Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

aflønning af vores søn på 15 år

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

 

hvor gammel er det før man kan trækken lønnen fra til børnene, vi har en på 15 år og det er et personligt firma, men kan ikke huske om det er 15 eller 16 år før det er gældende

nogen der kan hjælpe

på forhånd tak

 

thomas

 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er to betingerlser, som skal være opfyldt, for at du kan udbetale løn (med fradrag for lønnen i virksomhedens skatteregnskab) til dine egne børn:

1. Barnet skal være fyldt 15 år den 1. januar i det år, han eller hun begynder at arbejde for virksomheden.

2. Der skal være tale om et regulært stykke arbejde, før f.eks. timesedler eller lignende.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

 

Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

 

okay ja det blev han så først i april i år, er der andre måder, for di vi har noget løn arbejde hvor han arbejder for os og det er jo træls at skal udbetale det sort, når han gør samme arbejde som de andre vi har ansat

 

thomas

 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Ja, det er rigtig irriterende, når han arbejder på lige fod med andre. Men reglen har været nødvendig for at undgå uhensigtsmæssig og kreativ anvendelse af børnenes personfradrag. Han må holde ferie indtil jul og så give den en skalle, når det bliver lovligt efter 1. januar (dog max. 12 timer ugentligt, så længe han er skolesøgende).

Dbh
Anette
http://regnskabsskolen.dk

 

Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

 

jammen tusind tak for hjælp, men stadigvæk træls at det var de landmænd der skulle ødelægge det, som jeg har hørt det

 

thomas

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

nyselvstændig:
jammen tusind tak for hjælp, men stadigvæk træls at det var de landmænd der skulle ødelægge det, som jeg har hørt det

... og endnu mere tåbeligt at hvis du virksomhed i selskabsform er grænsen 13 år. Reglerne om 15 år gælder kun for enkeltmandsfirmaer.

/Henrik

Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

 

ja det er lidt åndsvagt, men så må han vente med lønnen til i januar

 

hilsen

thomas

Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

 

kom lige til at tænke på om det ændre noget det er mine kone´s dreng fra tidligere forhold, firmaet står i mit navn, men vi er gift.

 

det kunne jovære det ændrede det

 

hilsen

thomas

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

nyselvstændig:
det kunne jovære det ændrede det

Nope...... Gælder samme regler.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Min lillebror hjælper mig i mit firma med at sortere golfbolde. Det er et selskab. Han blev 15 år d. 7 november.. Kan jeg trække hans løn fra?

Indtil nu har jeg blot lavet en dags dato fra ham til mig, med hans CVR-nummer, og så indberetter vi hans indkomst på hans årsopgørelse, som B-indkomst.

Er det korrekt? :)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)