Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "PR, pressehåndtering & pressemeddelelser"

Geniale markedsføringsideer til middelaldermusikfestivalen Ars Amandi?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
Amino-karma 2.141
Tilmeldt 16. sep 09
Indlæg ialt: 448
Amino Plus

Fra Tekstfokus
Skrevet 24-08-2010 kl. 13:04

Hej derude

Her i sommer har jeg haft glæden af at være kommunikationsmedarbejder for middelaldermusikfestivalen Ars Amandi på Ulvsborg Historisk Værksted.Smile

Det bliver stort: 14 grupper kommer og spiller historisk musik, og det er faktisk en temmelig enestående kulturoplevelse i Danmark ... Der bliver selvfølgelig også fægteshow, ilddans, skønne danserinder og dukketeater.

Projektet støttes af kulturministeriet og kulturregionen med ikke så få penge, så der skal også gerne komme nogle gæster.

Det har været sjovt ...

Der er lavet hjemmeside (ikke mit bord), blog med pressefotos.

Der er udsendt personlige invitationer til alle de middelaldernørder, musikelskere og rollespillere, jeg har kunnet finde på hjemmesider, samt selvfølgelig dem, vi kender personligt.

Jeg har udsendt invitationer over Facebook og lavet FB-annoncer, oprettet en gruppe og linket til den i alle de fora på FB, der måske kunne være interesserede.

Der er udsendt pressemeddelelser, festivalen har været i P1, og en musiktrup har været Vestsjælland rundt for at musicere og dele brochurer ud.

Og der er selvfølgelig hængt plakater op.

Nu er der så kun få dage tilbage, og jeg er helt ærligt løbet tør for ideer ...

Har du ideen til et genialt markedsføringsstunt her på falderebet, er jeg lutter øren.

Og ellers fik jeg da lige chancen for at gøre opmærksom på Ars Amandi Middelaldermusikfestival igen - igen.

Tak for det. Smile

Tekster til websites, SEO-tekster, korrektur. Kig ind til www.tekstfokus.dk

Amino-karma 11.629
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. jun 06
Indlæg ialt: 2.776
Amino Plus

Hej Louise.

Hvis hjemmesiden er den du har linket til, så skal I ikke forvente meget fra den kant.

Den fungerer desværre slet ikke hvis I vil have folk ud af sofaen.

Hvis I derimod har en velfungerende hjemmeside og har peget jeres Facebook folk derover så vil jeg foreslå at I bruger AdWords til at få fat i de sidste, I kan nå.

Venlig hilsen,

Christian 

Amino-karma 7.384
Tilmeldt 21. mar 10
Indlæg ialt: 1.486

Steffen Daleng
Fra Profitize
Skrevet 24-08-2010 kl. 14:08

Hej Louise,

Hvad med at lave et markedsførings stunt ved at lade et par sværdkæmpere i udrustning gå fuldstændig amok i et par relevante storbyers centrum ?

Altså vi taler om et skuespil hvor der bliver slåskamp, og sværkamp osv, uden offentligheden er gjort opmærksom på det.

Den slags har en tendens til at udvikle sig til viral markedsføring hvor folk kan finde på at optage det med mobiler og uploade til youtube og facebook osv.

Webdesign, Online Markedsføring, Konverteringsoptimering.

Amino-karma 2.141
Tilmeldt 16. sep 09
Amino Plus
Louise L
Fra Tekstfokus
Skrevet 24-08-2010 kl. 17:09

Hej Christian

Det er nok rigtigt. Big Smile

Hjemmesiden er beregnet til folk, der i forvejen har kendskab til projektet, og der er linket til den alle mulige steder fra, ligesom folk er inviteret personligt. Middelaldermusik er noget for nørder, og vi regner ikke med at fange en masse folk, der slet ikke har interessen i forvejen.

Ikke des mindre har siden haft nogle hundrede visninger. Så det er OK.

Amino-karma 2.141
Tilmeldt 16. sep 09
Amino Plus
Louise L
Fra Tekstfokus
Skrevet 24-08-2010 kl. 17:09

God ide - den tænker vi på til næste år, da vi har så kort tid i år. Smile

Amino-karma 429
Tilmeldt 1. jun 09
Indlæg ialt: 117

Lisbeth Kure
Skrevet 25-08-2010 kl. 03:36

Jeg vil give ret i, at hjemmesiden (uanset målgruppe) kunne været lavet bedre. Når man tænker på, at det blandt andet er fra store fonde, så må der vel også være nogle krav fra dem om, hvordan det støttede skal fremvises?

Næste gang der skal laves markedsføring og diverse PR-stunts vil jeg gerne kontaktes. Har projekter kørende pt og bliver registreet for alvor i november.

Har både national og international erfaring.

Mvh Lisbeth Kure

Amino-karma 2.141
Tilmeldt 16. sep 09
Amino Plus
Louise L
Fra Tekstfokus
Skrevet 25-08-2010 kl. 20:03

Det kunne den garanteret. Jeg har selv slået den op på et par timer, og jeg er ikke hjemmesidemand, hvilket ingen heller har forventet. Siden er et supplement til den officielle hjemmeside, der også er lavet af en glad amatør.

Jeg har intet at sige i forhold til midlernes fordeling, og der går jo altså også en hel del penge til musik, mad, transport og meget andet.

Amino-karma 256
Fra Valby
Tilmeldt 4. nov 09
Indlæg ialt: 56

Find evt. lidt inspiration på www.guerillamarketing.dk, som pudsigt nok bruger samme template, som I gør :-D

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)

RSS-feed

Marketing & Salg (Ikke Internet) er venligst sponseret af: