Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sikkerheden bliver strammet på e-handel

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige set denne artikel på EB.dk som omhandler øget sikkerhed omkrig brugen at dankortinternettet.

Jeg kan i bund og grund godt forstå man ønsker at indføre en ekstra sikkerhed, men hvordan gør man det uden det koster kunder?

Jeg handler selv en del via nettet, også med mit Mastercard, og hver gang jeg støder på en side som kræver man indtaster sin ”personlige kode” har jeg med garanti glemt den.  Og selvfølgelig kan man bare nulstille koden fra gang til gang, men det er ikke helt optimal.

Og hvordan vil den gruppe af personer som allerede på nuværende tidspunkt ser det som en udfordring at gennemføre en handel via nettet reagere? Vil de ikke bare blive helt tabt?

Hvad tror du?, har du ideen som kan indføres uden at gøre det vanskeligere at handle online?

Link til artikel - åbner i nyt vindue

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 5. Jul 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis folk vænner sig til NemID, kan det vel med fordel kobles sammen med det, ligesom beskrevet i artiklen.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er der bare endnu større chance for ikke at kunne betale, for så skal både PBS og NemID være online på samme tid for at man kan handle..

Og kunden skal have styr på brugernavn, kode og nøglekort for lige at kunne impulskøbe..

Jeg tror ikke det kommer til at gavne nethandlen synderligt herhjemme.

Der er mange shops der har valgt 3D Secure fra pga det øgede bøvl giver færre kunder end hvad det koster at miste nogle penge til svindel engang imellem.

Jeg tror pengene var givet bedre ud med ca 10 mio. om året i svindel, end en masse bøvlede hindringer for den almindelige bruger.

10 mio er altså ikke noget nævneværdigt tal ud af 12 mia i forhold til det ekstra bøvl!

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Aalborg SV
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 38
Fra  Konsol-Chips ApS Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

En simpel ting, som at netbutikken kunne se kortholders navn og evt. adresse, vil kunne fjerne det meste svindel med betalingskort på nettet.

Det bliver spændende at se hvad PBS finder på i løbet af efteråret...

Konsol-Chips.dk  - Nintendo Wii med harddisk

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvor stort er problemet egentligt med svindel? Jeg har (7-9-13) endnu aldrig haft nogen der har betalt med stjålne kort og kun én gang haft en kunde som betalte med kort, hvor der ikke var dækning på..
Men det er måske bare mig der er heldig? Eller måske de varer vi forhandler ikke er så attraktive for snydere.

Fra Aalborg SV
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 38
Fra  Konsol-Chips ApS Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakodan.dk:

Men hvor stort er problemet egentligt med svindel? Jeg har (7-9-13) endnu aldrig haft nogen der har betalt med stjålne kort og kun én gang haft en kunde som betalte med kort, hvor der ikke var dækning på..
Men det er måske bare mig der er heldig? Eller måske de varer vi forhandler ikke er så attraktive for snydere.

Nej, boblekuverter, tape og papkasser er endnu ikke let omsættelige varer på det sorte marked.

Men sælger man mobiltelefoner, bærebar computer, spillekonsoller mv. i webshop, så er det er større problem.

Jeg har haft rigtig mange sager sidste år, men gennemfører nu meget mere kontrol af ordrene og har derfor ikke haft problemer i år, da svindel ordrene er blevet stoppet inden afsendelse. Big Smile    

Konsol-Chips.dk  - Nintendo Wii med harddisk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin René Mortensen:

Jeg handler selv en del via nettet, også med mit Mastercard, og hver gang jeg støder på en side som kræver man indtaster sin ”personlige kode” har jeg med garanti glemt den.  Og selvfølgelig kan man bare nulstille koden fra gang til gang, men det er ikke helt optimal.

Kan du huske din pinkode, så kan du sku os huske din "personlige kode"... Det er vist mere et spørgsmål om vilje...

Og det er på tide, at der strammes mere op på kort... Ville ønske at Visa/Mastercard gjorde det samme!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Jeg tror pengene var givet bedre ud med ca 10 mio. om året i svindel, end en masse bøvlede hindringer for den almindelige bruger.

10 mio er altså ikke noget nævneværdigt tal ud af 12 mia i forhold til det ekstra bøvl!

Bare vent til du ser tallet for 2010... Så vil du se en eksplosiv stigning i svindelsager og beløb!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Kan du huske din pinkode, så kan du sku os huske din "personlige kode"... Det er vist mere et spørgsmål om vilje...

 

Meget muligt, men faktuelt har jeg bare det problem... det kan så godt være det bliver nemmere hvis det bliver noget man skal gøre hver gang.

Men det løser stadig ikke det problem at nogle kunder måske vil få endnu svære ved at handle online, vi oplever næsten dagligt der ringer nogle for at få hjælp til at gennemføre et betalings forløb, og jeg vil ikke mene den vi har på skiftselv.dk er speciel kompliceret at komme igennem.

Og derfor tror jeg godt at yderligere sikkerhed foranstaltninger på den lange bane kan gå hen og blive dyre end de "svindlere" vi af og til har på besøg hos os.

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Anders Christensen:

Jeg tror pengene var givet bedre ud med ca 10 mio. om året i svindel, end en masse bøvlede hindringer for den almindelige bruger.

10 mio er altså ikke noget nævneværdigt tal ud af 12 mia i forhold til det ekstra bøvl!

Bare vent til du ser tallet for 2010... Så vil du se en eksplosiv stigning i svindelsager og beløb!

Næh, men selv hvis det er 2% tror jeg stadigvæk at butikkerne vil være bedre tjent med at betale en større sats til PBS for at dække tabet end ved at lægge alt for meget bøvl i vejen for kunderne i form af 3D Secure og tilsvarende bøvl.

Selv vælger jeg en butik fra hvis den kræver 3D Secure, det er så træls at fylde indkøbskurven for så at blive sendt via netbanken (som jeg ikke kan logge ind på via min normale browser) og jeg så kan starte forfra i en anden browser.. Det gider jeg ganske enkelt ikke.

Til gengæld vil jeg gerne betale 2% ekstra for en super nem checkout!

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)