Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handel med Kina gennem alibaba

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 2. Mar 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har fundet et leverandør igennem alibaba.com jeg ønsker at handle med.Jeg er dog også stødt på firmaer der bedrager.

Jeg vil høre om nogen har gjort sig erfaringer med at handle over alibaba. De fleste handler over T/T eller Western Union, men hvilken garanti har man for sin handel ?

Mange tak for hjælpen

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pools.
Det er min erfaring at man skal være påpasselig på alibaba. Det er derfor godt at få en agent med ind over handlen.
Dette kan jeg hjælpe dig med, jeg har en mand i kina som opsøger producenterne, og laver kontrol, personlig forhandling af priser samt kontrollerer alle varer inden de afsendes til Danmark.

Vil du høre mere så skriv på mail Petersen_63@hotmail.com

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Pools:
De fleste handler over T/T eller Western Union, men hvilken garanti har man for sin handel ?

Du har ikke noget form for  garanti når du handler på den måde.  Men folk der bruger Western Union er ikke specialt seriøse (de vil aldrig kunne spores).

Mvh

Ravn

Tilmeldt 2. Mar 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken betalingsmetoder bruger de seriøse ? Jeg er nemlig kun faldet over Western Union og lign. på alibaba.

Det undrer mig at de bruger hotmail, men samtidig hævder at have eksisteret i flere år.

 

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

T/T er nok en af de mest stabile sammen med Paypal

Tilmeldt 2. Mar 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville nok være en meget god idé, men det jeg er ude efter er i øjeblikket en mindre handel. Altså er mit budget ikke særlig højt :) 

Tilmeldt 2. Mar 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der mulighed for garanti ved disse betalingsmetoder ?

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis dit budget ikke er særlig højt, og du kun vil få produceret et lille antal varer af gange, er det en god ide at undersøge mulighederne i Danmark først. Ved små leverancer og køb, er det oftest lige så billigt i Danmark  når man medregner moms, lastafgift havneafgift osv.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Pools:
Hvilken betalingsmetoder bruger de seriøse

T/T = bankoverførsel hvilket bruges af de fleste seriøse, en anden mulighed er en rambus men det er kun fordelagtigt ved store handler da en sådan er bekostelig at lave.

Du har ingen mulighed for at få tilbageført betalingen ved en bankoverførsel når først pengene er overført.

Mvh

Ravn

 

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Ravn helt korrekt skriver, er der ingen Bankgaranti.
Men man kan forhandle sig til en ordning der sikrer at man ikke mister hele beløbet.
Man kan lave en ordning, så man betaler 60% af beløbet inden afsendelse, og resten når man har kontrolleret varene. Men igen, en Agent med kinesisk forståelse er Dødsens vigtigt, når man ikke har handlet før.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)