Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Internet i hjemmet - fradrag?

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Amino'er...

Jeg står og skal flytte hjemmefra om meget kort tid, og er derfor igang med at få styr på internet adgang til det nye sted. 85-90% af min tid på internettet bruges i forbindelse med arbejde på de projekter jeg kører under min enkeltmandsvirksomhed. Er det på nogen måde muligt at få fradrag for udgifterne til internettet, altså at "køre" det over virksomheden? 

Jeg skal bo sammen med min kæreste, som også vil komme til at bruge internettet. Hendes brug af internettet har selvfølgelig intet med min virksomhed at gøre og er derfor udelukkende "privat".

Hvordan ser reglerne ud på det område?

På forhånd tak!

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som selvstændig vil du blive omfattet af den nye "multimedieskat", hvor du bliver beskattet af 3.000 kr. årligt, bl.a. fordi du har internettet til rådighed til brug privat også. Så du kan roligt trække både internettet og din mobiltelefon fra i virksomheden.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Som selvstændig vil du blive omfattet af den nye "multimedieskat", hvor du bliver beskattet af 3.000 kr. årligt, bl.a. fordi du har internettet til rådighed til brug privat også. Så du kan roligt trække både internettet og din mobiltelefon fra i virksomheden.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

Fra Sønderborg
Tilmeldt 27. Jun 07
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vælger at betale multimedieskatten, og skal bruge f.eks. en ny bærbar computer så kan du trække den fra før skat, derved opnå en stor besparelse, derfor forstår jeg ikke rigtig folk der klager over multimedieskatten.. men nok bare fordi jeg ofte køber nye elektronik vare :)

Tilmeldt 15. Oct 07
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt svar Anette

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Anette Sand: Vil det sige, at hvis jeg vælger at gå ind under multimedieskatten og betale skat af 3000 kr. ekstra årligt, så må jeg trække alt elektronik fra som jeg også bruger privat?

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 19. Nov 09
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved computere gælder også sædvanligt udstyr, men hvordan forholder det sig med mobiltelefoner?

Skat skriver i sin folder at goder omfatter telefon, abonnement og andre serviceudgifter, men hvordan forholder det sig med tilbehør som tasker, covers, headsets eller lign.?

Karditech driver affiliate hjemmesider omkring om bl.a. billigt bredbånd.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er multimedieskatten så ny, at der ikke har været så mange spørgsmål/svar om, hvor grænserne går endnu. Multimedieskatten dækker helt sikkert ikke, at man bruger sin mobil til donationer eller køb af private ting. Men umiddelbart vil jeg mene, at "sædvanligt udstyr" til mobiltelefonen, f.eks. et headset, må være omfattet. Men vurder selv: Hvornår er det nyttigt, og hvornår er det sjov og ballade. Betalt "sjov og ballade" privat og træk "nyttigt" fra.

Dbh
Anette
http://regnskabsskolen.dk

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Fra  AGIZO Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

RKTechnologies:

...hvordan forholder det sig med tilbehør som tasker, covers, headsets eller lign.?

Det kan du også trække fra. Så længe det er noget, du kan bruge/bruger på din hjemmearbejdsplads, kan du trække det fra. 

Anette Sand nævnte også længere oppe, at ting som headsets osv kan trækkes fra.

- Og du kan også trække kontormøblerne til dit hjemmekontor fra... Men grænsen kan være hårfin. 

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)