Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Professionel webhosting

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at stikke en finger i jorden for en webhost-løsning, hvor prisen som udgangspunkt ikke er et issue. 

Webhostingen skal kunne fungerer som vores "IT-afdeling", hvorved service derfor vægtes enormt højt. 

Serveren skal kunne klare 30+ websites og domæner, Magento shop, samt være fleksibel ift båndbredde, da vi er igang med et større community hvor billedupload måske i fremtiden skal være mulig.

Hvis der er 24/7 telefon-service vil det være super...

 

Nogle som kan anbefale nogle danske virksomheder eller har erfaring med en sådan virksomhed?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Morten

Det lyder rigtig spændende .. der dog lige et par ting som er uklare, f.eks. "30+" websites ... det er en utrolig løs definition. Det vi skal vide noget om er dels hvor meget harddiskplads dine sider optager ... det er f.eks. fint muligt at opbevare 30.000 hjemmesider på under 100MB plads, men jeg har også enkelte hjemmesider som fylder 30+GB stykket. Kan du se dilemaet?

Samtidig kan de 30.000 hjemmesider som bruger 100MB plads på harddisken sagtens forbrugere flere hundrede gigabytes trafik om dagen, mens den anden måske kun bruger et par stykker.

Det er derfor nødvendigt at vide noget om:

a: Hvor meget dine sider fylder, skulle være nemt nok at finde ud af.

b: Hvor databasetunge dine sider er. Er der mange komplicerede database udtræk, så er den databasetung.

c: Hvor meget trafik, aka hvor mange besøgende og hvor meget data modtager de i gennemsnit.

Ud fra dette skal vi så beregne om du skal have:

a: En virtuel-server løsning

Det kan f.eks. være til mange små sider der ikke er databasetunge, men har behov for en høj grad af individualitet og derfor behov for egen hosting.

b: En delt webserverløsning

Hvis du "bare" skal ha 30 alm. hjemmesider online er der ikke grund til noget som helst dedikeret, så vil et delt webhotel sagtens kunne leve op til dine behov ... selvfølgelig stadig et af en hvis kvalitet.

c: En lille dedikeret server løsning

Har du behov for meget plads og meget trafik, skal du bruge en lille dedikeret server. Den har samme fordele som den virtuelle server bortset fra at her er du 100% herre i eget hus, bestemmer selv over maskinen og kan belaste den ligeså tosset du vil.

Nogle af de største danske websites kører på denne måde.

d: En stor dedikeret server løsning

Hvis du har behov for en masse plads, meget trafik og en masse database arbejde, så er der ingen vej udenom at folde den store tegnedreng frem og betale det en go stor kraftfuld server koster. Tilgengæld kan du forvente at den er bygget og dimensioneret til at kunne overleve en atomkrig (sådan billedligt talt ihvertfald)

Derudover vil jeg give dig helt ret i de andre ting du selv siger, du skal kunne ringe og få service, også uden for "almindelig åbningstid" , vi har telefonerne åbne alle dage mellem 8 til 22, evt. arbejdet udføres dog primært mellem 9 og 17, derudover går enten jeg eller en af mine folk, altid med en telefon, også udenfor det tidl. oplyste tidspunkt. Vi tager selvfølgelig penge for at tage telefonen i denne periode, men vi tager den.

Jeg vil under alle omstændigheder anbefale dig at få fat i en udbyder der har noget lign. ovenstående ordning.

Mit anbefaling går, udover mig selv selvfølgelig, på et par efter min mening ansvarlige udbydere herindefra:

 

  1. http://www.surftown.dk - Servicen lever måske ikke helt op til jeres krav om en "IT-Afdeling" men selve kernekompetencen er "ok" og vil helt sikkert kunne hoste 30 "normale hjemmesider".  
  2. https://powerhosting.dk - Ansvarlig og punktlig hostingvirksomhed, har ikke selv været kunde hos dem men har arbejdet sammen med dem af flere omgang, og jeg er overbevist om at de både kan levere
    servicen og ydelsen.  
  3. http://www.acenet.dk - De gør alting på en meget firkantet måde, hvilket betyder at de har styr på tingene og du kan forvente samme niveau af service hvad enten du ringer nu på lørdag eller 1. Januar klokken 5.49 , personligt bryder jeg mig ikke om indehaveren af firmaet men de ting de laver fejler ikke noget.

 

Held og lykke med dit projekt :)

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Magento er ret tungt og 1 magento shop kan faktisk kræve noget mere end en server alene.

Så uden noget mere konkret er det svært og sige.

Vi er gerne behjælpelige og afgiver gerne tilbud på en dedikeret server der er driftet - vi kan endda være rigtigt konkurrence dygtige hvis i skal bruge meget trafik.

Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:

Magento er ret tungt og 1 magento shop kan faktisk kræve noget mere end en server alene.

Bare lige som en side-note: Jeg er enig i at Magento kan være tung, hvis man er helt ny til det, men det er nu faktisk muligt at køre Magento rimelig "let" hvis man ved hvordan man skal gøre. Vi har f.eks. stor success med at køre utroligt mange Magento shops på én server uden at miste performance. Selvfølgelig kan man opnå langt bedre resultater med en dedikeret server og vi har da også kunder som har deres Magento løsning fordelt ud over mange servere, men det er ikke en nødvendighed.

Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak...

Jeg vil ikke ud med for meget med hensyn til vores nuværende udbyder, men mht websites er det generelt relativt små sites, da tungere ting som streaming af video og lyd foregår via eksterne tjenester.

Så i 90% af alle tilfælde er 100 mb mere end rigeligt.

Vores Magento shop er relativt lille og ift downloads vil jeg bruge RackSpaceCloud, så det burde ikke være alt for voldsomt. Samlet set har vi næppe mere end samlet 100.000 besøgende på de forskellige sites.

Vores community er ikke oppe endnu, men vi håber på at vi i løbet af et år kan få 100.000+ besøgende om måneden. Ift databaser er det ikke så voldsomt, da vi tit benytter os af standardløsninger.

Et krav er at der vil være en nem og fleksibel løsning ift emailkonti, som alle skal kunne indeholde 20.000+ mails pr konto.

 

Jeg kigger lige rundt på jeres forslag :)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Morten

Jeg kan se at Mikkel anbefalede mig (Tak for det, selvom vi ikke er enige om tingene, Mikkel Smile)

Du skal være velkommen til at give os et kald på 7020 4620 og få en snak om mulighederne, så kan vi sikkert strikke en pakkeløsning sammen der dækker dit behov.

Du kan naturligvis også læse mere om vores mulige løsninger indenfor virtuelle servere, drift af din egen serverløsning eller måske kigge på hvad vi kan tilbyde af webhoteller hvis det er nok til at dække de fleste af dine behov.

Ligesom de fleste andre professionelle udbydere har vi naturligvis døgnovervågning og en driftsvagt der kan kontaktes på alle tider af døgnet, og som Mikkel skriver yder vi den samme gode service på alle tider af døgnet, den koster bare noget mere udenfor arbejdstid end indenfor. Smile

Vi går generelt meget op i procedurer så vi kan minimere antallet af fejl der måtte ske til nærmest nul, og når vi endelig møder en fejl der ikke er en procedure håndtering af, er det naturligvis noget der udarbejdes så vi ikke gentager fejlen en anden gang.

Du kan naturligvis også læse lidt mere generelt om Acenet på vores website www.acenet.dk

Med venlig hilsen Anders Christensen

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

På at tage en snak med dem http://www.klestrup.dk/, de laver hosting og fungerer som "IT-afdeling" for en del kræsne virksomheder.

Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har de sidste 9 år arbejdet sammen med Inforce og det har været en fornøjelse - super prof og de har bare styr på tingene - selvom de er helt i toppen inden for dansk hosting, så synes jeg altid de har kunne levere konkurrencedygtige priser.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Om få år vil hosting som vi kender det være et overstået kapitel, mere og mere flytter til "cloud'en". Det man nok istedet ser er at hosting virksomhederne begynder at tilbyde services oven på skyen.

Hvis I skal ud og skifte hosting nu, vil jeg anbefale at komme ud i skyen med det samme. På denne måde skal I ikke betale for en hel server nu hvor I ikke har brug for den, og kan let opskalere når I får meget trafik.

Nu arbejder jeg meget med Ruby on Rails og til dette er Heroku.com helt uovertruffen. De bygger oven på Amazons EC2 platform, og gør det tudelet at pushe sin applikation til serveren og skalere når man har behov for flere resourcer.

Personligt ville jeg aldrig gå ud og investere i en fysisk server. Til nøds en virtuel server, men for mig er en service som Amazon EC2 (eller Axure hvis man leger med Microsoft teknologier) klart at foretrække.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:

Om få år vil hosting som vi kender det være et overstået kapitel, mere og mere flytter til "cloud'en". Det man nok istedet ser er at hosting virksomhederne begynder at tilbyde services oven på skyen.

Hvis I skal ud og skifte hosting nu, vil jeg anbefale at komme ud i skyen med det samme. På denne måde skal I ikke betale for en hel server nu hvor I ikke har brug for den, og kan let opskalere når I får meget trafik.

Personligt holder jeg rigtig meget af mine egne og mine kunders data, og der er faktisk en stigende tendens til at folk spørger hvor deres data rent fysisk befinder sig og hvem der ejer det hardware det kører på.

Det tolker jeg som at der er folk der er ganske skeptiske ved tanken om at lægge forretningskritiske data ud i et cloud-miljø drevet af nogen på den anden side af kloden.

Men cloud er naturligvis fint til ting man kan tåle ikke at have 100% styr på selv eller ting man kan reetablere selv uden de store problemer.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)