Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Internet i hjemmet - fradrag?

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu når jeg endelig har forstået den her multimedieskat, så er der dukket et nyt spørgsmål op.

Hvordan vælger eller fravælger jeg at betale multimedieskat? Hvornår ved skat at de skal beskatte mig for 3000 kr ekstra, fordi jeg har taget brug af multimedieskatten? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Du tratrækker beløbet i din virksomheds resultat.

MvH

Peter

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi ved jo ikke, hvordan selvangivelsen for 2010 kommer til at se ud. Måske bliver der et afkrydsningsfelt, hvor vi skal angive multimedieskatten, måske skal den trækkes fra i overskud af egen virksomhed.

Dbh
Anette
http://anettesand.dk

 

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lidt et andet spørgsmål, men jeg har fundet ud af at jeg nok skal betale multimedieskat, men jeg har selv betalt min telefon - som også bliver brugt i firmaet, så regningen er i mit navn, kan jeg trække den ind over mit firma når jeg skal betale multimedie skat, selvom der står mit private navn på regningerne?

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Janus. Er det en personligt ejet virksomhed? For så er der ingen problemer.

/Anette

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er personligt ejet. så jeg kan bare tage telefonregningen som er skrevet ud til mig privat også bogføre ind i firmaet, udbetale det beløb jeg har "lagt ud" også betale min multimedieskat i slutningen af året, også burde alt være efter bogen?

Fra København
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil sige at hvis man fravælger den nye multimedieskatteordning, så gælder de gamle regler eller hvad? Det er ret indviklet hvis man pludselig skal opgøre delprocenter i moms, hvis telefon,internet etc. bliver brugt både til erhverv, privat?

 

Venlig hilsen, Eva

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Janus: Ja

Eva: Nej. De gamle regler gælder ikke længere. Hvis du har mobilen til rådighed (og det bliver meget svært at bevise, at du ikke har), så skal du betale multimedieskat. Og ja: Det er super kompliceret - på andre områder er det en forenkling og for mange selvstændige en lettelse. Men lige det med momsen er ikke elegant ordnet.


Dbh
Anette
http://bogenom.dk

 

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er problemet med momsen?

Fra Jerslev Sj.
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

@Janus

Problemet med momsen er at du kun kan trække den del af momsen fra som vedr. firmaet, du kan ikke trække den del fra som vedr. dit private forbrug.....

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)