Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæner med Æ, Ø, Å

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tekniske Amino'er,

Jeg har et spørgsmål.

Jeg har flere gange fået en løftet pegefinger når jeg har forslået domæner med henholdsvis Æ, Ø og Å. Folk siger man skal holde sig væk fra dem, mens andre siger at det intet betyder mere.

Hver er jeres erfaringer? Betyder det noget med et domæne med Æ, Ø og Å?

Mvh Søren

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jul 09
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du henvender dig til besøgende udenfor danmark giver det et naturligt problem da de ikke har tegnet umiddelbart tilgængeligt på tastaturet.

Jeg vil klart anbefale dig ikke at bruge det. Erstat det evt med ae oe og aa.

Billig hjemmeside hos www.AzureX.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikael,

Selvfølgelig ikke hvis man henvender sig til lande hvor Æ, Ø og Å ikke er.

- Men jeg tænker i forhold til SEO, Søgemaskinerne og alt andet af den slags, som jeg desværre ikke er helt inde i.

Mvh Søren

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har skrevet en artikel på mit site om netop æåø domæner. I stedet for endnu en gentagelse fra min side her på amino kan du tage et kig forbi der hvis du har lyst Smile

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jul 09
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan heller ikke anbefale dig at bruge det rent SEO mæssigt. Der er mange publiceringssystemer og annonceringssystemer som adwords der ikke kan håndtere danske tegn.

Billig hjemmeside hos www.AzureX.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren,

Der er op til flere potentielle ulemper ved æøå-domæner. Der findes en stribe forskellige onlinetjenester, der har knas med æøå. F.eks. kan det give problemer med tilmelding af domænet til linkkataloger, og der er problemer med Adwords.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 01:41
Hvor mange stjerner giver du? :

ÆØÅ-domæner og SEO hænger ikke godt sammen - derfor vil jeg til enhver tid kun købe ÆØÅ-domæner for senere hen at oprette permanente viderestillinger (301) til ikke-ÆØÅ domæner. Det vil jeg af flere grunde - men fælles for dem, er at jeg selv har testet og set konsekvenserne deraf.

Der kommer næppe enighed om at man skal benytte ÆØÅ-domæner eller lade være. Hvis du har kigget i tidligere aminotråde, vil du blandt andet se at et af argumenterne for ÆØÅ-URLS er at Wikipedia benytter dem. Wikipedia er ikke perfekt optimeret, og egnet som en rettesnor hver gang man skal træffe et valg om SEO. Det skal du huske at have med i dine overvejelser!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)