Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat mobil abonnement i firma?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Ryomgaard
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Min kone og jeg betaler begge multimedieskat på vores primære arbejdsplads. I vores fritid har vi en smykkebutik og vi ønsker at købe et par mobil telefoner til firmaet som vi vil bruge til firmaet og privat.

Teleselskaberne vil gerne binde os til en erhvervskontrakt i 12 måneder men vi ønsker kun en binding på 6 måneder hvilket et privat abonnement tillader.

Vores spørgsmål er: Kan man bruge et privat abonnement i et firma og dermed trække det fra eller skal det være et erhvevsabonnement? Og herunder - hvad er forskellen (bortset fra prisen, perioden og evt. ekstra support)?

På forhånd tak for hjælpen.

 

Venlig hilsen,

Lars Bergmann

Sisterunika I/S

Unikke smykker til unikke mennesker!

 

 

Tilmeldt 6. Apr 06
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du skam nemt, bare husk at du skal have en momsfaktura, hvilket kan være lidt svært at få fra Telia :/

Tilmeldt 15. Oct 07
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Svaret er ja - husk bare at få en korrekt udstedt faktua

Ikke alle teleselskaber binder dig.

Bo

Fra Ryomgaard
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for de hurtige svar som er lige hvad jeg søgte!

Nu fik jeg inspiration til et tillægsspørgsmål: Har mobil selskaber krav på at danne en momsfaktura hvis man beder dem om det?

Venligst,

Lars

 

Tilmeldt 6. Apr 06
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

JA!

Men de tager ofte gebyr på helt op til kr. 50 for at udskrive en faktura.

Dog kan du ved mange selskaber selv udskrive den fra nettet.

 

Fra Ryomgaard
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jensen,

Tak for dit svar. Jeg har luret på 3's hjemmeside. Der man kan selv trække fakturaen men det er inkl. moms og momsen er ikke specificeret så den går vel ikke..?

50 kr. for en faktura jøsses dog!

Mvh Lars

 

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv Telmore, det virker og det bliver ikke meget bedre.

TDC er nemme at få fat i på tlf., men supporten aner intet om hvad de snakker om - det kostede os 1000vis af kroner.

Fra Ryomgaard
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Jeg har netop købt en iPhone 4 hos 3 så jeg er i deres lænker i et halv år. Jeg har sendt en mail til dem og forespurgt om mulighederne.

Nu ved jeg hvad der skal stå på fakturaen. Case closed, jeg takker.

Venligst,

Lars Bergmann

Sisterunika I/S

Unikke smykker til unikke mennesker!

 

Fra Ryomgaard
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jensen:

JA!

Men de tager ofte gebyr på helt op til kr. 50 for at udskrive en faktura.

Dog kan du ved mange selskaber selv udskrive den fra nettet.

Hej Jensen,

Jeg har lige fået mail fra 3 og de vil ikke sende mig en moms faktura på et privat abonnement. Her er hvad de skriver:

3 kan desværre ikke tilbyde privatkunder en faktura hvor forbruget er defineret uden moms og dermed kun, at momsen af angivet på forsiden af fakturaen. Generelt gælder det, at 3 kun har ét fakturalayout til privatkunder.

Erhvervskunder får en faktura hvor diverse beløb er angivet uden moms. Dog fremgår betalingsbeløbet fortsat inklusiv moms.
3 kan desuden ikke tilbyde dig at overdrage et 3iDeal abonnement til erhverv. Dette kan først ske når bindingsperioden på seks måneder er ophørt, mod betaling af et administrationsgebyr på kr. 150,00.

Så gætter jeg på at jeg alligevel ikke kan fratrække mine udgifter i firmaet når man ikke kan fremskaffe en momsfaktura.. eller hvad? Tongue Tied

Venligst, Lars

www.sisterunika.dk

Unikke smykker til unikke mennesker!

 

Fra Viborg
Tilmeldt 16. Aug 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars.

 

Muligvis lidt forsimplet vil jeg mene at følgende 2 forhold skal være opfyldt for at du kan trække udgiften fra:

 - fakturaen skal være udstedt til din virksomhed

 - Der skal stå på fakturaen, at det er incl. moms (og det mener jeg altid det gør - også på en privat faktura)

      -  det bør være uden betydning om beløbenee først er specificeret uden moms.

 

 - Martin

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)