Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger server tilbud.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen!

- Jeg er ikke sikker på om det er det rette forum at skrive det her på.

MEN

- Jeg søger nogen som udbyder storage servere løsninger.

Jeg har kun ét ønske. - Det er at serveren er enkrypteret med over 256/bits - Kryptering.

IKKE bare SSL krypteret, da SSL ikke er særlig sikkert.


Er det noget nogen her kan klare? - Eller kender som som kan?

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ehm, nu er jeg ikke med -  er det data på storagesystemet du vil have krypteret, eller er det kommunikationen mellem storagesystem og andre systemer du vil have krypteret?

Og hvorfor mener du at SSL er mindre sikkert end 256-bit kryptering? Jeg tror du blander noget sammen her.. :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg ved at Netgroup har nogle super gode storage-systemer, hvor jeg selv er kunde. Jeg bruger dog ikke kryptering, men mon ikke også de kan klare det. Tag et kig på deres storageløsninger og gi dem evt. et kald, hvis det er interessant. De er super flinke derinde! :-)

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

1) SSL er sikkert. Der var nogen der fandt frem til at kollidere certifikater hvor der i CA'en var benyttet MD5. Der er ingen root authorities der bruger MD5 længere. 

2) Du kan ikke kryptere data på drevet med SSL. SSL er en kryptering til forbindelser. 

3) Du nævner ikke hvilket OS du har interesse i?  Det er nemt at lave en Linux maskine med dm-crypt/LUKS og der er ingen problemer i at din nøgle er 256 bit til det. Men du skal jo være på konsollen hvis æsken skal rebootes, ellers ryger fidusen. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Frands:
1) SSL er sikkert. Der var nogen der fandt frem til at kollidere certifikater hvor der i CA'en var benyttet MD5. Der er ingen root authorities der bruger MD5 længere. 

Okaay :) - Jeg vil ikke diskutere om SSL er sikkert eller ej. - Men jeg har bare læst mig frem til noget.

Frands:
2) Du kan ikke kryptere data på drevet med SSL. SSL er en kryptering til forbindelser. 

Yep, det er jeg klar over. - Men jeg vil heller ikke have data på drevet SSL krypteret. - Men at både forbindelsen og data'erne er krypteret. - Om SSL er den bedste kryptering man kan sætte en server op med. Er så hvad dét er.

Frands:
3) Du nævner ikke hvilket OS du har interesse i?  Det er nemt at lave en Linux maskine med dm-crypt/LUKS og der er ingen problemer i at din nøgle er 256 bit til det. Men du skal jo være på konsollen hvis æsken skal rebootes, ellers ryger fidusen. 

Heelt sikkert Linux. - Den højste kryptering ligger på 40XX, ikk?

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Eiler:

Hejsa,

Jeg ved at Netgroup har nogle super gode storage-systemer, hvor jeg selv er kunde. Jeg bruger dog ikke kryptering, men mon ikke også de kan klare det. Tag et kig på deres storageløsninger og gi dem evt. et kald, hvis det er interessant. De er super flinke derinde! :-)

Tak jeg kigger lige forbi :)

 

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Jensen:

Ehm, nu er jeg ikke med -  er det data på storagesystemet du vil have krypteret, eller er det kommunikationen mellem storagesystem og andre systemer du vil have krypteret?

Og hvorfor mener du at SSL er mindre sikkert end 256-bit kryptering? Jeg tror du blander noget sammen her.. :)

Det er både data, OG kommunikationen mellem min storage server.

- Jeg vil gerne have min data krypteret med 256-bit og opefter kryptering. - Ved du om der findes andre kommunikations krypteringer énd SSL?

 

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart kan jeg ikke lige komme på andre løsninger til almindeligt webbrug end SSL.

Bemærk forøvrigt at din performance vil være et sted mellem håbløs og elendig hvis du krypterer dine filsystemer og har en høj belastning på serveren.

Hvis du skal have databaser kørende tror jeg ikke det bliver nemt at få til at køre ordentligt.

Overvej eventuelt om det er nødvendigt at kryptere dine data..

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Umiddelbart kan jeg ikke lige komme på andre løsninger til almindeligt webbrug end SSL.

Bemærk forøvrigt at din performance vil være et sted mellem håbløs og elendig hvis du krypterer dine filsystemer og har en høj belastning på serveren.

Hvis du skal have databaser kørende tror jeg ikke det bliver nemt at få til at køre ordentligt.

Overvej eventuelt om det er nødvendigt at kryptere dine data..

Jeg skal ikke have et website kørende eller noget. - Det jeg skal bruge en storage server til, er jeg skal have mine egne data liggende. - Som filer, og dokumenter.

Så der er ingen databaser som andre skal trække noget fra, andet end mig. - Jeg vil bruge det lidt som en VPN client. (tror det fungere sådan som jeg forklare nu)

- Hvis f.eks jeg ligger har lagt mine filer op fra min hjemme computer, og gerne vil trække dem ned til min arbejdscomputer f.eks. Fra en anden position i verdenen.

Jeg vil bare have adgang til alle de dataer jeg ligger op på serveren, uanset HVOR jeg befinder mig. :)

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er løsningen at sætte en server op med en stor harddisk kapacitet, installere Linux eller OpenBSD, PPTP og Samba på maskinen. PPTP er et VPN Tunnel system, som får det til at se ud som om du er på lokalnet med serveren. Denne PPTP forbindelse, krypteringen her er ofte på 128 + 40 bit, men hvis du har behovet er jeg sikker på at vi kan få den til at bruge stører nøgler end det.

Herefter laver en krypteret partition med f.eks. TrueCrypt, som du så skal logge ind og mounte/unmounte hvergang du vil "låse" dine data op eller i, via ssh/putty.

Løsningen er som sådan ikke teknisk kompliceret at lave og kan forholdsvist nemt sættes op, du skal være velkommen til at skrive på mmc@specialhosting.dk hvis du gerne vil have et tilbud på ovenstående. Men umiddelbart skal du regne med et par tusind om måneden, måske lidt under og så en 2-3.000kr i opstart :)

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)