Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Portionssnus i Danmark, ikke lovligt, men dog?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, mange tak :)

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Mikkel Dusi:

Hej alle amino'er!

Jeg har siddet lidt på google og fundet frem til, at portionssnus er ulovligt i Danmark. Så vidt jeg har læst mig frem til er det også ulovligt at bestille det fra Sverige. 

Jeg har dog fundet frem til, at snusexpress.dk sælger portionssnus til Danmark? Er der en mulighed for at omgå lovgivningen, eller det ulovligt det som de foretager sig? :)

Jeg har for ca 15 minutter siden lige været inde i en 7-Eleven inde i City og købe en pakke smøger. På bordet bag ved disken lige under smøgdisplayed så jeg et lille køleskab - jeg spillede lidt dum og spurgte om det var chokolade i de små runde bokse. Nej, det er snus. Snus? Er det ikke ulovligt? Nej, det er det ikke! Så hvad skal lille Warren tro på nu ???

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:
Så hvad skal lille Warren tro på nu ???

Portionssnus er forbudt - almindelig snus er ikke forbudt.

Ser du samfundet vil meget hellere have at du selv skal dyppe fingerne ned i snusdåsen og nulre din snus til en kugle som sættes op under læben med risiko for tobak under neglene mv. ind at du har mulighed for at købe portionsnus.....

/Henrik

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Krogh:

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:
Så hvad skal lille Warren tro på nu ???

Portionssnus er forbudt - almindelig snus er ikke forbudt.

Ser du samfundet vil meget hellere have at du selv skal dyppe fingerne ned i snusdåsen og nulre din snus til en kugle som sættes op under læben med risiko for tobak under neglene mv. ind at du har mulighed for at købe portionsnus.....

/Henrik

 

Det er da snusfornuftigt Stick out tongue

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:
Så hvad skal lille Warren tro på nu ???

Portionssnus er forbudt - almindelig snus er ikke forbudt.

Ser du samfundet vil meget hellere have at du selv skal dyppe fingerne ned i snusdåsen og nulre din snus til en kugle som sættes op under læben med risiko for tobak under neglene mv. ind at du har mulighed for at købe portionsnus.....

/Henrik

Okay. Jeg troede bare at det var potionssnus når indholdet er pakket ind i en flot lille bøtte - forstillede mig at amn bare åbnede æsken og kunne tage en lille klump frem - ligesom når man tager en smøg ud af cigaretæsken.

Nå, så de der æsker er altså lovlige dem hvor man selv skal rulle en klump - men de bøtter med 20 forhåndsrullede klumper er ulovlige?!

Det er jo vanvittigt...

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:

Henrik Krogh:

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:
Så hvad skal lille Warren tro på nu ???

Portionssnus er forbudt - almindelig snus er ikke forbudt.

Ser du samfundet vil meget hellere have at du selv skal dyppe fingerne ned i snusdåsen og nulre din snus til en kugle som sættes op under læben med risiko for tobak under neglene mv. ind at du har mulighed for at købe portionsnus.....

/Henrik

 

Okay. Jeg troede bare at det var potionssnus når indholdet er pakket ind i en flot lille bøtte - forstillede mig at amn bare åbnede æsken og kunne tage en lille klump frem - ligesom når man tager en smøg ud af cigaretæsken.

Nå, så de der æsker er altså lovlige dem hvor man selv skal rulle en klump - men de bøtter med 20 forhåndsrullede klumper er ulovlige?!

Det er jo vanvittigt...

Nå - men så har jeg lige opfundet en lille aprilsnar til næste år.

EU har vedtaget at det skal være  forbundt at sælge færdig rullet cigaretter i alle EU-lande. Men det er dog stadige lovligt at gå ned og købe en dåse tobak og en pakke filter og lave hjemmerullet smøger.

Hold kæft det er fanme for sjovt det her!

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:
Nå - men så har jeg lige opfundet en lille aprilsnar til næste år.

Så bind den op på lidt politisk støtte fra Liberal Alliance..... http://www.snusforeningen.dk/

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Mikkel Dusi:
er det forbrugeren som køber eller sælgeren der begår en ulovlig handling?

Der er tale om et indførselsforbud. Det vil så sige at den som forsøger at indføre portionssnusen  begår den ulovlige handling. Den svenske sælger kan ikke pålægges et ansvar for at kende indførselsregler rundt omkring i verden.

Jeg ser en forretningsmulighed der.... Jeg bor i sverige og der sælges godt nok meget snus. Man kan ligefrem se mærkerne i bukserne efter den lille dåse.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels:

Henrik Krogh:

Mikkel Dusi:
er det forbrugeren som køber eller sælgeren der begår en ulovlig handling?

Der er tale om et indførselsforbud. Det vil så sige at den som forsøger at indføre portionssnusen  begår den ulovlige handling. Den svenske sælger kan ikke pålægges et ansvar for at kende indførselsregler rundt omkring i verden.

Jeg ser en forretningsmulighed der.... Jeg bor i sverige og der sælges godt nok meget snus. Man kan ligefrem se mærkerne i bukserne efter den lille dåse.

 

Der skal dog lige huskes på, at cigaretter er meget dyrere i Sverige, derfor er snus et godt alternativ der, pga. af prisen på det i forhold til herhjemme, hvor smøger er en del billigere ;)

Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er slet ikke så svært!

Løs snus, er lovligt både at sælge og købe i Danmark

Potionssnus Er ikke lovligt at sælge i Danmark, men lovligt at købe til eget forbrug, f.eks fra Sverige, dog har mange svenske sider ikke længere lyst til at sende til Danmark da der er alt for meget bøvl, sidst jeg købe ventede jeg over en mdr. på at få mine vare, bla. fordi det blev taget i den danske told og jeg skulle betale ekstra afgift for at få det udleveret.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)