Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Portionssnus i Danmark, ikke lovligt, men dog?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle amino'er!

Jeg har siddet lidt på google og fundet frem til, at portionssnus er ulovligt i Danmark. Så vidt jeg har læst mig frem til er det også ulovligt at bestille det fra Sverige. 

Jeg har dog fundet frem til, at snusexpress.dk sælger portionssnus til Danmark? Er der en mulighed for at omgå lovgivningen, eller det ulovligt det som de foretager sig? :)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Dusi:
Er der en mulighed for at omgå lovgivningen, eller det ulovligt det som de foretager sig? :)

De gør ikke noget ulovligt. Det er bestilleren i Danmark der gør noget ulovligt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Mikkel Dusi:
Er der en mulighed for at omgå lovgivningen, eller det ulovligt det som de foretager sig? :)

De gør ikke noget ulovligt. Det er bestilleren i Danmark der gør noget ulovligt.

Så det er altså forbrugeren der gør noget ulovligt her? :)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Dusi:
Så det er altså forbrugeren der gør noget ulovligt her? :)

JA, Der er et generelt indførselsforbud i EU mod portionssnus. Sverige fik en EU-undtagelse i forbindelse med deres optagelse i EU.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Udemærket. Mange tak :)

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Selmom det er lovligt at ryge hash i Holland, så er det ulovligt at sende det til Danmark og afsenderen bryder også loven. Er det samme ikke tilfældet her?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:

Selmom det er lovligt at ryge hash i Holland, så er det ulovligt at sende det til Danmark og afsenderen bryder også loven. Er det samme ikke tilfældet her?

Godt eksempel. Jeg ved det ikke, men kunne da godt forestille mig det :)

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:
Selmom det er lovligt at ryge hash i Holland, så er det ulovligt at sende det til Danmark og afsenderen bryder også loven. Er det samme ikke tilfældet her?

Du kan nu ikke helt lave den sammenligning. Der er ikke forbud mod at bruge portionssnus i Danmark - kun at sælge at det.

Lovgivningsmæssigt kan du heller ikke sammenligne det. Sverige fik det indført som en særlig EU-undtagelse ved deres optagelse i EU at de måtte forsætte med at sælge portionssnus.

Men - ja lovgivningen omkring portionssnus er underlig. Ikke mindst når man tænker på at vi i Danmark ikke har problemer med at producere det til andre lande.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Nicolaj Thomasen:
Selmom det er lovligt at ryge hash i Holland, så er det ulovligt at sende det til Danmark og afsenderen bryder også loven. Er det samme ikke tilfældet her?

Du kan nu ikke helt lave den sammenligning. Der er ikke forbud mod at bruge portionssnus i Danmark - kun at sælge at det.

Lovgivningsmæssigt kan du heller ikke sammenligne det. Sverige fik det indført som en særlig EU-undtagelse ved deres optagelse i EU at de måtte forsætte med at sælge portionssnus.

Men - ja lovgivningen omkring portionssnus er underlig. Ikke mindst når man tænker på at vi i Danmark ikke har problemer med at producere det til andre lande.

/Henrik

Det gjorde det lidt mere klart for mig, men lige for at komme på sporet igen; er det forbrugeren som køber eller sælgeren der begår en ulovlig handling?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Dusi:
er det forbrugeren som køber eller sælgeren der begår en ulovlig handling?

Der er tale om et indførselsforbud. Det vil så sige at den som forsøger at indføre portionssnusen  begår den ulovlige handling. Den svenske sælger kan ikke pålægges et ansvar for at kende indførselsregler rundt omkring i verden.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)