Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til sitemap.

Side 1 ud af 14 (136 indlæg)
Fra Vellinge (Sweden)
Tilmeldt 19. Jun 08
Indlæg ialt: 103
Fra  Firstcom A/s Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et site der er bygget op i Oscommerce. og har en masse produkter på. Jeg har lige lavet et sitemap og når jeg tilføjer det til google så siger den at der er 4285 sider.

Mit spørgsmål er så, jeg læste at google ikke kunne li sider over 100 sider og derfor skulle man så dele site sitemap op i flere små.. Stemmer det og vil det så sige at jeg skal lave 43 mindre sitemaps og adde dem?

Og er der andre gode ting man lige skal være obs på med Sitemaps..

tak på forhånd

Med venlig hilsen 
  Kent Ellegaard
www.fixatilldig.se

 

Kent Ellegaard / kitesport.nu
Har Danmarks bedste Kite udstyr

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Partydk:
Og er der andre gode ting man lige skal være obs på med Sitemaps.

Der er mange der siger at du IKKE skal tilføje sitemap til søgemaskinerne. Du kan derimod lave en side som er et html-sitemap som du linker til.

Problemet med et sitemap får du når du fjerner/tilføjer sider og IKKE får opdateret sitemappet.

Sørg istedet for at din interne linkstruktur virker som den skal.

Fra Vellinge (Sweden)
Tilmeldt 19. Jun 08
Indlæg ialt: 103
Fra  Firstcom A/s Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels

Tak for dit svar. Det jeg havde tænkt er at opdatere mine sitemap 1 gang om ugen.
Så er Sitemap ikke bedst hvis man kan finde ud af at opdatere dem.?

Jeg kan se at Google kun har indekseret 1380 sider af mine lidt over 4000 sider.  og det er derfor jeg vil have sitemap. men jeg blev lidt i tvivl da jeg læste det med at google ikke kunne li sitemap der var større end 100 sider.

Kent Ellegaard / kitesport.nu
Har Danmarks bedste Kite udstyr

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Partydk:
Det jeg havde tænkt er at opdatere mine sitemap 1 gang om ugen.
Så er Sitemap ikke bedst hvis man kan finde ud af at opdatere dem.?

Du skal ikke selv opdatere dit sitemap. Så går det først galt. Og hvis du vil gøre det selv så skal du opdatere det hver gang du har lavet en ny side eller fjernet en side.

Du bør dog lave sitemappet i HTML som en naturlig del af din side, men indelt i kategorier. På den måde vil du automatisk komme ned på et spiseligt niveau af links.

Brug tiden på andet end XML sitemap. Hvad med at få nogle links ind til dine produktsider hvor købsknappen er? 

 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Partydk:
Mit spørgsmål er så, jeg læste at google ikke kunne li sider over 100 sider og derfor skulle man så dele site sitemap op i flere små.. Stemmer det og vil det så sige at jeg skal lave 43 mindre sitemaps og adde dem?
Hey, Først og fremmest skal du ikke tilføje et XML Sitemap til Google, dette kan skade dig. Mine seneste tests viser at Google kommer forbi og skanner mindre hyppigt end da jeg ikke havde tilføjet et sitemap til Google.

Derudover er den regel med de 100 links, kun på selve hjemmesiden, XML sitemap er ikke en del af dette. Dog er 4285 en stor mængde links. ikke at jeg har set at dette giver et problem, har set XML sitemaps som er betydeligt større.

Jeg vil dog anbefale dig ikke at bruge XML sitemaps, da dette ikke giver det resultat som man kunne forvente når man tilføjer en sideliste til Google. Gør i stedet noget ud af den interne linkstruktur og interne/eksterne linkbuilding det vil du komme meget længere med da det jo er sådan Google er opbygget, nemlig til at følge links.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 165
Fra  http://kjmedia.dk/ Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Store sitemaps KAN være skidt.

Hvis de sitemap er meget stort og søgemaskinerne henter det fulde sitemap meget tit, så kan det belaste din server. En belastning af din server kan give dårligere load-tider, som kan give dårligere placeringer i google.

Kom til tops i Google med effektiv søgemaskineoptimering fra KJMedia.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Jørgensen:

Store sitemaps KAN være skidt.

Hvis de sitemap er meget stort og søgemaskinerne henter det fulde sitemap meget tit, så kan det belaste din server. En belastning af din server kan give dårligere load-tider, som kan give dårligere placeringer i google.

Så skal de da også hente det sitemap MEGET tit for at det kan blive en belastning for serveren. et eksempel er at jeg lige nu ser på en XML fil med næsten 4000 poster i, denne fylder kun 270kb, det tager nok ikke mere end 1 sekund at hente den fil. og det er jo ikke hver dag den bliver hentet og det er jo kun i øjeblikket filen bliver hentet, at der er en lille belastning.

Men jeg vil dog vove at påstå at hvis det bliver et problem at hente den fil, vil det nok også blive et problem i det heletaget at hente en sides indhold da de typisk fylder mere. Så jeg tror at du virkelig skal ud i ekstremer før det kan blive en belastning for noget.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg vil også selv lave et sitemap på vores side www.maler-maling.dk hvor vi sælger billig maling og malertilbehør.

Jeg er gået lidt igang, og har lavet en underside med alle linkene på, se sitemap her:  http://www.maler-maling.dk/50/Sitemap/ til kategorier og produkter.
Den vil jo også komme op over de 100 links og måske 200.
Hvordan ser google på sådan en side, man har på sin egen side?

Er det ikke godt at lave en lille tekst ved hvert link, så google kan se hvad llinket omhandler, elelr er det fuldstændig overflødigt?

Jeg er da lidt nervøs, nu I skriver at det kan skade vores side, at have et stort sitemap på siden.

Venlig hilsen

Michael Haahr
www.maler-maling.dk
Billig maling på nettet

Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kent,

Selvfølgelig skal du lave et sitemap ...der kan være sider som du gerne vil have indekseret, som søgemaskinerne af den ene eller den andne grund ikke kan finde ...og så er det smart at have dem tilgængelig i et sitemap.

Det er rigtigt at Google ikke indekserer alle sider i et Sitemap på én gang ...mange gange indekserer Google 5-6 sider og hopper så videre. Men det har altså ikke noget med sitemap størrelsen at gøre.

Der kan være mange grunde til at Google ikke indekserer alle dine filer ...og i de fleste tilfælde handler det om hvor godt de dynamiske web-applikationer er lavet. Det kan være svært at gøre noget ved når det ikke er ens egen applikation, med mindre at man kan få leverandøren i tale.

Hoster du selv websitet på en dedikeret server? Så er der måske en lettere måde end at lave det hele selv fra bunden.

:-) Andy

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Andy Max Jensen:
Selvfølgelig skal du lave et sitemap ...der kan være sider som du gerne vil have indekseret, som søgemaskinerne af den ene eller den andne grund ikke kan finde ...og så er det smart at have dem tilgængelig i et sitemap.

Nej, for hvis søgemaskinerne ikke kan finde siderne via links fra dit eget eller andres websites - eller endnu bedre, begge dele, så vi de pågældende sider have meget svært ved at ranke på¨noget som helst.

Indeksering uden ranking har ingen værdi!

Side 1 ud af 14 (136 indlæg)