Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

smtp mails på Gmail?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde

Jeg har lige opdaget den fagre nye verden i Googles G-mail hvor jeg har mulighed for at samle flere mailkonti fra forskellige domæner. MEn hvordan fungerer det? Hvis jeg sætter min g-mail konto op til at bruge alle firmaets mail konti, vil jeg så stadig kunne modtage dem i Outlook? 

Hilsen Morten

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du godt ja, men så skal du sætte gmail til at hente mails fra din mailserver via POP3 og efterlade en kopi på serveren.

Du kan også bruge Google Apps, hvor du kan have op til 50 brugere pr domæne ganske gratis.

Så kan du tjekke for nye e-mails med gmail når du er på farten, og hente dem til din Outlook enten via pop3 eller imap når du er ved din computer.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Hele ideen med at bruge Gmail var/er altid at have adgang til min mail box. Den bruges efterhånden både på arbejde, hjemme, til kundebesøg oma. Jeg har tidligere prøvet med en en hostet ms outlook, men her betaler man for hver konto, og når der er flere mails såsom support@...., info@.... morten@... så bliver det for dyrt....

Google Apps er ikke så ideelt, for jeg vil også gerne have adgang til mine gamle mails når jeg ikke lige er foran computeren hvor outlook ligger.

Ved du tilfældigvis hvordan jeg sætter Gmail op til at hente mails fra POP3 og samtidig efterlade en kopi på serveren? Det lyder da som den smarteste måde at gøre det

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Google har lavet et migreringsværktøj der kan hente alle dine e-mails ind fra Outlook. Derudover mister du jo ingen e-mails ved at skifte til Google Apps, dine e-mails ligger jo stadig lokalt i din outlook :).

Gå til Indstillinger -> Konti og Import.

Her kan du trykke på en knap "Tilføj POP3-email-konto". Indtast din e-mailadresse og tryk næste. Under næste skridt kan du i den første checkbox vælge om der skal efterlades en kopi på serveren.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Jeg må vist lige ind og læse lidt mere om google aps. Til 40euro om året kan det jo ikke gå helt galt - bare jeg bliver ved med også at få mine mails i min indbakke som altid Smile

Hvis der er noget jeg ikke forstår, vil det så være ok hvis jeg spørger lidt igen?

Mvh

Morten

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:
Ved du tilfældigvis hvordan jeg sætter Gmail op til at hente mails fra POP3 og samtidig efterlade en kopi på serveren? Det lyder da som den smarteste måde at gøre det

Det er smartere med IMAP (det kan den også). Du skal bare sætte din Outlook op til at hente dem igennem IMAP istedet for POP3.

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt sikkert.

40€ er prisen hvis du har mere end 50 brugere pr domæne (support, info, morten osv.).Under 50 brugere er gratis.

Du kan sagtens oprette domænet hos google apps uden der sker noget ved det. Så kan du kigge dig lidt omkring. Først når du begynder at rette dine MX-records vil dine mails ryge den vej igennem.

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels' løsning med at bruge IMAP protokollen til at "tale" med gmail vil være den rigtige i de fleste tilfælde.

I stedet for at hente mailen så "kigger" man på mailen på serveren når man tilgår den via IMAP.

POP3 derimod henter en mail og kræver derfor du efterlader en kopi. Hele "efterlad" kopi idéen er fin nok, men giver ofte anledning til forvirring og problemer i det øjeblik man glemmer at slå "efterlad kopi" til. Så hvis du holder dig til IMAP så undgår du de fleste problemer. Husk dog at hvis du sletter en besked via en mail klient der er koblet på via IMAP, så sletter du også mailen på serveren og dermed er den heller ikke tilgængelig på de andre mailklienter der eventuelt tilgår postkontoen, da de bare kigger på serveren og ikke har en lokal kopi.

For så lige at hjælpe dig i tilfælde af at du får brug for at søge på diverse fora osv angående mail, så er det værd at huske at SMTP er en protokol til udgående post og IMAP og POP3 er til indgående post og ikke er det samme. Din overskrift antyder derfor at det handler om udgående post.

De fleste forstår hvad du mener, men hvis du søger på google's hjælp osv, så kan der sikkert opstå lidt forvirring da søgemaskiner ikke altid er så kløgtige som mennesker :-)

Held og lykke med projektet.

 

 

 

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ønsket er at hente mails fra en eksisterende ind i gmail så det kan tilgås når han ikke sidder ved sin computer. Gmail kan ikke hente eksterne konti via IMAP.

Vælger han Google AppS løsningen vil han kunne hente sine mails via IMAP i sin outlook, og se dem via gmail når han er ude.

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ahh javel ja. Jeg forstod det som at han ville sende sine mails videre til sin gmail og så bare holde dem der. Det virker på mig lidt mindre storm p agtigt end at holde en masse mailkonti i live på andre systemer, for at der kan blive hentet mail løbende ind i gmail :-).

Ja, men så blander jeg mig uden om :-)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)