Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan oplyser jeg en a'conto afregning til SKAT?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

I 2008 og 2009 arbejdede jeg i et firma på provision. Provisionen skulle afregnes ved årsregnskabets årsafslutning. Jeg fik en a'conto udbetaling hver måned på 4.000 kr.

Dette år gik firmaet konkurs og vi har aldrig fået lavet en afregning. Der er ikke blevet opgivet noget til SKAT fra hverken mig eller firmaet.

Nu vil jeg have meldt det udbetalte beløb til SKAT, men hvordan gør jeg det? Skal jeg opgive de 48.000 kr. pr. år, som løn eller skal jeg opgive beregningsbeløbet, som er aftalt til at være ca. det dobbelte?

Og hvad med firmaet, som nu er under konkurs, får de problemer med ikke at have opgivet a'conto beløbet, som er udbetalt til mig?

Jeg er både irriteret og nervøs over den manglende indberetning, så jeg håber virkelig, at i kan hjælpe mig her. På forhånd tak.

Mvh Feldskov

 

Fra Thisted
Tilmeldt 6. Jul 05
Indlæg ialt: 279
Fra  Curabitur ApS Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal angive de 48000,- som løn.

De penge du mangler kan måske angives som tab på debitor, men kun hvis du var moms registreret.

www.Curabitur.dk-www.Boghthoft.dk-Bøgh ApS-www.forlaget-Legimus.dk

www.golfhouse.dk-www.kazambo.dk-www.selvudgiveren.dk  

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Feldskov.

Du skal opgive de 48.000 kr. som løn til skat.

De 48.000 kr. de ikke har fået udbetalt kan du anmelde som et krav hos konkursboet, såfremt du kan dokumentere dit krav.  Muligivs kunne du have fået de sidste 3 mdr. provision hos Lønmodtagernes garantifond, men nu er der sikkert gået for lang tid til at det er muligt. Men det er der sikkert en advokat her på amino som kan svare på.

Når du anmelder dit krav hos konlursboet er det muligt at et lønkrav går forud for andre krav?

hvis ikke er det et simpelt krav, hvor du så vil få del i den divedende der udbetales til kreditorerne, f. eks. 10%

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)