Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat bolig og ApS virksomhed???

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et spørgsmål med hensyn til afbetale et personligt lån ved hjælp af penge fra min ApS.

Jeg har i øjeblikket en privat bolig lån på 500.000 kr., som jeg gerne vil betale så hurtigt som muligt på grund af den høje rentelånet. Er der en måde jeg kan bruge kapital fra min ApS selskab til at betale lånet nogen hurtigere, eller en anden måde jeg kan reducere betalingerne på lånet?

Et andet relateret spørgsmål ...

Min kone og jeg har lige været gift og som et resultat, vi ønsker at sælge hendes lejlighed, ville det være muligt for ApS at købe andelslejlighed og derefter bruge kapital fra salget til at afbetale bolig lån i vores nuværende lejlighed?

Jeg ser frem til at høre dine svar!

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du udbetaler penge fra dit ApS som løn / udbytte til dig selv, kan du naturligvis bruge din beskattede indtægt til at betale din personlige gæld med.

Du kan IKKE lade ApS'et betale din gæld og du kan heller ikke lade ApS'et låne dig penge til det, det vil være et ulovligt aktionærlån (sådan et giver anmærkninger i regnskabet og risiko for straf til dig)

Tillader andelsforeningen udlejning af lejlighederne? - Hvis ikke kan virksomheden næppe få lov til at erhverve lejligheden. Og du vil alligevel skulle have pengene et smut forbi skattefar før det kan bruges til at betale gælden i din private bolig..

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja andelsforeningen giver mulighed udlejning af lejligheden!

Ville det derfor være muligt for virksomheden at købe lejlighed og leje den ud, og derefter min kone bruge kapital fra salget af lejligheden til at afbetale lån, vi har i den nuværende lejlighed?

Tak for svaret!

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis lejligheden sælges - uanset til hvem - så må indtægten bruges til at indfri jeres private gæld. Hvis du lader din virksomhed købe lejligheden, så er det virksomheden, der får lejeindtægten. Du skal dog lige være opmærksom på om en virksomhed må eje andelsboligen.

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)