Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domænenavne tæt beslægtet?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Copenhagen
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 298
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

I er altid flinke til at hjælpe en mand i nød, og det tænkte jeg at jeg måske kunne gavne af endnu en gang. Mange tak. 

Lad mig illustrere med et eksempel på noget der faktisk er meget oppe på amino fortiden. Et affiliate site af iphones.

Domænenavnet jeg ønsker er billig-iphone.dk, men jeg opdager uheldigvis at det er optaget, MEN ikke i brug på nogen måde. Må jeg da godt købe domænenavnet billigiphone.dk og lave affilate marketing på siden? 

 

(ved godt at begge domæner faktisk er i brug, men det var bare for at give et eksempel)

Håber meget på at der er nogle der kan hjælpe

Fra Randers SØ
Tilmeldt 26. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Fra  Proteininfo.dk Tonerland.dk Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja! Det mener jeg godt du kan! Der findes mange forskellige sites som hedder noget tæt op af hinanden, omkring iPhone!!

2 webshops med Printerpatroner - Strømper - Disneyland Paris tilbud - Ja, en fin blanding :-)

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan risikere, at Apple kræver domænet overdraget til sig. Se min artikel om problemstillingen med varemærker i domænenavne her.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Simply Law:

Du kan risikere, at Apple kræver domænet overdraget til sig. Se min artikel om problemstillingen med varemærker i domænenavne her.

 

Nu beder jeg dig måske om noget lidt urimeligt.... Men ville du være villig til at give et bud på hvor sandsynligt det ville være, at Apple begyndte at inddrage de forskellige danske iPhone-domæner?

Laver man et jeg-hader-iphone.dk-site, så er risikoen sikkert ret stor. Men jeg tænker de forskellige affiliate sites jo rent faktisk er med til at skabe en masse hype og i øvrigt også få solgt en masse iPhones. Så vil du mene man løber en reel risiko eller tror du Apple er lidt ligeglade, bare man behandler deres brand pænt?

Nu er jeg godt klar over jeg tager en generel diskussion og gør den konkret. Det er klart man ikke kan konkludere noget generelt ud fra hvordan Apple agerer..... Men med den aktivitet, der har været i forhold til iPhone-sites den seneste tid, kunne det være interessant, at kigge lidt på det som isoleret eksempel :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man søger på Klagenævnet for Domænenavnets hjemmeside kan man se, at Apple kun én gang (2005) i Nævnet har krævet overdragelse af domæner. Domænet var ipod.dk. Hvis man kigger på DK-Hostmasters afgørelser her lader det heller ikke til ved en hurtig søgning, at Apple har været aktive. Jeg har dog ikke checket alle Apples varemærker. Det indikerer, at Apple indtil videre ikke har været aktive.

Det betyder ikke nødvendigvis, at Apple ikke har håndhævet deres ret eftersom det kan være sket direkte ved henvendelse og uden klage.

Jeg kender ikke Apples officielle politik vedrørende squatters og andre krænkelser. Men der er bestemt et dilemma på affiliate-området, fordi Apple selv tjener penge. Udbredelse af fænomenet "affiliate-typosquatting" kan dog betyde, Apple og de store varemærkeindehavere sætter offensivt ind.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra Copenhagen
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 298
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger mange tak for svar! Det var meget informativt!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)