Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretningside: Scooterudlejning i København

Side 2 ud af 5 (48 indlæg)
Tilmeldt 18. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Syntes ideen er skide god.

Men må nok sige at mange af de andre har ret i det er bedst til turister. Selvom jeg nu har svært ved at se børne familier leje en scooter.

Så kommer der forsikring af den når den skal udlejes.

Du skal også tjene lidt på det så hvad vil prisen ikke ende i pr dag/uge/mdr?

En billig scooter kan du vel få til omkring 7-8000 kroner idag. Og skal man så leje den 1 eller 2 mdr ja så kan det vel snart bedre betale sig at købe en brugt selv?!

Hvis du har kapitalen så kunne jeg se fordelen ved at gå stort fra start og leje dem ud hos fx Shell eller statoil (dem der i forvejen udlejer trailer) Det er nok rigtig dyrt at komme igang men så kan jeg se et større potentiale i det. Også fordi alle ved hvor de kan leje en trailer. Og så kan du evt sælge en billig reklame plads på dem?! Evt nok til at financere rep/service af scooterne?

Held og lykke med det.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

PepsiMax:

Syntes ideen er skide god.

Men må nok sige at mange af de andre har ret i det er bedst til turister. Selvom jeg nu har svært ved at se børne familier leje en scooter.

Så kommer der forsikring af den når den skal udlejes.

Du skal også tjene lidt på det så hvad vil prisen ikke ende i pr dag/uge/mdr?

En billig scooter kan du vel få til omkring 7-8000 kroner idag. Og skal man så leje den 1 eller 2 mdr ja så kan det vel snart bedre betale sig at købe en brugt selv?!

Hvis du har kapitalen så kunne jeg se fordelen ved at gå stort fra start og leje dem ud hos fx Shell eller statoil (dem der i forvejen udlejer trailer) Det er nok rigtig dyrt at komme igang men så kan jeg se et større potentiale i det. Også fordi alle ved hvor de kan leje en trailer. Og så kan du evt sælge en billig reklame plads på dem?! Evt nok til at financere rep/service af scooterne?

Held og lykke med det.

Ikke en dårlig ide med tankstationerne, men synes de om ideen er der stor sandsynlighed for at de bare gøre det selv.

Angående din skepsis ved leje i længere tid, så er jeg sikker på at hvis markedet var for det og folk brugte denne service, at priserne kunne være meget fornuftige for kunderne.

Fra Valby
Tilmeldt 27. Jul 10
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en rigtig god idé. Jeg ville selv benytte din service hvis jeg skulle til KBH et smut. 
Du burde udleje dem én dag af gangen, en uge af gangen og en måned af gangen.  
Hvis det er én dag af gangen kan du sætte prisen lidt højere, en du betaler for pr. dag, hvis de lejede den en uge.

Og som nævnt tidligere i tråden: Du kunne sælge reklameplads. Men en scooter skal du selvfølgelig leje en hjelm med, hvor der også kunne være reklame på. Mine kammerater snakkede om at de fik to kr. pr dag, pr. klistermærke (reklame) de havde på deres hjelm. Ved ikke hvor de fik det tilbud, men du kunne sagtens reklamere på hjelmen også. 

For uden at reklamere for andre, er det jo vigtigst at markedsføre dig selv.
Skriv firmanavn, hjemmeside og telefonnummer på begge sider af scooteren og bag på hjelmen.

Har du undersøgt hvordan færdelsreglerne er i andre lande?
De skulle jo helst være meget ens, så de ikke skal lære for meget til vores regler før de må køre en scooter. 
Og må de overhovedet køre uden dansk scooterkørekort? :)

Husk også at find ud af noget med en forsikring de skal, eller kan købe med, i den periode de lejer scooteren.  

Det var nogle idére, håber du kunne bruge noget af det :) 

/ Mikkel Hansen :)  

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes umiddelbart, at det lyder som en god idé.
Jeg selv, kunne i hvert fald godt finde på at benytte mig af tilbudet (afhængig af prisen selvfølgelig).:)


Prøv i øvrigt at tjekke dette link http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/article686952.ece.
Jeg tænker at du måske senere kan udvide, med nye, spændene, praktiske og sjove køretøjer lign. disse.
Det tror jeg i hvert fald, at der er et kommende marked for:)

Fra Rødovre
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 67
Fra  fru Pedersens Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Jeg tror helt sikkert også det er en rigtig god idé. Kan sagtens forstille mig både turister, men også folk der er hjemme i ferien have lyst til at mærke friheden og luften lidt en varm sommerdag.

Tror også på det Lars skriver om at det vil være en mere impulsiv-ting end det at leje en bil. Men ville nok også forsøge mig med at få aftaler med auto-værksteder, så folk vil kunne leje igennem dem når bilen er til rep.

Held og lykke med projektet ;-)

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

<<<<<<fFed Idé - men vil Kbh ikke være grøn?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter R. Hansen:

<<<<<<fFed Idé - men vil Kbh ikke være grøn?

Mener du om de københavnske politikere officielt er mere grønne end andre steder i landet grundet den hårdere konkurrence de er underlagt :)?

Hvis scooterleje kan være et alternativ til at leje en bil, - så er det da en rimelig grøn ide.

Hvis scooterne kunne køre på el ville det være endnu bedre.

 

Så København som grøn by og scooterudlejning har ikke noget modsætningsforhold som jeg ser det.

Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Jeg har gået med ideen om at lave noget scooter udlejning og måske leasing. Som i første omgang nok er mest for danskere, der ønsker en scooter for lidt længere tid. Nok mere for en måned eller en sommerperiode. 

Det er for i begyndelsen for at slippe at det daglige arbejde der er ved daglig leje til turister.

Jeg har lige været en tur ude og rejse. for at prøve at finde et sted hvor jeg kunne finde nogle bestemte scooter som jeg mener kunne være mere eftertragtet. Dem vil jeg så importere efter, efterspørgelse.

Men jeg kommer fra Århus, så hvis du skulle starte også ville vi ikke træde på hinanden ;-) Men kunne måske senere lave noget samarbejde. Men er stadig i gang med at gennemgå lovgivningen og hvad der ellers måtte være, for at se om det er noget jeg vil give mig i kast med.

Så vil følge lidt med i hvad folk siger til ideen....  

Fra Farsø
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 272
Fra  Pindustri I/S Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Super ide, hvis jeg skulle igang med noget lignende, ville jeg helt klart satse på det med el scootere, så kan du slå på at det er bedre og mere miljøvenligt at leje en scooter, i stedet for at kører rundt i sin egen bil, hvis man lige er i københavn et par dage. Oven i det synes jeg at huske, at el scootere ikke larmer sådan rigtigt, så det er vel også et kæmpe plus. 

Mvh. Christian

Unginvestor.dk - Kom igang med aktier. Pindustri - Brænde salg og træfældning 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

ideen er god nok. De største problemer er nok

1) Man skal bruge hjelm i Danmark, og helt ærligt. Hvem gider køre 25km/t på en knallert med en kæmpe hjelm?

2) Distribution. Du skal have nogle udlejningssteder for at blive set. Jeg tror ikke der er mange der søger på "scooter udlejning københavn" hvisdu fx tænker på turister.... Til gengæld kan du måske lave aftale med byens hoteller, hvor de kan leje dine scooters ud...

El-knallerter har stadig en begrænset rækkevidde, så dem ville jeg ikke selv bruge til udlejning endnu.

Men lad os da endelig høre mere hvis du går videre med ideen :)

Hilsen Morten

Side 2 ud af 5 (48 indlæg)