bund og grund er denne sag lige så uheldig og træls som havde der forelagt en ordrebeskæftigelse.

Jeg vil komme med det pragmatiske råd: er det en ny kunde så kræv 50% upfront hvis du ikke helt stoler på vedkommende - gør det meget klart at du går i gang med opgaven og han har accepteret opgaven og omfanget. Når du kender kunden så kan du give lidt mere plads men pas på ikke at give for meget plads - det kan gå galt for alle også superkunderne der altid har betalt til tiden og overholdt deres aftaler.

Tillid og sund fornuft - en aftale er ikke mere værd end det grundlag den er skabt på.

Nu ved vi ikke hvor stort beløbet er. En dags arbejde for en iværksætter kan godt være under 1000 kr. og ikke 3000 i timen. Så alt efter hvor stort beløbet er vil jeg vurdere om det kan betale sig at lave en sag ud af det og hvis det ikke kan vil jeg vurdere om det er værd at lave en principsag ud af det, med risiko for at det kan komme til at koste en del mere at overbevise kunden om at han har igangsat opgaven.

De var nu egenlig bare det jeg vil frem til...

De bedste pragmatiske kaffe hilsner
Søren

 

 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)