I forbindelse med Simon M´s seneste blog indlæg, har han fået et spørgsmål om hvor man finder nogle gode konkurrencer. Det vil jeg da gerne komme med et tip til Hvis du er løbet tør for nye konkurrencer til din hjemmeside eller mangler lidt ekstra indhold i nyhedsspalterne, så kan du sagtens selv finde nogle konkurrencer, som ikke i forvejen findes hos de forskellige affiliatenetværk. Mange webshops har en lille konkurrence kørende, som regel i forbindelse med tilmelding til deres nyhedsbrev. Hvis deeplinks er tilladt på deres affiliateprogram, så kan du deeplinke til selve konkurrencen. Det giver dig selvfølgelig ikke salg i første omgang, men da cookietiden ofte er på 30-45 dage, så er der en chance for at brugeren senere i cookieperioden foretager et køb og du derved modtager afregning for et salg. Jeg har bl.a. skrevet om en konkurrence hos Telmore, hvor de udloddede et rejsegavekort på 15.000,- kr., men også hos SmartGuy, Hotels.com, UniSport og mange mange flere findes der konkurrencer, hvis man leder lidt efter dem.
|
Det er et ganske godt tip. Jeg har benyttet metoden siden 1998 på min side med konkurrencer :-)
Det skal dog siges, at disse konkurrencer bør bruges som ekstra indhold, eller fyld, eller hvad man nu vil kalde det. Indtjeningen er simpelthen for lav til at annonce en masse direkte for disse konkurrencer.
Jeg kendte ikke til konkurrencerne hos Hotels.com og Telmore, så mange tak for det. Bemærk dog at du bør opdatere din nyhed med Telmore, da rejsekonkurrencen er slut. Nu har de istedet disse 3 konkurrencer:
- Vind en Samsung Galaxy S
- Vind 15 x 2 biografbilletter
- Vind en 40" LED fladskærm
Blandt andre konkurrencer af denne type kan jeg nævne Primo Tours og Dansk Fri Ferie:
- Vind et rejsegavekort på 10.000 kr.
- Vind et rejsegavekort på 2.000,-
Bemærk også at dette tip ikke kun gælder for konkurrencer, men også for alle mulige andre nicher. Man kan deeplinke på de fleste affiliateprogrammer, og det kan godt betale sig, nogle gange, at linke til ting, som ikke direkte giver betaling. Ofte bevæger brugeren sig videre på sitet, og bestiller måske et af de produkter, der faktisk giver betaling.