Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Professionel webhosting

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

www.jay.net skulle også være nogle stærke gutter i denne branche....

Prøv at kontakt dem - de kan helt sikkert finde en løsning til dig.

Med venlig Hilsen

Arlo

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:
Personligt holder jeg rigtig meget af mine egne og mine kunders data, og der er faktisk en stigende tendens til at folk spørger hvor deres data rent fysisk befinder sig og hvem der ejer det hardware det kører på.

Jeg arbejder også meget med SharePoint og det er klart at de store virksomheder typisk gerne vil have drift inhouse. Men også her er langt det meste allerede overgået til virtualisering.

Anders Christensen:

Det tolker jeg som at der er folk der er ganske skeptiske ved tanken om at lægge forretningskritiske data ud i et cloud-miljø drevet af nogen på den anden side af kloden.

Amazon har blandt andet datacenter i Irland:
http://aws.amazon.com/ec2/pricing/

Anders Christensen:
Men cloud er naturligvis fint til ting man kan tåle ikke at have 100% styr på selv eller ting man kan reetablere selv uden de store problemer.

Deraf min kommentar om at virksomheder som din nok kommer til at tilbyde services oven på "clouds" :). Fx er Amazon "det rå metal", men en virksomhed som Heroku gør det super let at lave en applikation der kan skalere i næsten det uendelige.

Bemærk at jeg ikke er i hosting branchen og ikke har nogen interesse i hverken det ene eller andet.

 

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders Christensen:

Personligt holder jeg rigtig meget af mine egne og mine kunders data, og der er faktisk en stigende tendens til at folk spørger hvor deres data rent fysisk befinder sig og hvem der ejer det hardware det kører på.

Det tolker jeg som at der er folk der er ganske skeptiske ved tanken om at lægge forretningskritiske data ud i et cloud-miljø drevet af nogen på den anden side af kloden.

Det er ikke rigtigt, at sige at man ikke har styr på ens data ligger fysisk, når man bruger et Cloud-miljø. Hvis man f.eks. vælger en SQL Azure løsning, så vælger f.eks. Irland, ja så ligger ens data kun i Irland.
Det du kan havde forskellet med er CDN, som man f.eks. kan få på sin Blob-storage, men det er noget man aktivt vælger til.

Anders Christensen:
Men cloud er naturligvis fint til ting man kan tåle ikke at have 100% styr på selv eller ting man kan reetablere selv uden de store problemer.

Jeg ved at SQL Azure i fremtiden, vil havde nogle reetablerings-muligheder som klart overgår, dem der er i SQL . Og med det setup de forskellige Cloud-udbyder kommer med så er det nærmest en ulempe selv at stå for tingene.

Rasmus har fuldstændigt ret i at om nogle få år, så vil hosting-udbydere som vi kender dem være udryddet. Cloud-udbyderne vil havde taget hele markedet. Der vil stadig være store firmaer, der hoster selv fordi de netop vil havde styr på deres data og de hverken stoler på de store eller små udbydere.

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Jeg har ingen forstand på hosting, men jeg har personligt haft den fornøjelse at møde Anders Christensen fra Acenet.dk og kan med et stort "thumbs up" anbefale at bruge ham som samarbejdspartner.

Anders står for 100% gennemtænkt kvalitet og jeg ville være meget tryg ved at have mine vigtige data liggende på hans servere.

Udover hans seriøse serverløsninger så er servicen også helt i top, året og døgnet rundt.

(jeg har på ingen måde økonomisk interesse i at anbefale acenet.dk)

mvh

Lars Hyldegård

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Det er ikke rigtigt, at sige at man ikke har styr på ens data ligger fysisk, når man bruger et Cloud-miljø. Hvis man f.eks. vælger en SQL Azure løsning, så vælger f.eks. Irland, ja så ligger ens data kun i Irland.
Det du kan havde forskellet med er CDN, som man f.eks. kan få på sin Blob-storage, men det er noget man aktivt vælger til.

Jeg har ikke forvekslet det med CDN, jeg siger blot hvad jeg oplever blandt mine kunder, og det er at de ikke vil være trygge ved at lægge deres vitale forretningsdata (crm, regnskabssystemer osv) ud i en serverpart et sted ude i verden. De kan godt lide tanken om at de har mulighed for at rykke nogen i bollerne hvis noget går i hegnet.

Jeg tvivler på at <tilfældig mellemstor dansk virksomhed> har ret meget pondus overfor f.eks. Amazon hvis der går noget galt og de ser sig sure på leverandøren eller omvendt.

 

Lundsby:

Anders Christensen:
Men cloud er naturligvis fint til ting man kan tåle ikke at have 100% styr på selv eller ting man kan reetablere selv uden de store problemer.

Jeg ved at SQL Azure i fremtiden, vil havde nogle reetablerings-muligheder som klart overgår, dem der er i SQL . Og med det setup de forskellige Cloud-udbyder kommer med så er det nærmest en ulempe selv at stå for tingene.

Nu arbejder jeg generelt så lidt som overhovedet muligt med Microsofts produkter, så jeg skal ikke gøre mig klog på hvad der findes af muligheder på deres cloud platform, det er primært Amazons jeg har rodet med de seneste par år, hvor jeg da har gjort fint brug af det til visse ting, især webcaching med Varnish.

Lundsby:

Rasmus har fuldstændigt ret i at om nogle få år, så vil hosting-udbydere som vi kender dem være udryddet. Cloud-udbyderne vil havde taget hele markedet. Der vil stadig være store firmaer, der hoster selv fordi de netop vil havde styr på deres data og de hverken stoler på de store eller små udbydere.

Jeg er helt enig med jer i at en større del af danskerne får øjenene op for de muligheder Cloud computing giver, men der er ganske givet også nogle der tænker lidt over hvilken risiko de løber ved at smide deres data op i skyen.

Jeg tror ganske fast på at der stadigvæk vil være et marked for "konventionel" hosting (Som i vores verden primært sker på vores VMware farme) - Jeg ser konkollegaer der kalder det cloud selv i sådan et lille format, det vil jeg dog ikke kalde det.

Jeg tror personligt at cloud er fint til websites og andre "mere eller mindre" statisk indhold, men ting der håndterer penge og andet af den slags tror jeg ikke der er mange der smider derud, ihvertfald ikke endnu.

Hvis jeg tager fejl må jeg jo give is til dig og Rasmus om 5 år hvis det viser sig at alting kører på de store clouds (amazon, azure m.fl.) til den tid. Smile

Hvis Acenet imod alle jeres odds stadigvæk har en hostingforretning til den tid forventer jeg naturligvis at I kigger forbi på jeres fine sky og giver is til os. Wink

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Og nu må vi nok egentligt hellere lade denne her stakkels tråd være i fred inden vi spolerer den helt for spørgeren.

Hvis der er nogen der er friske på at lave en tråd med sammenligning af de forskellige cloududbydere kunne det sikkert være et spændende emne at snakke mere om for sig selv.

Fordel / ulemper ved de forskellige udbydere osv.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:

Om få år vil hosting som vi kender det være et overstået kapitel, mere og mere flytter til "cloud'en". Det man nok istedet ser er at hosting virksomhederne begynder at tilbyde services oven på skyen.rt at foretrække.

Jeg ved ikke om alle andre end Rasmus er klar over det, men dét der er 100% ren salgsgas!

"Skyen" er et ord opfundet af marketingsfolk fordi det er nemmere at romantisere end en bunke containere med servere i .. Det rigtige ord i denne sammenhæng er virtualisering, serverne er nemlig ved at være så fysisk store nu at for de fleste projekters vedkommende gir det ikke mening at have sin egen, men man kan sagtens deles en 200-300 stykker om den i starten af projektet, og når så successen kommer så skal vi ned og være 20-30 stykker om hver fysisk server, og når det bliver helt tovligt er der en 2-3 stykker per maskine ... og når vi så når det punkt skal vi så begynde at overveje at dele vores projekt over flere fysiske servere.

Denne problemstilling har Amazon løst ved at bygge noget de kalder en sky ... microsoft har gjort det samme, i realiteten er det præcis samme produkt, du har bare en noget mere fleksibel rental-plan.

Så hvis man kigger på hvad branchen idag udbyder under navnet "cloud hosting", så er det i realiteten virtuelle servere med mulighed for at automatisere op- og nedscallering.

Hvis ikke du har kompetencerne til rent faktisk at lave denne automatisering, så er din "cloud-løsning" PRÆCIS det samme som min virtuelle server :)

Godnat og sov godt :)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Og nu må vi nok egentligt hellere lade denne her stakkels tråd være i fred inden vi spolerer den helt for spørgeren.

Hvis der er nogen der er friske på at lave en tråd med sammenligning af de forskellige cloududbydere kunne det sikkert være et spændende emne at snakke mere om for sig selv.

Fordel / ulemper ved de forskellige udbydere osv.

Sorry, jeg svarede før jeg havde læst denne :)

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)