Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ligge budget for 2011, nogle der kan forklare mit problem...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Oct 09
Indlæg ialt: 222
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med Aminoer,

Her nede under har jeg lavet et udkast til budget, men jeg kan simpel ikke finde ud af hvor jeg skal trække kvartal momsen fra i dette setup, nogle der kan sætte en finger på det...

Tilmeldt 4. Oct 09
Indlæg ialt: 222
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der selt ingen der har et bud på hvordan jeg løser, eller har et tip til hvorden det skal løses...?

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en smule forvirrende sat op. Er forsendelse en indtægt?

Jeg ville holde momsen helt adskilt fra dit budget.

Den moms du betaler, får du alligevel igen, og den moms du får ind, er penge du reelt ikke kan bruge.

Men hvis du vil sætte budgettet op på denne måde, kan du smide skyldig moms ned under nettoomsætning fx.

Skyldig/tilgodehavende moms 128.880,

Men hvor bliver købsmomsen af i dette tilfælde?

Du har udgifter for 166.308kr udover vareforbrug.

Hvis jeg lægger alle dine udgifter sammen får jeg 745.032kr er dette excl moms, har du en købsmoms på 186.258kr hvilket betyder at du har en moms tilgode på 57.378kr. Med mindre jeg fuldstændig har misforstået din opsætning, hvilket der er en vis sandsynlighed for :)

Hold momsen langt væk fra budgettet så er det lidt nemmere.

mvh
Thomas

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du laver et driftsbudget, skal alle dine tal være uden moms.

Óg jeg synes også, det ser forkert ud med portoen. I mange forretninger går den dog lige op: Portoindtægter=portoudgifter, eller næsten.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

Tilmeldt 4. Oct 09
Indlæg ialt: 222
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Sindberg:

Det er en smule forvirrende sat op. Er forsendelse en indtægt?

Jeg ville holde momsen helt adskilt fra dit budget.

Den moms du betaler, får du alligevel igen, og den moms du får ind, er penge du reelt ikke kan bruge.

Men hvis du vil sætte budgettet op på denne måde, kan du smide skyldig moms ned under nettoomsætning fx.

Skyldig/tilgodehavende moms 128.880,

Men hvor bliver købsmomsen af i dette tilfælde?

Du har udgifter for 166.308kr udover vareforbrug.

Hvis jeg lægger alle dine udgifter sammen får jeg 745.032kr er dette excl moms, har du en købsmoms på 186.258kr hvilket betyder at du har en moms tilgode på 57.378kr. Med mindre jeg fuldstændig har misforstået din opsætning, hvilket der er en vis sandsynlighed for :)

Hold momsen langt væk fra budgettet så er det lidt nemmere.

mvh
Thomas

Hej Thomas,

Jeg har indtægter for: 585.720 kr. excl. moms, og jeg har udgifter for: 578.724 kr. excl. moms, og det er for i år.

Og til næsten år regner vi med en omsætning på 2.577.600 kr. excl. moms, og udgifter for 2.062.080 kr. excl. moms.

Vil det så bare sige man skal betale differencen mellem omsætning og udgifter, og så til sidst betale 25 % selskabsskat?

Eller er det den helt forkerte vej...?

Mvh.

Sebastian

 

 

 

 

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Må indrømme jeg heller ikke forstår præcist hvad du gerne vil her? Det du har sat op der ser helt fint ud. Men det er et DRIFTSBUDGET. Din moms har absolut ingenting med det at gøre - som der nævnes skal ALLE poster i dit driftsbudget være ex. moms. Så din moms vil ALDRIG skulle figurere noget som helst sted i det budget du har ovenfor.

Uanset hvad så vil jeg anbefale dig at købe et billigt bogføringsprogram som f.eks. Summasumarum. Sådan et program regner selv din moms ud for dig. Med en omsætning på over 2 mio er det ganske enkelt et must - du kan ikke køre regnskab eller budgetter med den omsætning uden et ordentligt bogføringsprogram. Kan selvfølgelig være du allerede har det, men gik ud fra du ikke har pga. dine spørgsmål.

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

"Og til næsten år regner vi med en omsætning på 2.577.600 kr. excl. moms, og udgifter for 2.062.080 kr. excl. moms.

Vil det så bare sige man skal betale differencen mellem omsætning og udgifter, og så til sidst betale 25 % selskabsskat?"

Ovenstående giver heller ikke meget mening. Hvem vil du betale differencen mellem oms. og udgf. til? Det er jo dit overskud! Medmindre du tænker på differencen mellem din salgsmoms og købsmoms? For så har du fat i den rigtige ende. Men igen - få et bogføringsprogram til at give dig tallene...

Mht. de 25% - så er det kun hvis du har et ApS eller A/S at du kan "nøjes" med det. Men har du et ApS burde du under alle omstændigheder have en Revisor ind over. Og er det en enkeltmandsvirksomhed, så skal du betale personskat af hele pivtøjet. Medmindre du bruger virksomhedskatteordningen - og denne kræver ABSOLUT en revisor...!

Tilmeldt 4. Oct 09
Indlæg ialt: 222
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette

Her har jeg så lavet en udkast hvor alle poster er uden moms.

Er det så mere rigtigt eller skal jeg have fat i en bogholder, for har og et spørgsmål angående aktiver og passiver, samt jeg har angivet løn og pension/feriepenge uden moms er det rigtigt eller den helt forkerte vej...?

Tilmeldt 4. Oct 09
Indlæg ialt: 222
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth R.J.:

"Og til næsten år regner vi med en omsætning på 2.577.600 kr. excl. moms, og udgifter for 2.062.080 kr. excl. moms.

Vil det så bare sige man skal betale differencen mellem omsætning og udgifter, og så til sidst betale 25 % selskabsskat?"

Ovenstående giver heller ikke meget mening. Hvem vil du betale differencen mellem oms. og udgf. til? Det er jo dit overskud! Medmindre du tænker på differencen mellem din salgsmoms og købsmoms? For så har du fat i den rigtige ende. Men igen - få et bogføringsprogram til at give dig tallene...

Mht. de 25% - så er det kun hvis du har et ApS eller A/S at du kan "nøjes" med det. Men har du et ApS burde du under alle omstændigheder have en Revisor ind over. Og er det en enkeltmandsvirksomhed, så skal du betale personskat af hele pivtøjet. Medmindre du bruger virksomhedskatteordningen - og denne kræver ABSOLUT en revisor...!

Hej Kenneth,

Det er nemlig lige forskellen på salgsmoms og købsmoms. (skal det der ikke frem gå af rengskabet, eller har jeg bare ikke fattet noget???).

Jeg regne bare er min evner godt kunne holde styr på det, men bliver nok nød til at finde en optimal løsning, med et program i stedet for excel, og måske en revisor/bogholder ind over...

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 07:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)