Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg

Marketing & Salg (Ikke Internet)
Læs flere ekspertindlæg

Hvad har jeg gjort galt i denne pressemeddelse?

Indlægget har  20  Svar |  9  der abonnerer på svar |  2.260  Visninger |  bedømt af 0 Amino'er
Side 1 ud af 3 (21 indlæg) 1 2 3 Næste >
Amino-karma 2.918
Fra Viborg
Tilmeldt 5. jun 10
Indlæg ialt: 706
Amino Plus

Hej Amino brugere

For nylig lavede jeg en pressemeddelese til en masse medier - denne blev sendt ud både personligt via e-mail den 16/8 og via Pressport den 17/8.

Jeg havde egentlig forventet at høre i hvert fald fra én journalist, men det gjorde jeg så ikke... Ikke endnu i hvert fald.

Mit spørgsmål er lidt..:
1: Hvad gjorde jeg galt, og hvordan sikrer jeg mig at jeg får en anden pressemeddelelse igennem en anden gang?
2: Bør jeg ringe til de forskellige journalister jeg har sendt denne til og følge op på om de har læst den?

Sidebemærkning:
Som en lille sidebemærkning, jeg er ikke tekstforfatter.. Men jeg skrev denne selv, hvorefter jeg har haft den til gennemsyn ved to journalister som har hjulpet med denne fordi jeg var "jomfru" med hensyn til pressemeddelelser... Desuden har jeg haft den til grammatisk gennemsyn et andet sted hvor jeg også blev haglet ned for mine tekniske termer.

Pressemeddelelsen kan hentes her - men kan også læses nedenfor.

-------- PRESSEMEDDELELSE START -------

Pitch: Dansk fakturaportal vil skyde finanskrisen i sænk.

Historie:

Finanskrisen har indtil nu besejret mange mindre og mellemstore firmaer, men nu tilbyder FakturaService.dk et våben der kan hjælpe mange firmaer.

De fleste bliver irriterede over at skulle tilbringe mange timer foran computeren for at lave fakturaer. Samtidig vil mange nystartede firmaer ganske simpelt ikke have ressourcerne til at bruge tid på andet end det, de virkelig er gode til – nemlig det håndværk de har valgt at udføre.

Når de små firmaer drukner i tid brugt til faktureringer, turen til postkassen og problemer med printeren i stedet for at kunne koncentrere sig om det, de er gode til – har de sværere ved klare sig mod finanskrisen. Hvis de samtidig skal betale for, at deres fakturapapir har eget unikt design- til hen ved 1,50 kroner per side plus printeromkostninger og eventuelt en bogholder på fuldtid, bliver firmaets konkurrenceevne væsentligt reduceret.

Undersøgelser viser at prisen på den enkelte faktura ofte ligger på over 25,- kroner pr styk, indberegnet alle omkostninger.

Derfor går FakturaService.dk nu direkte til angreb på finanskrisen ved at tilbyde en ”Kom godt i gang”-pakke, der består af fakturadesign efter kundens eget ønske, plus gratis udskrift, kuvertering og afsendelse af fakturaer i et halvt år (dog ekskl. porto).

Efter en komplet omdesign af portalen, med henblik på brugervenlighed, har FakturaService.dk samtidig gjort det muligt at fakturere helt gratis med deres nye ”faktura til e-mail” løsning (PDF2mail). Denne fungerer på den måde, at firmaet indtaster fakturaen - inklusive modtagerens e-mail adresse - og trykker afsend.

Kunden vil nu få tilsendt en e-mail om at der er en PDF-fil til afhentning. Når firmaet har afsendt fakturaen, vil de altid kunne se om denne er blevet læst af modtageren. Hvis kunden ikke henter denne, kan firmaet gensende fakturaen på almindeligt papir.

Dette vil især være til gavn for de nystartede eller små firmaer, der ved at bruge denne form for fakturering vil spare både tid og penge på at sende fakturaer ud til deres kunder.

Besparelsen er til at tage at føle på, da det i gennemsnit kun tager fem minutter at lave en faktura på FakturaService.dk til en engangspris af 2,80 kroner ekskl. moms (plus porto), eller gratis afsendelse igennem et halvt år (plus porto) hvis firmaet vælger den tidligere nævnte ”Kom godt i gang”-pakke”.

Baggrundsviden:
FakturaService.dk er en del af ZitCom koncernen beliggende i Østjylland. ZitCom koncernen beskæftiger i dag mere end 90 medarbejdere. FakturaService.dk er et datterselskab med kontor i Holstebro. Læs mere: https://fakturaservice.dk/om.fakturaservice

Pressekontakt:
Tom Frank Christensen
FakturaService.dk
Mobil: 29 92 97 67
E-mail: *slettet pga forum*
Presse materiale kan hentes på: https://fakturaservice.dk/presse_materiale.fakturaservice

-------- PRESSEMEDDELELSE SLUT -------

Her er pressemeddelelsen til download.

PHP, SQL, JQuery & SEO Freelancer
Når du skal ha' tingene gjort ordentligt Wink Fra kun DKK 349,00/timen.

» Vores Byg - Overblik over mit byggeprojekt
» Lottotal lørdag, onsdagslotto & joker vindertal - et lille "hobby projekt"

Amino-karma 1.909
Fra Karlslunde
Tilmeldt 21. sep 09
Indlæg ialt: 396
Amino Plus SystemAdministrator

Nu vil jeg med det samme sige, at jeg ikke har en brik forstand på, hvordan man skal skrive pressemeddelelser :)

Men for mig ligner det mere et salgsbrev.

Allerede i første afsnit nævnes firmaet, og teksten fortsætter med "salgsgas" frem for sensationen.

Amino-karma 10.694
Fra Odense
Tilmeldt 22. aug 07
Indlæg ialt: 2.452
Amino Plus
Ronnikc
Fra redWEB ApS
Skrevet: 19-08-2010 08:09

indledningen er urealistisk - der opstilles en problemstilling som virker overdrevet ja næsten absurd.

Rigtigt rigtigt mange virksomheder har i dag integreret økonomisystemet med automatisk fakturering osv. særligt fra webshops osv. så der er vel strengt taget ikke den store nyhed i de tekniske muligheder - men hele indledningen handler om hvor hårdt de små virksomheder har det med en teknologisk udfordring som kun i kan løse.

Amino-karma 121
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. apr 10
Indlæg ialt: 21

May Kønig Hansen
Skrevet: 19-08-2010 08:13

Jeg tænker også, at den historie du lægger op til i overskriften "skyde finanskrisen i sænk" ikke bliver underbygget direkte i teksten. For mig er det også bare "salgsgas".

Nu er jeg ikke forretningsanalytiker, men jeg forestiller mig ikke på nogen måde, at det lige er fakturaomkostninger der gør fra eller til mht. finanskrisens længde. Oven i vil jeg tro, at hvis krisen kradser så vil man hellere bruge de ekstra timer til selv at lave de fakturaer end betale andre for at lave dem. Så - grundlæggende er det nok bare ikke en god historie - det er ikke gramatikkens skyld i hvert fald ;-)

Amino-karma 198
Fra 3500
Tilmeldt 24. jun 09
Indlæg ialt: 50

Høj puls
Skrevet: 19-08-2010 08:27

Jeg kan ikke sige andet end Jimmi...

Denne type salgsbrev er mere udformet som en reklame eller en direct mail, end en egentlig nyhed af generel erhvervsinteresse.

Amino-karma 29.024
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. apr 05
Indlæg ialt: 5.925
Amino Plus Amino Ekspert
Hans Stokholm Kjer
Skrevet: 19-08-2010 08:41

Hej Tom

De andre har helt ret.
Du har skevet din historie på dine betingelser - ikke på pressens og ikke på læserens.
Jeg selv blev endda så træt, at jeg ikke orkede andet end at skimme den.

Jeg vil gerne tilbyde dig at gennemgå den grundigt med og komme med oplæg til et godt og brugbart alternativ, hvis vi aftaler et tidspunkt, hvor du kommer forbi min stand på Iværk og Vækst i Forum den 10-11 sept.

Indtil da må du lige nøjes med min blog: http://www.amino.dk/blogs/kjersogdin/archive/2009/09/06/k-230-re-presse.aspx, hvor du også vil kunne finde både forklaringer og tips til din situation.

mvh Hans

Bog om virksomhedens kommunikation på vej - klik her.

98.000 gratis halvsider til Toprobot.dk i målrettet trykt medie - Jeg skrev pressemeddelelsen.

Amino-karma 1.060
Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. mar 10
Indlæg ialt: 265

toogtoerfem
Skrevet: 19-08-2010 08:41

Hej enig  det er et salgsbrev  ikke en pressemeddele - jeg kan personligt ikke forstå opsætningen i en pressemeddelse men den er klart forskellig fra din - jeg vil anbefale at du køber ydelsen hos et bureau som også sender den ud.

som Salgs brev mangler du overskrifter 

du kan have glæde af bogen Nils Petter Smeby har skrevet  ”Skriv bedre!” det er så ikke pressemeddelser, men salgsbreve og rapporter,  men det tror jeg ud skal købe dig til det med pressemeddelser for de er mærkelige.

Forskelen på en kamel og en journalist er, at kamelen kan arbejde i en uge uden at drikke

Amino-karma 27.427
Tilmeldt 29. nov 10
Indlæg ialt: 0

Slettet Bruger
Skrevet: 19-08-2010 08:45

Tom Frank Christensen:
Finanskrisen har indtil nu besejret mange mindre og mellemstore firmaer, men nu tilbyder FakturaService.dk et våben der kan hjælpe mange firmaer.

De fleste bliver irriterede over at skulle tilbringe mange timer foran computeren for at lave fakturaer. Samtidig vil mange nystartede firmaer ganske simpelt ikke have ressourcerne til at bruge tid på andet end det, de virkelig er gode til – nemlig det håndværk de har valgt at udføre.

Jeg tror næsten, at du oplever en omvendt finanskrise. Må være et under at have så travlt, at byrden ved at skrive faktura ud kan besejre ens firma....... Surprise

Det er som oftest ikke faktureringen folk har problemer med. Det er alt andet administrative der ofte kikser. Jeg er på linie med de øvrige - leder efter historien og kan samtidig blot konstatere at en lang række regnskabsprogrammer allerede har denne fakturamulighed. Så hvor er nyhedsværdien?

/Henrik

Amino-karma 7.504
Tilmeldt 22. apr 10
Indlæg ialt: 1.708

Fama
Skrevet: 19-08-2010 09:40

Det største problem er vel et eller andet sted det simple forhold, at fakturering nok er en af de mest kedelige ting i verden*.

Så det skal virkeligt være en gudsbenået skribent der skal til, hvis man skal skrue en PM sammen omkring det emne, som skal have en chance for at blive taget op.

Med andre ord tror jeg egentligt du ville være bedre tjent med mere traditionel markedsføring af lige det produkt.

* Jeg er sproglig student og har derfor haft et helt års tvungen latinundervisning - så der skal en del til før en ting får en plads på min shit list over kedelige ting :D

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Amino-karma 2.918
Fra Viborg
Tilmeldt 5. jun 10
Indlæg ialt: 706
Amino Plus

woohaa
Jeg havde godt nok ikke regnet med den her feedback, men efter at have tænkt over det har i nok ret.

Nyhedsværdien i det hele, uhm - well nyheden SKULLE have været at vi tilbyder at folk får deres faktura designet efter deres ønsker, samt at vi i samme ombæring printer og kuverterer fakturaerne i et halvt år gratis - hvor folk der bruger vores tilbud kun skal betale porto.

Hvilket igen er salgsgas...

1. Okay - hvordan når vi så ud til pressen? 
  2. Hvad koster det at få skrevet det her i en ORDENTLIG pressemeddelelse?
  3. Hvis vi omskriver den og sender den igen - er det så ikke spam?

PHP, SQL, JQuery & SEO Freelancer
Når du skal ha' tingene gjort ordentligt Wink Fra kun DKK 349,00/timen.

» Vores Byg - Overblik over mit byggeprojekt
» Lottotal lørdag, onsdagslotto & joker vindertal - et lille "hobby projekt"

Side 1 ud af 3 (21 indlæg) 1 2 3 Næste >

RSS-feed

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "PR, pressehåndtering og pressemeddelelser"

Klik her for at se 24 timers top karmaliste

Marketing & Salg (Ikke Internet) er venligst sponseret af:

PR, pressehåndtering og pressemeddelelser