Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til sitemap.

Side 13 ud af 14 (136 indlæg)
Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Lundsby:
Hvordan gør man det rigtigt?

Overordnet set er det faktisk ikke så svært ...

1) Opbyg en god "en-dimensionel" site-arkitektur, med en god intern navigation, ingen DC, andre tekniske fejl, en god hastighed osv.

2) Sørg for at alle sider som søgemaskinerne kan tilgå og hvor indeksering tillades har unikt indhold - inklusiv unikke header informationer, og sørg for at indholdet kun findes på dit website.

3) Få andre websites til at linke til dit site - både i almindeligehed og specifikt på nye sider. Brug også gerne ping services, RSS feeds, Twitter eller andre services der kan "pinge" omgivelserne om, at der er nyt indhold.

... Det svære ligger i alle detaljerne, undtagelserne, det man ved man skal men ikke kan komme til og derfor må finde på noget andet osv ... :)

Jeg syntes faktisk at det er et rigtig godt svar!

Et XML Sitemap er jo i øvrigt også bare et feed med en tilhørende ping service ...,

:-) Andy

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da op...

Følelsen af tidsrejse er helt fantastisk, det tager mig tilbage til tredje klasse. I er som små piger der vil have ret :)

Nu er deMib ret så kendt og ikke kun i DK for sin viden af SEM, SEO osv.  Jeg siger ikke at han er den almægtige og ved alt, selv de kloge kan tage fejl nogle gange... Men her tager jeg hans parti, som lyder mere fornuftigt samt logisk. Det er korrekt at der har været meget diskussion ang. om brugen af sitemap eller ej. Men har nogle beviser på at det du siger holder vand Andy?

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Odense
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 156
Fra  Symatic Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

En ting jeg ikke forstår:

Andy du skriver i din profil at du er SEO konsulent på freelance basis. Du har mest brug for et kursus i hvordan man snakker, skriver til andre mennesker, ikke et SEO kursus. Klaphat, og bong, der er jo ingen på denne jord der tager dig seriøst, når du på et åben medie beskriver andre forretnings-folk på den måde. Synes simpelthen det er under bæltestedet. Du kan have nok så ret i alt du siger, du kan have tornhøj IQ, men i det sekund du skrev klaphat og bonghovede gik der ged i dit person_sitemap.

Sorry, men bliver provokeret af den slags.

Thomas Kjær

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

så kan denne tråd vidst ikke blive længere, der må da være et max på antal indlæg i en tråd :) vi skal jo passe på Amino ikke bliver overophedet :)

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Alexander R. B:

Hold da op...

Følelsen af tidsrejse er helt fantastisk, det tager mig tilbage til tredje klasse. I er som små piger der vil have ret :)

Nu er deMib ret så kendt og ikke kun i DK for sin viden af SEM, SEO osv.  Jeg siger ikke at han er den almægtige og ved alt, selv de kloge kan tage fejl nogle gange... Men her tager jeg hans parti, som lyder mere fornuftigt samt logisk. Det er korrekt at der har været meget diskussion ang. om brugen af sitemap eller ej. Men har nogle beviser på at det du siger holder vand Andy?

Personligt syntes jeg at det ville være rigtig ærgerligt hvis du vælger eller fravælger at bruge sitemaps baseret på at tage nogens parti.

Som jeg har sagt nogle gange her i tråden ...har jeg selv gode erfaringer med at få indekseret indhold på store sites, som ellers ikke bliver indekseret, ved brug af sitemaps ...og at det i øvrigt ofte har den positive effekt at sitet får en betydelig højere ranking på Google. Ud over det har jeg under forløbet af den her tråd erfaret at langt størstedelen af alle top-seo's giver udtryk for at have samme erfaring.

Og i forbindelse med at kigge rundt på forskellige fora og blogs ser det også ud som om at deMib konsekvent ser rødt hver gang der bliver sagt Google eller Sitemaps ...stik mod resten af flokken af dygtige SEO's. Og han får da også pænt mange prygl for det rundt omkring ...

Og jeg mener nu at hvis man melder noget ud som går stik mod så mange eksperters erfaringer, så bærer man selv bevisbyrden.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er simpelt hen noget værre vrøvl Andy. Tror du ikke jeg selv bedst ved, hvad det er de mange dygtige kollegaer og personlige venner jeg har rundt omkring i verden mener om emnet? Det er dem du henviser til - det er mine gode venner, som jeg jævnligt ser og omgås. Kan du slet ikke se det absurde i, at DU mener du bedre ved hvad VI snakker om? Det er jo helt ude i hampen.

Ved du iøvrigt overhovedet hvem der ER de dygtigste SEO'ere i verden? Det lyder ikke sådan ...

Dine fortolkninger er komplet forkerte - og derfor bliver dine konklussioner det også.

Dine barnlige forsøg på at placere mig nederst i det globale SEO hierarki kan vel bedst betegnes som komiske. Det understreger blot din uvidenhed og/eller tåbelige agenda her.

Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Andy Max Jensen:

Som jeg har sagt nogle gange her i tråden ...har jeg selv gode erfaringer med at få indekseret indhold på store sites, som ellers ikke bliver indekseret, ved brug af sitemaps ...og at det i øvrigt ofte har den positive effekt at sitet får en betydelig højere ranking på Google. Ud over det har jeg under forløbet af den her tråd erfaret at langt størstedelen af alle top-seo's giver udtryk for at have samme erfaring.

I gamle dage kunne man i Google se en betegnelse med Supplerende indeks under søgeresultaterne, her havnede sider som Google ikke mente havde den store værdi for brugerne, der var tale om sider med få indgående links, dårlig linkstruktur på websitet, sider som Google ikke kunne stedbestemme, sider der ikke var tillid til mv.

Nu er feltet fjernet, men Google´s måde at vægte på er stort set den samme, men nu kan brugerne ikke se at Google ikke kan stedbestemme den pågældende url.

Disse sider kan findes, men deres ranking er elendig, selv på kombinationssøgeord er rankingen yderst ringe, her skal der være ganske få resultater før disse sider popper op.

Derfor er det vigtigste element altid at sitet kan indekseres fuldstændigt uden brug af XLM- sitemap.

Vi har testet både med og uden sitemap på flere websites, ulempen er at det er sværere at se fejl når den enkelte side er indekseret med en sitemap – effekten af XML-maps er ikke målbar i forhold til ranking.

 

René Madsen

Online Marketing - online markedsføring - søgemaskineoptimering og Adwords

Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Andy Max Jensen:

Som jeg har sagt nogle gange her i tråden ...har jeg selv gode erfaringer med at få indekseret indhold på store sites, som ellers ikke bliver indekseret, ved brug af sitemaps ...og at det i øvrigt ofte har den positive effekt at sitet får en betydelig højere ranking på Google. Ud over det har jeg under forløbet af den her tråd erfaret at langt størstedelen af alle top-seo's giver udtryk for at have samme erfaring.

I gamle dage kunne man i Google se en betegnelse med Supplerende indeks under søgeresultaterne, her havnede sider som Google ikke mente havde den store værdi for brugerne, der var tale om sider med få indgående links, dårlig linkstruktur på websitet, sider som Google ikke kunne stedbestemme, sider der ikke var tillid til mv.

Nu er feltet fjernet, men Google´s måde at vægte på er stort set den samme, men nu kan brugerne ikke se at Google ikke kan stedbestemme den pågældende url.

Disse sider kan findes, men deres ranking er elendig, selv på kombinationssøgeord er rankingen yderst ringe, her skal der være ganske få resultater før disse sider popper op.

Derfor er det vigtigste element altid at sitet kan indekseres fuldstændigt uden brug af XLM- sitemap.

Vi har testet både med og uden sitemap på flere websites, ulempen er at det er sværere at se fejl når den enkelte side er indekseret med en sitemap – effekten af XML-maps er ikke målbar i forhold til ranking.

 

René Madsen

Hej René,

Det er rigtigt at den slags kan forkomme ved produkter som f.eks. er meget dårligt beskrevet.

Ved store sites med mange produkter er problemet typisk relateret til link-dybde ...altså ...hvor mange gange skal man trykke på "næste" for at komme til den side hvor et givent produkt er listet.

I de tilfælde er der, når alle sider er indekseret, lige mange links til alle produkter. Og i de tilfælde er Sitemaps en rigtig god løsning ...med mindre at man vil skyde med spredhagl med sin linkjuice.

:-) Andy

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Andy Max Jensen:

Hej René,

Det er rigtigt at den slags kan forkomme ved produkter som f.eks. er meget dårligt beskrevet.

Ved store sites med mange produkter er problemet typisk relateret til link-dybde ...altså ...hvor mange gange skal man trykke på "næste" for at komme til den side hvor et givent produkt er listet.

I de tilfælde er der, når alle sider er indekseret, lige mange links til alle produkter. Og i de tilfælde er Sitemaps en rigtig god løsning ...med mindre at man vil skyde med spredhagl med sin linkjuice.

:-) Andy

Jeg ved ikke helt hvilke sider du har arbejdet med, men jeg har endnu ikke oplevet en hjemmeside med lige mange links til alle sider. især i shops hvor man rundt omkring laver dynamiske links, med nyeste produkter, mest købte produkter, tilbud... og yderligere, folk der har købt dette produkt har også købt et andet produkt. Det er bare nogle af de ting som man typisk gør i en shop. alt sammen relateret til det at skabe en intern linkbuilding og flow på siden, og jeg vil vove at påstå at det aldrig vil kunne give lige mange links til hver side. og yderligere er det jo ikke det eneste man gør på en hjemmeside for at gøre vejen så kort som muligt og ikke mindst skabe fokus.

igen et XML sitemap, kan ikke bruges til andet end at få sider indekseret sine sider. mine tests viser dog at det tager længere tid at få indekseret sider hvis man bruger XML sitemap frem for naturlig linkbuilding.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

KTJ-Media.dk:

Jeg ved ikke helt hvilke sider du har arbejdet med, men jeg har endnu ikke oplevet en hjemmeside med lige mange links til alle sider. især i shops hvor man rundt omkring laver dynamiske links, med nyeste produkter, mest købte produkter, tilbud... og yderligere, folk der har købt dette produkt har også købt et andet produkt. Det er bare nogle af de ting som man typisk gør i en shop. alt sammen relateret til det at skabe en intern linkbuilding og flow på siden, og jeg vil vove at påstå at det aldrig vil kunne give lige mange links til hver side. og yderligere er det jo ikke det eneste man gør på en hjemmeside for at gøre vejen så kort som muligt og ikke mindst skabe fokus.

 

igen et XML sitemap, kan ikke bruges til andet end at få sider indekseret sine sider. mine tests viser dog at det tager længere tid at få indekseret sider hvis man bruger XML sitemap frem for naturlig linkbuilding.

MVH Kim

Det var så underforstået at det var lige mange links til alle sider i ens backlog ...alle andre links vælger man nok typisk at at bruge med omhu på nye produkter og kampagner. Sitemaps, hvis det ikke allerede er implementeret i ens system, har den fordel at man ikke behøver at lave en masse hacks i sit OpenSource system ...hvor al den krudt man har brugt så forsvinder ved næste opgradering.

Side 13 ud af 14 (136 indlæg)