Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ingen personlig beskatning

Side 1 ud af 8 (80 indlæg)
Fra København NV
Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Aminoer

Jeg er selvstændig på 4 år og arbejder freelance med diverse design og tekniske opgaver...
Min virksomhed er personligt eget og jeg blir beskattet af al min inkomst i virksomheden...

Sagen er den, at jeg her i 'krisen' har efteruddannet mig som mediegrafiker, hvor jeg har modtaget VEU godtgørelse, Og nu er jeg kommet ind på et helt nyt studie som Energiteknolog... her vil jeg derfor de næste 2 år modtage SU.

Man må kun tjene et vidst beløb udover SU som er på små 8500 kr pr md.
dette beløb er jeg ret sikker på at jeg kommer til at overskride, da jeg sikkert vil få flere timer end hvad jeg må..

Nu har jeg det sådan, at jeg ikke vil sige nej til arbejde.. det vil virke uprofessionelt for mig som virksomhed at sige nej tak, og det vil brænde en masse broer.. og man kan jo lige så godt modtage SU mens man er i skole.

For at komme til sagen, så det jeg vil spørge Jer om, er...

Den virksomhedsform jeg har nu er personligt eget og personligt beskattet.
Findes der en virksomhedsform, hvor jeg kan optjene penge i min virksomhed, og så først betale skat nå jeg udbetaler 'løn' til mig selv.. altså at jeg kan opspare penge i virksomheden, og når jeg så er færdig med at modtage SU om et par år kan jeg ha opsparet penge i min virksomhed.

jeg har ikke kapital til at lave et Aps eller et A/S så det skal være noget andet end de to former??

Mvh
Mathias
Ukendt Design

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Behold dit enkeltmandsfirma. Når du selvangiver næste gang anvender du virksomhedsskatteordningen. Det betyder at du skal betale en foreløbig skat på 25% af dit overskud. Først i takt med at du hæver dit overskud bliver du endelig beskattet. Fordel som SU-modtager er at beløbet ikke indgår i beregningen af dit indkomstgrundlag når du anvender denne ordning.

/Henrik

Fra Viborg
Tilmeldt 16. Aug 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig.... men det er utrolig vigtig at holde styr på hvor mange penge der hæves ud af virksomhedsordningen (evt. ved at oprette en særskilt bankkonti vedr. virksomheden, hvor der kun i begrænset omfang hæves fra til private formål).

 

 - Anker

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin..Det fremgår vel af bogføringen.

MvH

Peter

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,6 stjerner givet af 10 person

Jeg må indrømme at jeg er overrasket over mængden af indlæg her på Amino, der grundlæggende handler om hvordan man kan begå det jeg personligt vil opfatte som "social bedrageri".

Folk der kan tjene deres pene penge skal fand'me ikke have bistandshjælp, dagpenge eller S.U.!

Hvad fanden er det for en nasser-holding? Du beder os hårdarbejdende iværksættere herinde om at sende penge til dig hver måned mens du så tjener en masse ved siden af. Du må sgu da være rablende gal!

Ja, jeg er sur - for det er LIGE præcis typer som dig der gør, at nogle mener man helt burde afskaffe S.U. systemet eller andre ellers gode ordninger. Det du er i gang med er et usympatisk misbrug. Fy for satan siger jeg bare!

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

@Mikkel jeg er helt på linie med dig - men jeg havde nok valgt at formulere det på en anden måde.

Jeg tror nu ikke at trådstarter tænker bevist på at 'nasse' men mere at det er et udtryk for den generelle holdning i samfundet - su osv. er jo bare noget man får og ikke skal stå til ansvar overfor. Jeg er stolt over at alle i Danmark kan få en uddannelse, men jeg vil ønske at vi tænke lidt over hvorfor mon vi kan det.

De bedste kaffe hilsner
Søren

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kaffe & Co:
e at trådstarter tænker bevist på at 'nasse' men mere at det er et udtryk for den generelle holdning i samfundet - su osv. er jo bare noget man får og ikke skal stå til ansvar overfor.

Selv SU-Styrelsen rådgiver om brug af virksomhedskatteordningen på deres hjemmeside. Igen er det bund og grund et spørgsmål om lovgivning. At trådstarter bruger loven er der principielt intet galt i.

Noget andet er moral - og om end ikke Mikkel formulerer det hårdt så det deler jeg det principielle synspunkt.

/Henrik

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:
Selv SU-Styrelsen rådgiver om brug af virksomhedskatteordningen på deres hjemmeside. Igen er det bund og grund et spørgsmål om lovgivning. At trådstarter bruger loven er der principielt intet galt i.

Hvis det er sandt (kan du sende et link?), så må jeg desværre melde mig i koret af folk der mener at S.U. systemet helt skal nedlægges. Jeg VIL simpelt hen ikke være med til at betale "bistand" til folk der godt kan klare sig selv. Det er for mig at se undergravende for hele vores velfærdsmodel.

For sagen her er jo ganske klar - trådstarter kan godt leve af det han tjener, men ønsker fortsat at modtage penge af os andre, mens han så "gemmer" pengene væk eller sparer dem op.

Det virker nogle gange somom folk tror at S.U. og anden bistand bare drysser ned fra himlen. Det gør det ikke - det betales af os andre. Og hvis vi andre oplever alt for mange af samme type som trådstarter, ja så stemmer vi sgu til sidst for at nedlægge lortet.

Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Henrik Krogh:
Selv SU-Styrelsen rådgiver om brug af virksomhedskatteordningen på deres hjemmeside. Igen er det bund og grund et spørgsmål om lovgivning. At trådstarter bruger loven er der principielt intet galt i.

Hvis det er sandt (kan du sende et link?), så må jeg desværre melde mig i koret af folk der mener at S.U. systemet helt skal nedlægges. Jeg VIL simpelt hen ikke være med til at betale "bistand" til folk der godt kan klare sig selv. Det er for mig at se undergravende for hele vores velfærdsmodel.

For sagen her er jo ganske klar - trådstarter kan godt leve af det han tjener, men ønsker fortsat at modtage penge af os andre, mens han så "gemmer" pengene væk eller sparer dem op.

Det virker nogle gange somom folk tror at S.U. og anden bistand bare drysser ned fra himlen. Det gør det ikke - det betales af os andre. Og hvis vi andre oplever alt for mange af samme type som trådstarter, ja så stemmer vi sgu til sidst for at nedlægge lortet.

Jeg er lige gået ud af handelsgymnasiet og jeg siger dig.. de penge der bliver brugt på SU er penge ud af vinduet. Det er virkelig et fåtal der har brug for støtten. Det er egentlig bare et 'café latte' tillæg som man siger. Sørgeligt..

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
Hvis det er sandt (kan du sende et link?),

http://www.su.dk/SU/betingelser/maadutjene/indkomst/egenvirksomhed/Sider/default.aspx

"Har du optjent et overskud i virksomheden, tæller overskuddet med i din egenindkomst det år, hvor det beskattes af det."

Side 1 ud af 8 (80 indlæg)