Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til udarbejdelse af leasingmodel (flex/forholdsmæssig afgift på biler)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 2. Dec 05
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber I kan hjælpe mig.

Jeg er pt. i gang med at starte et billeasingselskab op, som skal lease biler (og mc) ud på baggrund af de muligheder der ligger i SKATs "nye" regler omkring forholdsmæssig registreringsafgift.

Jeg synes selv jeg har rimelig styr på de forskellige regler, krav og bestemmelser der ligger på området. Omkostninger i forbindelse med import, betaling af afgift osv. mener jeg også der er styr på, da jeg tidligere har importeret og handlet en del biler.

Mit problem er at jeg ikke rigtig kan få udarbejdet en ordentlig leasingmodel.
Jeg kan sagtens gå ind og tælle udgifter og indtægter og så lægge lidt til til mig selv, men det giver bare ikke rigtigt noget jeg kan bruge.

Jeg mangler noget input til hvordan man strikker en nem og gennemskuelig leasingmodel sammen, både til mig og mine kunder, eller med andre ord: Hvad gør man normalt?
Hvor skal risikoen ligge, hvor meget skal være etableringsomkostninger og hvor meget skal fordeles på den mdl. ydelse, hvor meget tæller restværdien i regnestykket, hvor godt skal jeg dække mig selv ind i tilfælde af kontraktbrud, osv. osv.

Der må være nogle grundlæggende regneregler man kan tage udgangspunkt i.

Så hvis der sidder nogle derude, med 110% styr alt omkring leasingmodeller og udregninger, må I meget gerne kontakte mig, da mit regneark efterhånden har taget en skæv drejning.

mvh.

TF 

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo 100% individuelt for den enkelte virksomhed - det er her godt købmandsskab kommer ind i billedet ;-)

Du må kigge på statistikkerne og beregne dine priser ud fra dette, eller dine egne erfaringer.

Fra Kolding
Tilmeldt 2. Dec 05
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

@Jesper:
Hø hø...tak for det dejligt neutrale svar :-)

Selvfølgelig er udregningerne meget forskellige (jeg har efterhånden lavet maaange), men jeg kunne nu godt stadigvæk tænke mig at høre om nogen har noget "lærebogsviden", som man så selvfølgelig kunne modificere, eller bygge videre på.
Det ville være interessant og høre om div. faldgruber og hvad folk har gjort for at tage højde for disse; det kunne være at sikre sig mod brudte kontrakter, total afskrivning af bilen, misligeholdelse osv.

Mit råb om hjælp var egentlig mest for at undgå at genopfinde den dybe tallerken.
Jeg forventer ikke en færdig forretningsmodel (den ville jeg nok heller ikke selv give videre), men blot lidt info fra folk som har erfaring med flex/forholdsmæssig leasing.

Mvh.

TF

 

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Mar 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej TF,

Spændende opgave du har kastet dig over... Hvis kaster dig over flexleasing og mc leasing, så ville jeg følge nedenstående plan (sådan mere eller mindre).

1. Få godkendt din leasingaftale hos SKAT

2. Lav en solid forretningsplan

3. Engager/hyr/ansæt en dygtig, dygtig branchekendt kompetence inden for biler og køretøjer (en der kan bakke dig op omkring afskrivninger og dagligdagen inden for branchen.

4. Få en solid bankaftale, så du har en tilfredsstillende økonomisk stødpude til at håndtere op og nedture i leasingbranchen.

5. Ret dit fokus mod verdens bedste EDB-systemer, så du er konkurrencedygtig i forhold til opkrævninger og udarbejdelsen af leasingtilbud.

6. Lav en overraskende og anderledes markedsføringskampagne.

7. Tilknyt branchens professionelle bilhuse til din virksomhed.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Stephen Berg

Du bør stoppe med at hive tudsegamle indlæg op, bare for at promovere dig selv.

Det er ikke velset.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)