Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.com/da eller .dk ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle :)

Nu har jeg endnu engang gang i en masse mærkelige projekter og der skal jo som regel et domæne til disse ideer.

Jeg har fundet et godt domænenavn som er ledigt på både .dk og .com
Siden skal henvende sig til danmark i starten, men gerne kunne udvides senere...

Derfor kunne jeg godt bruge lidt hjælp mht. tilgangen til domænerne... Er det bedste at bruge .dk eller er det ligesågodt at bruge .com/da som man f.eks. ser one.com gør...? Hvis ja, hvordan sætter man det så bedst op?

Håber I har lyst til at hjælpe mig :)

Mvh René W.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud fra en bruger synspunkt ville jeg starte med .dk... Jeg synes at .com/da er for store firmaer som har en masse lande de arbejder i og hvor de så kører en stadardiseret hjemmeside med lokale tilpasninger (så som sprog), og hvor hver af disse sider så har forskellige landebetegnelser efter .com...

Hvis jeg kom ind på en .com/da side og det var et dansk firma med en primær dansk målgruppe ville jeg nok studse lidt.

Men det er altså kun ud fra et rent personligt synspunkt. Jeg aner ikke om der er andre der deler den holdning, eller om der er fordele ved det ene/andet.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis din SERVICE/FIRMA henvender sig til danskere ville jeg helt klart købe .dk, men ville altid købe .com også, så har du det, så ingen andre nupper det. Så kan du viderestille .com til .dk :)

 

Christopher

Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Christopher Roelann:

Hvis din SERVICE/FIRMA henvender sig til danskere ville jeg helt klart købe .dk, men ville altid købe .com også, så har du det, så ingen andre nupper det. Så kan du viderestille .com til .dk :)

Hjemmesiden tilbyder en online test, der ikke er mere relevant for danskere end så mange andre rundt omkring i verden. Det jeg er mest bekymret for er faktisk om mit .com navn er lige så godt som .dk når man tænker på seo... Jeg ville helst have .com som hovedside.

Designet bliver det samme for alle nationaliteter - det er kun teksterne, der er anderledes.

mvh René

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej René

Køb begge to! 

Gør som jeg gør i SpeedGaming. Lav en 301 redirect fra .dk til .com/da, således at hvis dine kunder besøger .dk domænet, bliver de (permanent) stillet videre til .com/da siden. Det sikrer dig ift. domæner og fremtidssikrer dig også overfor at skulle udvide til andre sprog senere hen. 

Held og lykke med siden! :-)

Vh
Anders.  

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Wellejus:

Hej alle :)

Nu har jeg endnu engang gang i en masse mærkelige projekter og der skal jo som regel et domæne til disse ideer.

Jeg har fundet et godt domænenavn som er ledigt på både .dk og .com
Siden skal henvende sig til danmark i starten, men gerne kunne udvides senere...

Derfor kunne jeg godt bruge lidt hjælp mht. tilgangen til domænerne... Er det bedste at bruge .dk eller er det ligesågodt at bruge .com/da som man f.eks. ser one.com gør...? Hvis ja, hvordan sætter man det så bedst op?

Håber I har lyst til at hjælpe mig :)

Mvh René W.

Jeg ville også købe begget to, hvis de er tilgængelige. Søgemaskinerne bruger i høj grad domæner til at lokalisere indhold, sammen med serverens lokation / ip adresse sideindhold m.m.

Så ...hvis det er et site der skal markedsføres i DK ...er et .dk domæne klart anbefalelsesværdigt ...ellser .com :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)